|
کدخبر: 81953

عرضه واحد‌های نیمه تمام مسکن ملی به کجا رسید؟

مقام مسئول وزارت راه از آغاز ساخت مسکن ملی تهران طی اسفند ۹۸ خبر داد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام انبوه سازان در طرح ملی مسکن عرضه می‌شود.

گسترش نیوز: رضا نگهبان اظهار کرد: با راهکارهای وزارت راه و شهرسازی، پروژه‌های نیمه‌تمام بخش خصوصی مثل پروژه‌های انبوه سازی، چند ده واحدی و... که مشکلاتی در جذب مشتری یا نقدینگی دارند و این موضوع سبب شده تا پروژه‌هایشان نیمه‌تمام بماند، می‌توانند واحدهایشان را در طرح اقدام ملی تولید مسکن عرضه کنند.

وی ادامه داد: به این ترتیب که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه‌ای با سازندگان و مالکان شامل کلیه شرایط و مشخصات ساختمانی و نرخ نهایی (کنترل شده ) منعقد می‌کند و آنها واحدهای نیمه تمام خود را در این طرح عرضه و از سوی دیگر بانک مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات مسکن اقدام و متقاضیان نیز با پرداخت مابقی نرخ تمام شده مالک آپارتمان‌های نهایی عرضه شده می‌شوند.

وی افزود: نکته مهم این است که متقاضیان هم می‌توانند با اختیار کامل از این واحدها با شرایط گفته شده، پروژه‌ها را انتخاب کنند و از طرف دیگر تضمین دولت را برای اتمام و تحویل پروژه داشته باشند. از سوی دیگر در تفاهمنامه و توافق با مالکان و سازندگان این‌گونه پروژه‌ها نرخ نهایی بین سازنده و اداره کل توافق می‌شود و در واقع قیمت‌ها کنترل شده، خواهند بود.

نگهبان با اشاره به اینکه این راهکاری برای اتصال طرف عرضه به تقاضا در طرح اقدام ملی تولید مسکن است، گفت: در جلسه مشترک با معاون وزیر راه و شهرسازی، وی توضیحاتی درباره تفاهمنامه‌هایی که برای کارگزاری ساخت با ارگان‌هایی مثل ستاد اجرایی امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن منعقد شده ارائه کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی تا اواسط بهمن ماه تمام زمین‌هایی که احیانا مسئله‌ای در مورد مباحث تغییر کاربری یا نیاز به الحاق به محدوده شهر دارند، انجام می‌شود. در پی آن کمیسیون‌های مربوط تشکیل خواهد شد و روند واگذاری زمین‌ها به نهادهایی که پای کار طرح بزرگ ملی مسکن هستند، انجام می‌پذیرد.

نگهبان ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های طرح اقدام ملی این اداره کل از اسفندماه امسال آغاز شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها