|
کدخبر: 49728

کاهش دمای هوا در راه است

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز بعدازظهر (۲۹ فروردین) با ریزش هوای سرد از ابرهای بالاتر، کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در هوای سواحل دریای خزرپیش‌بینی می‌شود که روزهای جمعه و شنبه شمال شرق کشور یعنی استان‌های خراسان شمالی و رضوی این سرمای هوا را شاهد خواهند بود.

گسترش‌نیوز: «فریبا گودرزی» روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: امروز برای جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش هایی از مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر، رگبار، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: برای شمال شرق و شمال غرب کشور هم بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

به گفته گودرزی و بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، شمال شرق خوزستان، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق کردستان، کرمانشاه و ایلام هم شدت بارش خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی هم از امروز بعدازظهر ریزش هوای سرد را از ابرهای بالاتر داریم که به همین دلیل پنجشنبه و جمعه، شاهد کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در هوای سواحل پیش‌بینی می‌شود که روزهای جمعه و شنبه هم شمال شرق یعنی استان‌های خراسان شمالی و رضوی این سرمای هوا را شاهد خواهند بود.

گودرزی درباره وضعیت هوای فردا جمعه (۳۰ فروردین) هم گفت: شمال غرب، غرب دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق، رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین فردا برای شرق کشور هم انتظار بارش‌های پراکنده می‌رود که این بارش‌های بهاری که به صورت رگباری خواهد بود، منجر به آبگرفتگی معابر خواهد شد، اما سیلاب مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها را نخواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: استان گیلان، غرب مازندران و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه هم بارش‌های شدیدتری را خواهند داشت.

به گفته گوردزی، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از جمعه شب تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده، برای مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برف گیر شمال غرب و دامنه‌های البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی ایجاد کند.

** پیش‌بینی هوای تهران/گرمترین و سردترین استان ها

گودرزی درباره هوای پایتخت هم اظهارکرد: به گزارش نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان تهران نیمه ابری و به‌تدریج ابری با رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی کمینه دمای امروز صبح تهران را ۱۵ درجه اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای تهران هم به ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود تهران هم روزهای جمعه و شنبه ۲ تا ۳ درجه سردتر شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: استان بوشهر با ۳۷ درجه سانتیگراد و استان ارومیه با کمینه ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین استان‌های کشور خواهند بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها