|
کدخبر: 50246

گزارش میدانی گسترش‌نیوز از روز سوم فاینکس ۲۰۱۹ ؛

بورس‌، بانک‌ها را به عقب زد

در فاینکس ۲۰۱۹ غرفه‌های بانک‌ها مخاطبان سنتی خود را دارند و میزان استقبال از غرفه‌های آنها بسیار محدود است به نوعی می‌توان کاهش سود سپرده‌های بانکی را در حرکت سرمایه به سوی بورس در این نمایشگاه به چشم دید.

گسترش‌نیوز : امروز سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تحولات بسیاری را از سرگذراند که از جمله آن می‌توان به برگزاری نشست خبری حامد سلطان‌نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران با موضوع ارائه گزارش عملکرد یک ساله بورس کالای ایران و تعریف چشم‌انداز سال ۹۸، امضاء تفاهمنامه شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با سمات، نشست خبری هامونی مدیرعامل فرابورس ایران با محوریت معاملات فرابورس در ایران اشاره کرد.

سبدگردان‌ها در فاینکس ۲۰۱۹ ؛ پرمخاطب ترین‌ها

شرکت‌های سبدگردانی معتقدند که امکان ثروت آفرینی پایدار در این شرکت‌ها فراهم است. این شرکت‌ها در فاینکس ۲۰۱۹ بنا به تبلیغات هدفتمندی که پیش‌تر از نمایشگاه‌ شروع کرده بودند نسبت به بانک‌ها مخاطبان بی‌شماری داشتند و کارگروه‌های ۱۰۰ نفری از جمله رخدادهایی بود که به کرات در جای جای محیط نمایشگاه در حال برگزاری بود و فردا نیز ادامه دارد.مخاطبان این کارگاه‌ها یا سهامداران خرد هستند و یا کسانی که برای پرزنت و آشنایی رو در رو با شرکت‌ سبدگرانی به نمایشگاه آمده‌اند.

بیشتر بخوانید

- مدیرعامل سبدگردان ارزش‌آفرینان در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز: فاینکس فرصتی برای عرضه جهانی ابزار‌های مالی اسلامی

- مدیرعامل فرابورس ایران تشریح کرد:

برنامه‌های فرابورس برای سال

یکی از اعضای شرکت سبد گردان اقتصاد بیدار در پاسخ به این پرسش که بازدید از دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی بورس، بانک و بیمه را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: امروز روز سوم از فاینکس ۲۰۱۹ است و استقبال از بورس و شرکت‌های بورسی نسبت به سال‌های گذشته افزایش دارد و دلیل این افزایش را سیر صعودی شاخص‌کلی بورس عنوان کرد.

fainex20192.jpg

یکی از حاضران در نمایشگاه در پاسخ به پرسش گسترش‌نیوز دلیل خود از حضور در غرفه سبدگردانی را این گونه عنوان کرد: بانک‌ها سود چندانی ارائه نمی‌کنند، تبلیغات بورس را دیدم برای آشنایی با عملکرد بورس، سبدگردان‌ها به نمایشگاه آمدم تا بعد از برآورد، در بورس سرمایه‌گذاری کنم.

خانمی که خود را دانش آموخته مقطع دکتری تاریخ معرفی کرد، معتقد بود فاینکس ۲۰۱۹ کارگاه‌هایی دارد که شاید برای هر صاحب سرمایه خردی نیاز است تا از نزدیک با آن آشنا شود.

ترجیح می‌دهم سرمایه ام در اقتصاد کشور در گردش باشد

یکی از سرمایه داران که در بورس سرمایه‌گذاری کرده بود گفت: من از یک میلیون تومان شروع کردم و به هیچ وجه دنبال این نیستم که سرمایه ام را در بانک بگذارم، ترجیح می‌دهم سرمایه ام در اقتصاد کشور در گردش باشد.

غرفه‌های بورس و کارگزاری‌های آن با در نظر گرفتن برنامه‌ها و کارگاه‌‌های آموزشی، مشاورین زبده در سومین روز از نمایشگاه بسیار قوی ظاهر شدند و مخاطبان نمایشگاه‌ بیشتر در این غرفه‌ها حضور داشند.

غرفه‌های بانک‌ها مخاطبان سنتی خود را داشتند و میزان استقبال از غرفه‌های آنها بسیار محدود بود. به نوعی می‌توان کاهش سود سپرده‌های بانکی را در حرکت سرمایه به سوی بورس در این نمایشگاه به چشم دید.

تجربه راه‌اندازی یک استارتاپ در حوزه فین تک

از جمله حاشیه‌های دیگر دوازدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برگزاری سمینار آموزشی "تجربه راه‌اندازی یک استارتاپ در حوزه فین تک" با حضور Andreas Schweitzer مدیرعامل شرکت Arjan Capital ؛ کارگاه آموزشی "سنم، مسیری تازه در نظارت بر صندوق‌های سرمایه گذاری"، بود. همچنین محمود رضا خواجه نصیری و سعید فلاح پور، معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس از سپر ریسک مالی رونمایی کردند.

بیشتر بخوانید:

معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت در آستانه فاینکس ۲۰۱۹ مطرح کرد؛

اتصال بورس ایران به بازارهای بین‌المللی آرزوست

امضای قرارداد شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و دانشگاه الزهرا در حاشیه فاینکس ۲۰۱۹

در روز سوم نمایشگاه دوازدهم بورس و بانک و بیمه، شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و دانشگاه الزهرا با هدف برگزاری دوره‌های عالی مدیریت کسب و کار بازار سرمایه قرار داد همکاری امضا کردند.

برگزاری برنامه‌های هدفمند برای دانش‌آموزان در فاینکس ۲۰۱۹

یکی از موضوعاتی که در نوع خود جالب توجه بود حضور دانش‌آموزان رشته‌های حسابداری و رشته‌های وابسته در قالب اردوی آموزشی به دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه بود.

فین تک دانش‌آموزی

فین تک دانش‌آموزی از جمله غرفه‌هایی است که هدف حضور دانش آموزان مقطع دبیرستان بود. از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این غرفه برگزاری کارگاه‌هایی در ارتباط با استارتاپ‌ها، بازار‌های مالی برای این دانش‌آموزان بود که فاینکس ۲۰۱۹شرکت کرده‌اند.

ستاد برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه غرفه‌‌ای برای کودکان بازدیدکنندگان فاینکس ۲۰۱۹ در نظر گرفته‌اند که امروز دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی از آن بازدید به عمل آوردند.

یکی از دانش‌آموزان سال یازدهم در ارتباط با دلیل حضور خود در فاینکس ۲۰۱۹ گفت: بورس به عنوان یکی از جدیدترین حوزه‌هایی که در ایران وجود دارد برای من جذابیت دارد، دوست دارم در ارتباط با کارگزاری‌ها و نحوه عملکرد آنها اطلاعاتی جمع‌آوری کنم.

بازدید شاپور محمدی از غرفه دانش‌آموزی فاینکس ۲۰۱۹

شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بازدید خود از نمایشگاه به غرفه‌هایی که موضوع فرهنگ‌سازی در مقاطع دبستان و دبیرستان را هدف قرار داده‌ بودند، سر زد و گفت: باید در زمینه آموزش مباحث مربوط به بورس برای دانش‌آموزان باید بیشتر مد نظر قرار گرفته شود.

گفتنی است؛ نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تهران ( فاینکس ۲۰۱۹) برای دوازدهمین سال پیاپی ۲ تا ۵ اردیبهشت ۹۸در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. صاحبان شرکت‌های بیمه، شرکت‌های بورس، صاحبان سرمایه از جمله مهم‌ترین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌بین‌المللی بورس، بانک و بیمه هستند.

گفتنی است پایگاه خبری گسترش‌نیوز و روزنامه صمت به عنوان حامی رسانه‌ای فاینکس ۲۰۱۹ انتشار دهنده اخبار این رویداد بین‌المللی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها