|
کدخبر: 84013

اشتغال‌زایی با استخدام در دولت انجام نمی‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به ۲ سفر رئیس‌جمهوری به استان کرمان عنوان کرد: در مجموع در این سفرها حدود ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان تعهد شده بود که تاکنون ۲ هزار و ۱۶ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

گسترش‌نیوز: محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در بدو ورد به شهرستان جیرفت و در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر این از سال گذشته تا امروز هم ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد که مبالغ قابل توجهی است و این مبالغ به اقتصاد منطقه تزریق می‌شود و گردش مالی آن می‌تواند اشتغال جنبی هم ایجاد کند.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا توسعه و فعالیت ما فرصت اشتغال برای جوانان را در بخش خدمات، کشاورزی، صنعت و ایجاد واحدهای تولیدی جدید فراهم کند و برای جوانان فرصت شغلی ایجاد شود.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه با ایجاد واحدهای تولیدی همواره به دنبال ایجاد توسعه و اشتغال هستیم تاکید کرد: حدود ۸۳۴ هزار فرصت شغلی که پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته به تعداد شاغلان افزوده شده بیشتر از طریق بخش غیردولتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت هر ساله چیزی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر را استخدام می‌کند افزود: اشتغال از طریق استخدام در واحدهای دولتی انجام نمی‌شود و طبق قانون و در راستای کوچک کردن حجم اداری دولت از هر سه نفر بازنشسته، امکان جانشینی یک نفر وجود دارد.

نوبخت بیان کرد: ایجاد عدالت اجتماعی، فقر زدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد زیرساختهای لازم از برنامه‌ها سازمان برنامه و بودجه و دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به مصوبه ایجاد مسکن روستاییان و کمک به محرومان در سفر قبلی خود به استان کرمان تصریح کرد: در سفر قبلی مصوب شد که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد محروم در جنوب استان کرمان به تفکیک پنج هزار واحد از طریق بنیاد مسکن و پنج هزار واحد از طریق کمیته امداد احداث شود.

رئیس سازمان برنامه و بوجه کشور افزود: هم اکنون پنج هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی آماده شده و پیش‌بینی می‌شود بقیه این واحدهای مسکونی نیز تا پایان سال آماده تحویل دادن به محرومان جنوب استان کرمان شود.

وی بیان کرد: در سفر قبلی به استان کرمان برای ۱۶ طرح اعتباری اعتباری بالغ بر ۴۳۴ میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت شد و بقیه تا پایان امسال و سال آینده پرداخت و طرح‌های اعتباری عملیاتی خواهند شد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز (پنجشنبه ) برای افتتاح چند طرح عمرانی در پنجمین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی وارد فرودگاه جیرفت شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها