|
کدخبر: 326311

پشت پرده ماجرای جنجالی پارک لاله / شورای شهر ورود کرد

چندی پیش خبری مبنی بر ساخت و ساز در پارک لاله و قطع درختان منتشر شد که این امر واکنش شهروندان و اعضای شورای شهر را در پی داشت.

ماجرا از آنجایی شروع شد که شهرداری، محوطه ای را در پارک لاله دیوار کشی کرد و اعلام شد که قرار است در این محوطه، فرهگسرا ساخته شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از توقف ساخت و ساز در پارک لاله خبر داد. مهدی عباسی در مورد سرانجام ساخت و ساز در پارک لاله با اشاره به برگزاری جلسه ای در کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با موضوع پارک لاله گفت: در این جلسه معاون خدمات شهری، مدیرعامل سازمان بوستانها و شهردار منطقه حضور داشتند و قرار شد که ساخت و ساز را متوقف کنند.

پارک-لاله

وی با بیان اینکه فعلا ساخت و ساز در پارک لاله به دلیل حضور شورای شهر به موضوع متوقف شده است، اظهار کرد: همچنین مقرر شد که طرح ساخت و ساز برای جمع بندی به کمیسیون شهرسازی شورای شهر ارائه شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

عباسی در تشریح دو سناریو برای ساخت ساز جدید افزود: یا اجرای طرح در پی توافق با دانشگاه تهران به اراضی روبروی پارک منتقل خواهد شد و یا پروژه در جای دیگری احداث می‌شود که البته باید این موضوعات بررسی شود.

حصار کشی بخشی از بوستان لاله سبب شده شهروندان خطر قطع درختان را احساس کنند. زاکانی، کاری به نیازسنجی ندارد و اقداماتی که انجام می دهد، او را به شهردار جنجالی تبدیل کرده است. تجمع اخیر شهروندان در مقابل حصار کشی های آقای شهردار، نشان می دهد که نیاز مردم فرهنگ سرا نیست و درخت بیش از این ها ارزش دارد.

گفته می شود دیوار کشی بزرگی در بوستان لاله ایجاد شده است و در آن محوطه، چند درخت نیز وجود دارد. گمانه زنی ها به سمت و سوی دیگری می رود که برای ساخت این فرهنگ سرا، احتمال قطع چند اصله درخت وجود دارد و از آنجا که قطع درخت از روزهای نخست تشکیل شورای ششم، خط قرمز مدیریت شهری بوده است، سبب شده است چند عضو شورای شهر تهران، به این اقدام آقای شهردار واکنش نشان دهند.

مهدی-پیرهادی

بیشتر بخوانید

واکنش اعضای شورای شهر

مهدی پیرهادی که رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران است، بارها اعتراض خود را نسبت به برخی اقدامات در بوستان لاله اعلام کرده و اخیرا گفته است که تعداد بالای فعالیت های عمرانی و دست بردن در فضای بصری پارک لاله، سبب شده است آسیب های بسیاری به این پارک وارد شود. پیرهادی اشاره ای هم به بوستان اندیشه کرده است که در دهه ۸۰ ساختمان شهرداری منطقه ۷ در آنجا ساخته شد و بخش مهمی از این بوستان را دچار آسیب کرد. در حقیقت نمای این بوستان با این ساخت ‌و ساز از بین رفت.

درکل، باید گفت آقای زاکانی، کاری به نیازسنجی ندارد و اقداماتی که انجام می دهد، او را به شهردار جنجالی تبدیل کرده است. تجمع اخیر شهروندان در مقابل حصار کشی های آقای شهردار، نشان می دهد که نیاز مردم فرهنگ سرا نیست و درخت بیش از این ها ارزش دارد. برای ساخت فرهنگ سرا، ابتدا باید فرهنگ این کار را داشت و بعد اقدام به ساخت کرد. اگر کوچکترین درختی، در بوستان لاله قطع شود، قطعا رسانه ساکت نخواهد بود. آقای شهردار، شما مسئول حفاظت از درختان هستید، نه اعدام درختان. لطفا کمی هم صدای شهروندان را بشنوید و سرخود هرجای تهران را که می خواهید، حصار کشی نکنید.

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها