|
کدخبر: 46038

عظیم‌ترین غار یخی دنیا + تصاویر

در کشور اتریش جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی وجود دارد، کشوری که نه تنها دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری است بلکه با عجایب طبیعی خود مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران است.

گسترش‌نیوز : در این مطلب می‌خواهیم درباره یکی از غارهای آهکی عجیب دنیا صحبت کنیم، غاری که سالانه چیزی حدود ۲۰۰ هزار نفر را به دیدن خود می‌کشاند. غار یخی Eisriesenwelt عنوان بزرگ‌ترین غار یخی دنیا را به خود گرفته است و در سال ۱۸۷۹ توسط یک طبیعت گرد دانشمند به نام آنتن پاسلت کشف شد. در آن دوران محلی‌ها این غار را ورودی جهنم می‌خواندند و به همین علت به درون آن نمی‌رفتند.

qaaaryakhi1.jpg

غار Eisriesenwelt در شهر ورفن کشور اتریش قرار دارد، همانطور که از تصاویر این غار پیداست، جنس آن سنگ، آهک و یخ است. بر اساس بررسی پژوهشگران چیزی حدود ۱۰۰ میلیون سال پیش غار Eisriesenwelt توسط رودخانه‌ای به وجود آمده است. با گذر زمان سنگ‌ها توسط آب فرسایش یافتند و شکاف هایی در آنها به وجود آمد و به ندرت ساخت عظیم‌ترین غار یخی جهان رقم زده شد.

اما شاید سئوال شما هم این باشد که چگونه درون غار یخ می‌زند؟ در فصل سرما زمانی که جریان هوای داخل کوه گرم می‌شود، جریان هوای سرد به داخل کوه وارد می‌شود تا دما را به مرز یخ زدگی برساند. با آمدن بهار، برف‌ها ذوب می‌شوند و آب از شکاف سنگ‌ها به مناطق سرد غار و قسمتهای عمیق آن می‌رسد و همانجا شروع به یخ زدن می‌کند، با گذشتن این فرآیند در نهایت اشکال بسیار دیدنی در این غار به وجود می‌آید.

qaaaryakhi2.jpg

غار Eisriesenwelt حدود ۴۲ کیلیومتر طول دارد، اما بازدید‌کنندگان تنها اجازه ورود تا یک کیلومتری این غار را دارند. اگر روزی عازم اتریش شدید و از این غار دیدن کردید لباس گرم بپوشید، چرا که مخصوصا در زمستان بادهای سرد به داخل غار می‌وزند و برف درون غار بیشتر منجمد می‌کنند.

فصل گرما تاثیر زیادی روی این غار ندارد، کافیست در تابستان یک باد خنک بوزد تا یخ‌ها منجمد شوند و دیگر ذوب نشوند.

qaaaryakhi3.jpg

برای دیدن این غار حتما به دستور العمل راهنمایان توجه کنید، گرچه یخ‌های این غار محکم هستند اما یک حرکت اشتباه می‌تواند عواقب بدی برایتان داشته باشد. برای بازدید از غارهای یخی در گوشه و کنار جهان پیشنهاد می‌کنیم لباس گرم و کفش بسیار مناسب بپوشید. در اینگونه غارها تا جایی که می‌توانید با صدای بلند صحبت نکنید و پایتان را در روی مسیرهای مشخص شده برایتان بگذارید تا مشکلی پیش نیاید.

منبع: الی‌گشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها