|
کدخبر: 326277

آغاز ششمین نمایشگاه صنعت پخش در کیش / نهادهای غیر دولتی دست به کار شدند

ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور فعالان و سیاستمداران این حوزه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز شد.

اقتصاد

انجمن ملی صنعت پخش ایران برای موفقیت اعضای خود در بازار رقابتی و تبدیل شدن انجمن به یکی از بزرگ ترین نهادهای غیر دولتی، رویکردی فعال در زمینه افزایش سطح دانش حرفه ای و استفاده از پژوهش های علمی دارد، بدیهی است تعامل با تمام بازیگران تاثیرگذار این عرصه در رخدادی ملی به تحقق این اهداف و چشم اندازها کمک شایانی خواهد نمود.

در ادامه سیاست گذاری های جدید هیات مدیره و فصل جدید برنامه های انجمن ملی صنعت پخش و نگاه تحول گرا به این حوزه و نیز پیرو برگزاری موفقیت آمیز پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران، باهمکاری کلیه دست اندرکاران و زیست بوم توسعه صنعت پخش در کشور شامل وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، وزارت اقتصاد، بانک های عامل، شرکت های عضو انجمن، تامین کنندگان تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، متولیان فروشگاه های زنجیره ای و سایر ذی نفعان این حوزه ششمین دوره این رویداد از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جزیره کیش برگزار می گردد.

توسعه بازار شرکت های تولید کننده مواد غذایی، دارویی، بهداشتی و نیز توسعه سبد شرکت های صنعت پخش، نگاه ویژه به حوزه لجستیک و حمل و نقل و گسترش ارتباطات بین المللی این حوزه استراتژیک از اصلی ترین اهداف برگزاری این دوره از رویداد می باشد.

صنعت پخش ایران با قدمت ۶۰ ساله و سهم ۹ درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور، همچنان با چالش‌های متعدد دست و پنجه نرم می‌کند. این گردهمایی فرصتی برای شناسایی چالش‌ها و تقویت فرصت‌های موجود در این عرصه خواهد بود.

یکی از مهمترین این چالش ها، دستوری بودن حاشیه ی سود شرکت ها آن هم به رغم افزایش سرسام آور هزینه ها است.

شایان ذکر است که این صنعت همچنان سنتی است و شرکت های کوچک آن به رغم اینکه در معرض نابودی هستند، نسبت به ادغام و یکپارچگی مقاومت نشان می دهند.

رکود تورمی، بالا بودن نرخ بهره ی بانکی در کنار کمبود منابع مالی شرکت های پخش، این شرکت ها را نسبت به آینده نگرانتر کرده است. 

روز گذشته (۱۸ اردیبهشت) تفاهم نامه ای بین انجمن ملی صنعت پخش ایران و وزارت صمت امضا شد.

 آریا حمیدیان (مدیر برگزاری ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی صنعت پخش ایران) در مصاحبه ی دیروز خود با مطبوعات گفت: رویداد کنفرانس صنعت پخش در سنوات گذشته به شکل یک کنفرانس در تهران برگزار می شد و در زمان شیوع ویروس کرونا، این رویداد متوقف شده بود و انجمن ملی صنعت پخش به عنوان متولی این رویداد تصمیم گرفته بودند مجددا این رویداد را احیا کنند.

جزئیات این نمایشگاه را می توان در ویدئوی منتشر شده در این گزارش مشاهده کرد.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها