|
کدخبر: 42756

بلاتکلیفی 9 هزار تن کالای قاچاق متروکه در منطقه آزاد ارس

نماینده منطقه آزاد ارس، از وجود بیش از 9هزار تن کالای قاچاق که در سال‌های اخیر به علت عدم تعیین تکلیف وضعیت آنها به کالای متروکه تبدیل شده‌ است، خبر داد. 9هزار تن کالای قاچاق متروکه در منطقه آزاد ارس بلاتکلیف مانده است.

گسترش نیوز - عبدل‌نژاد نماینده منطقه آزاد ارس امشب در نشست کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از 9 هزار تن کالای قاچاق در سال‌های اخیر به علت عدم تعیین تکلیف وضعیت آنها، به کالای متروکه تبدیل شده است.

ghachaghkalaa.jpg

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از این کالاها به علت گذشت زمان به کالای غیرقابل مصرف تبدیل شده است، افزود: علاوه بر این، 2 انبار بسیار بزرگ کالای مکشوفه قاچاق از سال 1376 در انبارهای عمومی جلفا نگهداری می‌شود که تاکنون نسبت به تعیین تکلیف آن اقدامی نشده است و ضرورت دارد متولیان امر در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند. نماینده منطقه آزاد ارس لوازم خانگی و اقلام خوراکی و بهداشتی را از جمله کالای مکشوفه نگهداری شده در انبارهای جلفا اعلام کرد و افزود: بسیاری از این اقلام به علت گذشت زمان فاسد شده و باید امحاء شود. کاهش ۱۲ درصدی کالاهای قاچاق در ۹ ماه گذشته نماینده پلیس آگاهی تبریز هم در این کارگروه از کاهش حجم قاچاق کالای کشف شده در ۹ ماه امسال خبر داد و ارزش ریالی آن را نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد اعلام کرد. سرگرد عزیزیان افزود: از ابتدای امسال به ارزش بیش از 720 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده است و برای این اقلام 950 فقره پرونده تشکیل و به مقامات قضائی ارجاع شده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها