|
کدخبر: 32674

خبر معاون وزیر از امکان احداث «فرودگاه سنگان»

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: هزینه ساخت فرودگاه زیاد نیست و تنها به یک باند، یک ناوبری موبایل و یک هواپیما محدود می‌شود که نرخ اجاره آن را می‌توان با چند سال پیش‌فروش بلیت به‌دست آورد.

گسترش نیوز: نشست سرمایه‌گذاران مجتمع سنگان با حضور مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیران استانی و محلی در منطقه سنگان برگزار شد. در این جلسه مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های تامین زیرساخت‌های مورد نیاز معدن سنگان مورد ارزیابی قرار گرفت. در این جلسه، آخرین وضعیت معدن و صنایع معدنی پایین‌دست به سمع و نظر رئیس هیات عامل ایمیدرو رسید.

KARBASIAN-OCUPATION.jpg

رئیس هیات عامل ایمیدرو در جلسه اعضای سهامداران سنگان پس از شنیدن گزارش مدیران، گفت: حمل‌ونقل و آب از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مسائل سنگان است و پس از آن، ساخت یک فرودگاه برای ارتقای وضعیت تکنیکی و تاکتیکی و رفع مشکلات آن و حتی جذب سرمایه‌گذار ضروری است.

مهدی کرباسیان افزود: تا نام سنگان را می‌آوریم سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی موضوع را به تعویق می‌انداختند چراکه ۵ ساعت زمان تا نخستین فرودگاه، چالش بزرگی برای جذب سرمایه‌گذار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد: هزینه ساخت یک فرودگاه زیاد نیست و تنها به یک باند، یک ناوبری موبایل و یک هواپیما محدود می‌شود که نرخ اجاره آن را می‌توان با چند سال پیش‌فروش بلیت به‌دست آورد. در این زمینه، ایمیدرو نیز می‌تواند کمک کند، همان طور که برای عسلویه فرودگاه زدیم.

کرباسیان ادامه داد: درباره تامین زیرساخت نیز متاسفانه با وجود جلسه‌های متعددی که گذاشتیم نتوانستیم به نتیجه برسیم. این در حالی است که از ابتدا اعلام کردیم حاضریم هزینه مربوط را پرداخت کرده و آب تحویل بگیریم.

وی تامین آب به وسیله خریداری پساب شهر تربت حیدریه را اقدامی مناسب خواند و گفت: برای تامین برق جلسه‌های دیگری با سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

کرباسیان با بیان اینکه به دولت پیشنهاد دادیم ۱ تا ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌های سنگان به شرکت زیرساخت‌های معدن و صنایع معدنی با تضمین ایمیدرو و احتساب بهره آن تخصیص دهد، تاکید کرد: نیاز است در همه سطوح رایزنی شود تا مسئله زیرساخت‌های سنگان حل شود.

رئیس هیات عمل ایمیدرو در ادامه افزود: درباره زیرساخت راه آهن نیز باید گفت از زمان آقای سیدآقایی تا کنون جلسه‌های متعددی برای این زیرساخت برگزار کرده‌ایم چراکه این مسئله بسیار حیاتی است. ما اگر جاده ۴ بانده هم بزنیم نمی‌توانیم بار این معدن را بر آن انتقال دهیم و چار‌ه‌ای جز حمل ریلی نداریم. در این باره به کمک نمایندگان مجلس و مسئولان دیگر هم نیاز داریم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها