|
کدخبر: 32379

تسهیلات ۷ هزارمیلیارد تومانی بانک توسعه تعاون برای متقاضیان

در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون به متقاضیان درسراسرکشورپرداخت شده است.

گسترش‌نیوز: حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جریان سفریک روزه به استان قزوین در نشست با تعاونگران که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: مجموع تسهیلات ارائه شده این بانک در سال ۱۳۹۵ پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و خوشبختانه در سال ۹۶ رشد ۴۰ درصدی در ارائه تسهیلات داشته‌ایم.

وی افزود: این بانک متعلق به تعاونگران است و از آنها انتظار داریم برای ارائه هرچه بهتر خدمات از این بانک حمایت داشته باشند.

مهدیان ادامه داد: در ۲ سال گذشته طرح حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سیستم بانکی کشور بود در قالب حمایت از این بنگاه‌ها در دو سال متوالی در میان ۳۲ بانک رتبه نهم را داشتیم همچنین در این ۲ سال در خصوص وام مزدوجین و طرح ضربتی ازدواج رتبه سوم از نظر تحقق اهداف را به‌دست آوردیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بخش دیگری از سخنانش ضمن حمایت از فعالیت تعاونی­ها با هدف توسعه اشتغال در کشور ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح اشتغال پایدار روستایی و طرح اشتغال فراگیر ازطریق ۸ بانک از جمله بانک توسعه تعاون پیش‌بینی شده است که باید در اختیار تعاونی‌ها قرارگیرد و سهم این بانک در خصوص این ۲ طرح ۳۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

مهدیان گفت: نرخ تسهیلات روستایی ۶ درصد و اشتغال فراگیر ۱۸ درصد می‌باشد و دولت یارانه ۲ تا ۸ درصدی برای این تسهیلات پیش‌بینی کرده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون دربانک توسعه ۵۰۰ میلیارد تومان تقاضا به ثبت رسیده است با این حال در مجموع هشت بانک بیش از ۳هزار میلیارد تومان تقاضا باید به ثبت رسیده باشد.

مهدیان با اشاره به فعالیت تعاونی­ها دراستان قزوین گفت: عضویت ۵۵۰ تعاونی از مجموع ۶۷۰ تعاونی استان قزوین در بانک توسعه تعاون در این استان نوید بخش می‌باشد.

شایان ذکر است در این نشست تعاونگران استان قزوین مسائل ومشکلات خود در زمینه کاهش بهره‌های بانکی، توجه به بخش تولیدونوسازی ناوگان حمل‌ونقل وتزریق اعتبار به تعاونی‌های مسکن جهت اتمام پروژه‌های نیمه کاره را مطرح کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها