|
کدخبر: 235478 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

برگزاری رویدادی متفاوت در نمایشگاه گیلان

افزایش ظرفیت شرکت های فولادی استان گیلان و افزایش اشتغال در استان از مهم‌ترین اهداف برگزاری اولین نمایشگاه فولاد،‌ متالورژی، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته گیلان عنوان شده است.

نمایشگاه برگزاری رویدادی متفاوت در نمایشگاه گیلان

شناسایی ۱۱۰ معدن در استان گیلان و همچنین پرباران بودن و فراوانی منابع آبی در این استان، از جمله مزیت‌هایی است که زمینه‌‌ساز توسعه صنایع فولادی در استان گیلان به شمار می‌رود. با توجه به تعداد بالای صنایع فلزی مرتبط با فولاد که ماده اولیه‌ شان از این آلیاژ تامین می‌ شود و همچنین نیاز بالای طرح های عمرانی و ساخت و سازها به مصالح ساختمانی فولادی در استان و کشور، بخش اعظمی از تولیدات صنایع فولادی گیلان به مصرف استان و کشور می‌رسد. در این شرایط، جای خالی نمایشگاهی برای تجمیع ظرفیت های این حوزه و نمایش توانمندی های فعالان این حوزه در استان گیلان به شدت احساس می شد.

در همین راستا اولین نمایشگاه فولاد،‌ متالورژی، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته گیلان در این استان برگزار خواهد شد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز پیرامون جزییات برگزاری این رویداد گفتگویی را با مرتضی ساجدی، مدیر برگزاری این رویداد ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

اهداف برگزاری نمایشگاه

ساجدی در ابتدای این گفتگو به تشریح دلایل برگزاری نمایشگاه فولاد،‌ متالورژی، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در سایت نمایشگاهی گیلان پرداخت و گفت: صنایع فلزی و فولادی کشور به دلیل آب بر بودن باید در استان هایی که در مجاورت دریا هستند مستقر شوند. امروزه یکی از مهم ترین معضلات صنعتی کشور احداث کارخانه های بزرگ فولادی کشور در استان های کم‌آب است. به عنوان مثال امروزه استان اصفهان با مشکلات و چالش های متفاوتی در حوزه تامین آب موردنیاز استان روبرو است ولی می‌بینیم که کارخانه‌های مهم فولادسازی کشور که به آب نیاز مبرم دارند در این استان قرار گرفته اند. از این رو مباحثی مطرح شده تا صنایع آب بر به استان های شمالی یا جنوبی کشور انتقال داده شوند.

مرتضی-ساجدی

وی افزود: از طرفی شرکت‌های فولادی بزرگ و متعددی نیز در استان گیلان مستقر هستند.  این استان از لحاظ حجم تولید فولاد و ذوب آهن رتبه ۴ کشوری را داراست. به همین خاطر نیاز بود تا نمایشگاهی در این استان برگزار شود تا تکنولوژی های جدید و نوین وارد این صنعت شود و ظرفیت های این صنعت نیز به نمایش درآید. از طرفی فناوری و توانایی های موجود در این صنعت نیز با برگزاری این رویداد ارتقا خواهد یافت.

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه عنوان کرد: افزایش ظرفیت شرکت های فولادی استان گیلان،‌ افزایش اشتغال در استان نیز از دیگر اهداف برگزاری اولین نمایشگاه فولاد،‌ متالورژی، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته گیلان است. گفتنی است این نمایشگاه در فضایی حدود ۴۰۰۰ متر مربع برگزار خواهد شد و قریب به ۹۰ درصد کارخانجات فولادی استان در این رویداد حضور خواهند داشت. صنایع وابسته به این صنعت از دیگر استان ها نیز در این رویداد حاضر هستند. اتحادیه ریخته گران و تراش کاران که یکی از اتحادیه های قوی در کشور به شمار می رود نیز در این رویداد نمایشگاهی حاضر شده است. به عبارتی می توان گفت تجربه و صنعت در کنار یکدیگر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی

ساجدی در بخش دیگری از صحبت های خود به تشریح وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی پرداخت و گفت: بدون شک این صنعت نیازمند حمایت مدیران و سیاست گذاران این حوزه است. متاسفانه ثبات مدیریتی در این صنعت با چالش روبرو بوده است. به عبارتی می توان گفت تا مدیر کنونی شناختی نسبی از صنعت نمایشگاهی پیدا کرده و با خم و چم کار آشنا شود شخص بعدی بر صندلی مدیریت تکیه می زند. امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد چنین موضوعی نباشیم. همچنین امید است افرادی که در راس سیاست گذاری این صنعت مشغول به فعالیت می شوند در وهله اول شناختی نسبی از این صنعت داشته باشند و سپس در جهت ارتقای این صنعت آزمون و خطا و کسب تجربه کنند.

این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین چالش این صنعت در حال حاضر بی برنامگی است گفت: انجمن های صنعت نمایشگاهی در برخی مواد یا با یکدیگر در تضاد هستند یا نسبت به همدیگر فعالیت موازی دارند. در این راستا باید انجمنی واحد با حضور نماینده صنعت نمایشگاهی از هر استان  وجود داشته باشد و تمام مسائل مربوط به مشکلات و چالش های این صنعت توسط همین انجمن واحد مورد بررسی و رفع قرار بگیرد.

ارسال نظر