|
کدخبر: 165436

اعتراض معلمان به اجرای ناعادلانه رتبه بندی + عکس

جمعی از معلمان با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستاراجرای عادلانه رتبه‌بندی فرهنگیان شدند.

آموزشی اعتراض معلمان به اجرای ناعادلانه رتبه بندی + عکس

جمعی از معلمان با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی از اعضای کمیسیون آموزش و همچنین وزیر آموزش و پرورش خواستند نسبت به وضعیت حقوق خود رسیدگی‌ها لازم را انجام داده و رتبه‌بندی فرهنگیان را به صورت عادلانه اجرایی کنند.

برخی شعارهای نوشته شده در پلاکاردهای در دستان معلمان عبارت بود از: معلمان رتبه‌بندی، توجیهی برای حقوق پایین نومعلمان؛ ابتدا همسان‌سازی حقوق سپس رتبه‌بندی، بدون در نظر گرفتن سابقه، برای ایجاد رقابت و انگیزه؛ در نظر گرفتن حقوق ۳ میلیون تومانی در سال جدید برای جوان نظام تعلیم و تربیت بر مبنای کدام بند سند تحول است؟ رتبه‌بندی یا سابقه بندی = تحمیل فقر مطلق و تجرد قطعی معلمان؛ زحمت برابر حقوق نابرابر اختلاف حقوق بیش از ۳۰۰ درصدی معلمان جوان با سابقه خلاف قانون برنامه ششم؛ معلمی که صلاحیت تدریس دارد قطعاً شرایط اخذ رتبه را خواهد داشت.

همچنین در پایان این تجمع بیانیه‌ای صادر شد که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مداد العلما افضل من دما الشهدا»

«قلم معلم بالاتر از خون شهید است.»

امروز ما معلمان جوان انقلابی که مفتخر به دریافت عنوان افسران جوان عرصه تعلیم و تربیت از مقام معظم رهبری هستیم اینجا گردهم آمده‌ایم تا از حقوق پایمال شده خود دفاع کنیم.

مردم ایران آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید چرا نظام آموزشی وطنمان ایران ناکارآمد است؟

آیا کسی باور می‌کند در این دوره نومعلم جوان ۲۵۰۰ میلیون تومان حقوق بگیرد؟!!!!!

در حالی که هر روز وضعیت معیشتی بدتر از روز قبل می‌شود، حقوق معلمان جوان با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دقیقا ۲۵۰۰ تومان می‌باشد. آیا کسی باور می‌کند که یک معلم جوان ماهانه ۲۵۰۰ تومان حقوق می‌گیرد؟!!!!

امروزه بیشترین مشکلاتمان ناشی از عدم درایت و سوء مدیریت مسئولان کشوری است. قاعدتا وزارت آموزش و پرورش از این امر مستثنا نیست به نحوی که با تخلف‌های عامدانه شخص وزیر آموزش و پرورش (که البته ما امیدواریم عامدانه نباشد) معلمان جوان حقوق دو و نیم میلیون تومانی می‌گیرند که کاملا برخلاف قوانین جاری مملکت می‌باشد.

با وجود مافیای بزرگ فرهنگیان و عدم حمایت توسط وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر متاسفانه هیچ یک از قوانین تصویب شده توسط مجلس شورای اسلامی یا اجرا نمی‌شود و یا در صورت اجرا به نحوی مهندسی می‌شود که شامل معلمان جوان نباشد در حالی که تاکید مقام معظم رهبری و تمام مسئولان وطن پرست انقلابی دغدغه مند بر لزوم جوان گرایی در همه عرصه‌ها خصوصا در وزارت آموزش و پرورش است.

با وجود تخلفات فراوان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه از تمام قوانینی که تنظیم شده است همچنان ما شاهد هستیم که نه تنها حقوق معلمان جوان شامل کوچکترین افزایشی هم پیدا نمی‌شود بلکه شخص وزیر جناب دکتر حاجی میرزایی در تمامی گفت‌وگوهای خود بر لزوم جوان گرایی و احترام و تکریم به مقام معلمان جوان و آینده‌سازی توسط ایشان به شدت تاکید کرده اند، جناب وزیر آیا شما طرفدار معلمان جوان هستید؟؟!!!!!!!!

اگر طرفدار معلمان جوان هستید چرا صدای خرد شدن عزت، انگیزه، زندگی و آینده معلمان جوان را که به خاطر بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌های شماست، نمی‌شنوید؟!!!!

چند ماهی است که مشاهده می‌شود در رسانه‌ها اعلام می‌کنید که دولت پس از سال‌ها لایحه رتبه‌بندی معلمان را برای تصویب و اجرا به مجلس فرستاده است، حال سوال ما این است: جنابان مسئول آیا شما مفهوم رتبه‌بندی و شایسته سالاری را می‌دانید؟!!! با کدامین دلیل و منطق معلمان جوان را تا ۱۰ سال در پایین‌ترین رتبه و با کمترین افزایش حقوق نگه داشته اید؟!!!

با استناد به کدامین تبصره و ماده قانون همسان‌سازی حقوق کارمندان را از معلمان محروم کرده اید؟!!!

با استناد به کدام تبصره و ماده فوق العاده ویژه معلمان را مهندسی کرده‌اید و بر اساس سابقه؛ طبقه بندی کرده اید؟!!!

آیا لایحه رتبه‌بندی نوشته شده بر اساس سند تحول بنیادین است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند؟!!!

یا مهندسی لایحه رتبه به نفع مافیای فرهنگیان است؟!!

هیچ کس صدای ما را نمی‌شنود و برای احقاق حقوق پایمال شده ما کمک نمی‌کند!!!

حتی جای تعجب است که مسئولانی همچون جناب دکتر محمد باقر نوبخت و سایر مسئولان نیز به جای استناد به اجرای صحیح قوانین از ما معلمان جوان می‌خواهند که به اعتراض و فشار رسانه‌ای پناه ببریم در حالی که هیچ یک از رسانه‌های داخلی حاضر به پوشش اخبار ما نیستند؟

ای رسانه‌ها شما که کوچکترین افزایش حقوق معلمان را در بوق و کرنا می‌کنید و کل جامعه را خبردار می‌کنید، شما که برای لایحه رتبه‌بندی معلمان زمین و زمان را خبردار کرده اید، چرا صدای ۲۰۰ هزار معلم جوان را نمی‌شنوید؟!!! (ما امروز ۲۰۰ هزار نفر هستیم، مطابق آمارهای رسمی تا سال ۱۴۰۴ جمعیت معلمان جوان به بالای۶۴۰ هزار نفر خواهد رسید) چرا صدای ۶۴۰ هزار معلم جوان را نمی‌شنوید؟!!!

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران آیا شما نبودید که قوانین همسان‌سازی را تصویب کردید؟!!! مگر شما نبودید که بر لزوم ارجحیت سند تحول بنیادین بر سند ۲۰۳۰ تاکید کردید؟!! پس امروز کجایید؟!!!

چرا صدای ما را نمی‌شنوید؟ چرا ما را نمی‌بینید؟ چرا خرد شدن ما را نمی‌بینید؟ آیا خبر دارید که یک معلم جوان حقوق دو و نیم میلیونی می‌گیرد؟

نمایندگان مجلس انقلابی چرا به سیاه نمایی‌های وزیر آموزش و پرورش جناب دکتر حاجی میرزایی ورود نمی‌کنید و استیضاح و طرح سوال نمی‌کنید؟

جناب حاجی میرزایی حقوق‌های دو میلیونی ما معلمان جوان را با حقوق‌های ۱۰ میلیونی معلمان بالای ۲۵ سال سابقه میانگین می‌گیرد و می‌گوید میانگین حقوق معلمان از میانگین سایر وزارتخانه‌ها بیشتر است. جناب وزیر شما مدرک دکترا خود را از کدام دانشگاه گرفته اید؟

آیا نمی‌دانید که اختلاف بین کمترین حقوق و بیشترین حقوق بسیار زیاد است و نباید میانگین بگیرید؟ این مسئله‌ای است که یک دانشجوی کارشناسی هم می‌داند. شما چگونه نمی‌دانید که به جای میانگین باید از واریانس استفاده کنید تا اختلاف کمترین و بیشترین حقوق نمایان شود. تا نتوانید ادعا کنید که میانگین حقوقی معلمان از میانگین حقوقی سایر وزارتخانه‌ها بیشتر است.

در این روزهایی که پیک چهارم کرونا بیداد می‌کند و متاسفانه عده زیادی از هموطنان مان درگیر این بیماری منحوس شده‌اند که این هم ناشی از سوء مدیریت‌های مسئولان می‌باشد، ما معلمان جوان ریسک کرده و برای احقاق حقوق خود و جلوگیری از فروپاشی نظام آموزشی تجمع کرده‌ایم. امیدواریم صدای ما را بشنوید و برای احقاق حقوق قانونی ما تلاش کنید تا شاید آیندگان از شما به نیکی یاد کنند.

و من الله توفیق

215

 

منبع: فارس
  • Hamidreza ارسالی در

    متاسفانه من یک دانشجو معلم هستم. و وقتی این همه بی عدالتی در حق معلیمن جوان رو م یبینم. از شغل و کارم در آینده دلسرد میشو م.
    ای کاش کمی مسئولین شرف اسلامی د اشتند و این موضوع را پیگیری میکردن

  • یک فرهنگی با 29 سال سابقه کار ارسالی در

    من یک فرهنگی در یک شهرستان مرزی با 29 سا ل سابقه کار دارای مدرک لیسانس .مقالات و تالیفات و کسب رتبه های برتر در الگوهای ت دریس و....دریافتی من 6500000 تومان است اونهایی که میگن با سابقه ها ده میلی ون تومن می گیرند من ک با سابقه ترین .پس لطفا اطلاعات نادرست به مردم ندهید تا تو رم بیشتری در بازار ایجاد نشود و فکر دیگر ان مغشوش نشود؟!

  • خودم ارسالی در

    ببخشید کجااینهمه اختلاف حقوق هست که الکی مشکل رودرحقوق پرسابقه ها دیدید؟چرااخبار کذب درج میکنید؟بنده با۲۶سال سابقه اختلاف حقوقم بامعلمی که سه سال سابقه داره وباه م دریک مدرسه ایم یک میلیون ودویست هزارتو مان هست.ایشونم یک هزارم سختی هایی که بند ه کشیدم روکسب کنه هیچ اشکالی نداره درخوا ست حقوق برابرداشته باشه.

  • سید حسین ارسالی در

    سلام
    اولا که هنوز مشخص نیست مفاد قانون رتبه بندی معلمان چیست و در ثانی آیا این با عدالت که شعار نظام مقدس جمهوری اسلامی است همخوانی ندارد که حقوق یک معلم تازه کار با یک معلم باسابقه و با تجربه که سابقه اش از سن او بیشتر است یکسان باشد.
    اجرکم عندالله

  • ناشناس ارسالی در

    من نمی گویم حقوق معلم های تازه وارد کم ن یست.
    اما نباید توقع داشت حقوق معلم ی که تازه وارد آموزش و پرورش شده با معلم ی که نزدیک سی سال گرد و خاک خورده برابر باشد.
    شما هم معلم های تازه ورود رو زی پیشکسوت می شوید.
    و این سنگ رویه اگر گذاشته شود که سابقه ملاک نباشد.دیر یا زود به ضرر خود شما تماموخواهد شد

  • سید حسین ارسالی در

    این بچه ها چرا حقوق خود را با حقوق و مزایای سایر کارکنان دولت مقایسه می کنند با معلمی که سابقه اش از سن آنها بیشتر است مقایسه می کنند؟ ما از دولت و مجلس شورای اسلامی می خواهیم که عدالت را برقرار کنند و به حرف چند دانشجو معلم و نوجوان توجه نکنند.اجرکم عندالله

  • بی نام ارسالی در

    با سلام نوجوانان بی تجربه ی فرهنگی
    اکثر فرهنگیان جوان هستند چون از۱۸سالگی وارد اموزش وپرورش شده اند و۲۰سال سابقه ۳ ۸ساله ودراوج جوانی هستند.شما حقوق کم دار ید اعتراض کنید همه ی فرهنگیان همین خواست ه رادارند اما رتبه بندی صددرصد به سابقه وتجربه بستگی دارد وبه جوانی ونوجوانی ومی انسالی ربطی ندارد

  • افشین ارسالی در

    سلام خدمت فرهنگیان عزیز بزرگترین سرمایه یک فرهنگی صداقت و راستگوئی است و عموم جا معه به این قشر اعتماد دارند شایسته نیست برای اینکه دیده شوید دروغ بگوئید کدام فر هنگی ۱۰ میلیون حقوق میگیرد!!!!!!!بنده با ۳۳ سال سابقه فوق لیسانس ریاضی محض از دا نشگاه شهید باهنر کرمان تمام وقت با تدریس در روستا یعنی دارای حق روستا در استان ک ردستان حکمم ۸میلیون و۲۰۰ هزار تومان است لازم است گزینش وزارت در تائید صلاحیت این افراد دروغگو تجدید نظر کنند یک دروغگو ن می تواند دانش آموز راستگو تحویل جامعه ده د واقعا متاسفم معلمی لیاقت میخواهد

    • ناشناس ارسالی در

      بنده هم با 27 سال و6ماه کل حکمم 6میلیون است .

  • رشید ارسالی در

    وای به حال افرادی که زیر دست این به ظاهر معلمان باید رشد کنند.حیف نام فرهنگی که به اینها اطلاق بشه. برای رسیدن به هدف هر نوع دروغ و افترا را نثار معلمان باتجربه می کنند.بی کفایتی سیستماتیک در کشور و ع دم عدالت در پرداختهای آموزش و پرورش با س ایر ارگانها باعث مطالبه ی این افراد بی ف کر شده.

  • س الف ارسالی در

    سلام و عرض ادب

    رتبه بندی مع لمان باز هم توهین دیگر به جایگاه و شخصیت اجتماعی و فرهنگی معلمان بزرگترین بی عدا لتی در ایران و به نظر من بزرگترین توهین به معلم در جهان فاصله ی حقوقی یک معلم با ۳۰ سال سابقه با حقوق یک سپاهی و یا یک پ رستار از جوانان عزیز خواهش و تمنا دارم ب ه جای انتخاب شغل معلمی شغل دامداری رو تر جیح بدین و من الله توفیق

ارسال نظر