|
کدخبر: 45245

کدام کشورها مهر گذرنامه ندارند؟

کشورهای جهان درحال روی آوردن به سیستم‌های الکترونیکی برای نگهداری اطلاعات مسافران هستند.

گسترش نیوز: برای مسافران و گردشگرانی که داشتن مهرهای زیاد در پاسپورت شان را نشانی از پیروزی و خاطرات رنگارنگ شان می‌دانند دانستن این نکته که بعضی کشورها دیگر از مهر ورود و خروج استفاده نمی‌کنند می‌تواند ناراحت‌کننده باشد.

GOZARNAME.jpg

کشورهای بدون ایست بازرسی هنگام خروج

درحال‌حاضر ایالات متحده امریکا، کانادا، مکزیک (ورود با حمل‌ونقل هوایی)، باهاما، جمهوری ایرلند و بریتانیا در هنگام خروج مسافران را کنترل نمی‌کنند.

عدم استفاده از مهر در پاسپورت به دو دلیل صورت می‌گیرد:

مشکلات سیاسی مهر پاسپورت

بعضی کشورها به دلایل سیاسی و برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات در سفرهای بعدی برای مسافران از مهر زدن پاسپورت خودداری می‌کنند.

الکترونیکی کردن چک پاسپورت

دلیل دیگر الکترونیکی کردن فرآیند گرفتن و نگهداری اطلاعات مسافران و در نتیجه کم کردن هزینه‌ آن است. درحال‌حاضر ۱۰ کشور جهان به هنگام کنترل مهر خروج نمی‌زنند که از میان آنها کشورهای استرالیا، چین، و سنگاپور به جای استفاده از نیروی انسانی به سیستم‌ها الکترونیکی چک امنیتی مجهز هستند.

نمونه استرالیایی کنترل مرز هوشمند

برای مثال استرالیا به سیستم اسمارت گیت (SmartGate) مجهز است. اسمارت گیت یک سیستم کنترل مرزی اتوماتیک است که توسط پلیس مرزی استرالیا اداره می‌شود و در ایستگاه‌های بازرسی مسافران در سالن‌های ورودی در هشت فرودگاه بین‌المللی استرالیا قرار داده شده است. استفاده از این سیستم‌های خودکار علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، از هدر رفتن وقت مسافران جلوگیری کرده و چک پاسپورت را با دقت بسیار بالاتری انجام می‌دهد. دارندگان پاسپورت استرالیا و کشورهای دیگری که دارای پاسپورت هوشمند هستند می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها