|
کدخبر: 75083

فرانسه از كار می‌افتد!

امروز ٥ دسامبر در فرانسه در اعتراض به برنامه‌هاي دولت برای تغییر در نظام بازنشستگی اعتصابی سراسری برگزار می‌شود. طبق این برنامه، سن بازنشستگی افزايش مي‌يابد و برای بازنشستگی قبل از زمان مقرر حقوق کمتری پرداخت می‌شود.

گسترش نیوز - پيش‌بيني مي‌شود در اين اعتصاب سراسري کارکنان مدارس، وكلا، سیستم حمل و نقل، بیمارستان‌ها، هواپیما، كاركنان پلیس و معلمان حضور داشته باشند و این کشور با چندین روز اختلال در بخش‌های مختلف روبرو شود.

jelighezard789.jpg

با حضور گسترده كاركنان سيستم حمل و نقل شهري به اين اعتصاب بيش از ۹۰ درصد سرویس قطارهای با سرعت بالاي بين شهري و بسياري از پروازها لغو می‌شوند.

تنها در شهر پاريس از ١٦ خط مترو شهري ١١ خط مترو به‌طور كامل بر روي عموم بسته استد و ساير خطوط حمل و نقل شهري حداقل سرويس را در ساعات پر رفت و آمد روز ارايه می‌دهند.

در اين ميان مدارس، بازار و بسياري از مكان‌هاي توريستي مانند برج ايفل بسته است و بسياري از كارمندان مجبور به گرفتن مرخصي اجباري شده‌اند.

سنديكاهاي كارگري و احزاب شركت كننده در اين اعتصاب عمومي هشدار داده اند كه این اعتصاب تا زمانی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور تغییرات اساسی در سیستم بازنشستگی را کنار بگذارد ادامه دارد.

به نظر مي‌رسد چالش جديد ديگري در روزهاي آينده براي دولت امانوئل مكرون و برنامه‌هاي اصلاحيش پس از اعتراضات گسترده "جلیقه زردها" در فرانسه رقم می‌خورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها