|
کدخبر: 49964

مدیرعامل بیمه تعاون در گفت‌وگو با گسترش نیوز تشریح کرد:

راهکار‌های افزایش کاربرد نمایشگاه در کشور

مظلومی گفت: کشور‌های توسعه یافته به خوبی از این صنعت بهره‌می‌برند و با برگزاری نمایشگاه‌های مطرح بین‌المللی متقاضیان زیادی را از سراسر کشور‌ها جذب خود می‌کنند.

گسترش‌نیوز: یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در مورد اهمیت و لزوم نمایشگاه‌ها و همچنین راهکار‌های ارتقاء سطح کیفی آن اظهار کرد: نمایشگاه یکی از عوامل تبلیغاتی موثر در ارتقاء سطح واحد‌های اقتصادی به شمار می‌رود که به نسبت کیفیت برگزاری آن استقبال و ازدحام عموم تغییر می‌کند.

mazloomi.jpg

مظلومی در ادامه سخنان خود با اشاره به چگونگی شناخت یک نمایشگاه مطلوب، گفت: با ارزیابی و پژوهش از بازخورد غرفه‌داران و بازدیدکنندگان می‌توان نمایشگاه‌ها را رده‌بندی و کیفیت آن مورد مورد قضاوت قرار داد. در نمایشگاه‌های مطبوع بازدیدکنندگان به سهولت جواب پرسش‌های خود دریافت می‌کنند. همچنین غرفه‌داران نیز با حضور در این فضا به اهداف تبلیغاتی و بازرگانی خود می‌رسند.

مدیرعامل بیمه تعاون اضافه کرد: نمایشگاه فاینکس فضایی را برای تبادل نظر صاحب نظران سه حوزه (بورس، بانک و بیمه) مشارکت‌کننده به وجود می‌آورد.

وی مطرح کرد: در نمایشگاه فاینکس شرکت‌های بیمه همانند دیگر بخش‌های بازار مالی به معرفی خدمات و ظرفیت‌های خود می‌پردازند و تجربیات سال‌های گذشته حاکی از حضور چشم‌گیر فعالان و این حوزه‌ها بود.

مدیرعامل بیمه تعاون بیان کرد: فضای کنونی بیشتر نمایشگاه‌هایی که در کشور برگزار می‌شود، ارزیابی رقبای همتاست و به بیانی دیگر شرکت‌های حاضر خدمات و توانایی خود را به رخ یکدیگر می‌کشند.

وی در انتقاد به ضعف‌های این نمایشگاه تصریح کرد: متولیان برگزاری این نمایشگاه باید به تشویق حضور مخاطبان عام و خدماتگیران بپردازد. با افزایش این گروه بازدیدکننده غرفه‌داران بیشترین نتیجه را از حضور خود کسب می‌کنند.

مظلومی با اشاره به نمایشگاه‌هایی که جایگاه ویژه‌ای در سراسر جهان دارند، تشریح کرد: کشور‌های توسعه یافته به خوبی از این صنعت بهره‌می‌برند و با برگزاری نمایشگاه‌های مطرح بین‌المللی متقاضیان زیادی را از سراسر کشور‌ها جذب خود می‌کنند.

مدیرعامل بیمه تعاون با بیان برخی از ویژگی‌های نمایشگاه‌های مطلوب، ابراز کرد: نمایشگاه‌های مالی در کشور‌های توسعه یافته با کمترین هزینه تمام شده برگزار می‌شود و غرفه‌داران اهمیت چندانی به غرفه‌آرایی نمی‌دهند.

وی معتقد است: هر نمایشگاهی فضای به‌خصوص خود را می‌طلبد و در نمایشگاه‌های بهاره، پوشاک و.. تزئین غرفه و جلوه به محصولات می‌تواند به افزایش فروش واحد عرضه‌کننده کمک شایانی کند اما در نمایشگاه‌های خدماتی همانند فاینکس کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی حداکثری درخور فضاست.

مظلومی با اشاره به اینکه مخاطبان هر نمایشگاه به خوبی شناسایی نمی‌شود، بیان کرد: تفاوت مخاطبان سبب قائل شدن فضایی متفاوت بیان این دو نوع نمایشگاه شده است چراکه در نمایشگاه‌های مصرفی جاذبه‌های بصری موجب اغنا‌ی مشتریان می‌شود اما در نمایشگاه‌های خدماتی بازدیدکنندگان با گذر و مشاهده محل به خواسته‌های خود نمی‌رسند و در واقع کیفیت برگزاری و برقراری ارتباط چندجانبه در فعالیت آنها موثر واقع می‌شود.

مدیرعامل بیمه تعاون تاکید کرد: در نمایشگاه‌های خدماتی و تخصصی اقتصادی تقویت نشست‌های B۲B و اجرای برنامه‌ریزی‌های مدون و هماهنگی‌های لازم برای بر قراری ملاقات طرفین اهمیت ویژه‌ای دارد.

مظلومی گفت: متاسفانه در کشور ویژگی‌های این دوگونه نمایشگاه با یکدیگر ادغام شده و همین موضوع باعث کاهش بهره‌وری و کاربرد آن می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها