|
کدخبر: 151518

فوری / خبر مهم درباره رتبه‌بندی معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر که لایحه رتبه‌بندی بر اساس مفاد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم تدوین و به دولت ارائه و در کمیسیون علمی تصویب و به زودی در صحن دولت مطرح و به مجلس تقدیم خواهد شد گفت: امید است نمایندگان اولویت سه فوریتی به رتبه‌بندی بدهند و همزمان با بودجه ۱۴۰۰ تصویبش کنند.

فرهنگ فوری / خبر مهم درباره رتبه‌بندی معلمان

علی الهیار ترکمن درباره آخرین وضعیت تصویب لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه موظف هستیم علاوه بر سازوکارهای قانون مدیریت خدمات شرایط رتبه‌بندی فرهنگیان را فراهم کنیم تا بر اساس سه بعد صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای در رتبه هایی قرار گرفته و بر اساس آن مشوق مالی و غیرمالی دریافت کنند.

وی افزود: باید از طریق رتبه‌بندی، کیفیت آموزش را ارتقاء و سازوکارهای خودانگیزشی ایجاد کنیم تا معلمان فرآیندهای یاددهی و یادگیری را به صورت اثربخش تری مدیریت کنند. طی هفت هشت سال گذشته دو مرتبه با سازوکارهای مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، دریافتی فرهنگیان را از طریق رتبه‌بندی افزایش دادیم که باعث شد فاصله آنها با سایر کارکنان دولت کمتر شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگیان از برخی امتیازات قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار نبودند که در مهر ۹۴، مهر ۹۸، اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ توانستیم با سازوکارهایی این موارد را برقرار کنیم گفت: اما هنوز تکلیف قانون برنامه ششم توسعه برای رتبه‌بندی پابرجاست.

الهیار ادامه داد: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش، لایحه رتبه‌بندی بر اساس مفاد ماده ۶۳ قانون برنامه ششم تدوین و به دولت ارائه و در کمیسیون علمی تصویب شده و به زودی در صحن دولت مطرح و به مجلس تقدیم خواهد شد. با اجرای رتبه‌بندی امتیازات اعمال شده از طریق قانون مدیریت خدمات کشوری کماکان ادامه می‌باید و این امتیازات برقرار است، اما همکاران برای رسیدن به فوق العاده رتبه‌بندی باید امتیازاتی را کسب و در رتبه‌های پنج گانه قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه یکسری ضرایب خاص مالی و غیرمالی پیش‌بینی شده که بعد از تصویب در دولت و رفتن به مجلس می‌توانیم اطلاعات تکمیلی و دقیقی را اعلام کنیم گفت: در ماه جاری این لایحه بررسی و در دولت نهایی می‌شود و به مجلس می‌رود. امید است نمایندگان اولویت سه فوریتی به رتبه‌بندی بدهند و همزمان با بودجه ۱۴۰۰ تصویبش کنند. اعتبار مورد نیاز برای اجرا در سال اول در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است و می‌توانیم آن را از سال آینده اجرایی کنیم.

منبع: ايسنا
  • جعفر ارسالی در

    خخخخخخخخخخ

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام این بزودی اجرای رتبه بندی معلمان ۶ ماه طول میکشه و دوباره در دست بررسی و دوباره و دوباره ........بدون نتیجه

  • ناشناس ارسالی در

    اگر این به زودی ۱۱ ماه طول نکشه خوبه منظور از بزودی یک یا دو روز است ؟؟!

  • ناشناس ارسالی در

    مهم اجرای کامل رتبه بندی معلمان طب ق قانون است که باعث افزایش حقوق شو د

  • محمد ارسالی در

    آقای ترکمن و نوبخت از بس فرهنگیان را مسخره نموده اید دگه خودتون شده اید مورد تمسخره فرهنگیان. بس کنید خجالت بکشید.شما مسئولید.

  • ناشناس ارسالی در

    امکان رتبه بندی به این صورت برای معلمان بعداز ۷ هفت هنوز نام مشخص اس ت امکان اجرای آن منفی صفر است؟!

ارسال نظر