|
کدخبر: 326791

حمله نکونام به رکورد یحیی

در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر ایران، استقلال و فولاد بازی حساسی را برگزار کردند. در پایان این بازی، تیم شاگردان جواد نکونام با یک گل به برتری رسیدند و به صدر جدول رده‌بندی بازگشتند. این پیروزی، علاوه بر اینکه یک دستاورد بزرگ برای آبی‌پوشان بود، آن‌ها را به بهترین تیم لیگ در مسابقات خانگی تبدیل کرد.

فوتبال حمله نکونام به رکورد یحیی

قبل از دیدار با گل‌گهر سیرجان، تیم استقلال به رهبری جواد نکونام توانست با کسب ۳۸ امتیاز در بازی‌های خانگی خود، در رده نخست جدول به لحاظ امتیازات قرار بگیرد. این تعداد امتیازها با فاصله هفت امتیازی از نزدیک‌ترین رقیب خود، پرسپولیس، به دست آمد. تیم استقلال در بیست و سومین دوره لیگ، تاکنون در ۱۴ بازی خانگی شرکت کرده و با کسب ۱۲ برد و تنها ۲ تساوی، نتایج قابل توجهی به دست آورده است.

باشگاه پرسپولیس و مس رفسنجان تنها تیم‌هایی نام گرفتند که برابر آبی‌پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی شکست نخوردند. همان‌طور که می‌دانید در جدال پرسپولیس و استقلال، امتیاز میزبانی در کار نیست و با این اوصاف تنها مس رفسنجان، موفق شده استقلال را به عنوان میزبان متوقف کند.

۶۲ درصد برای استقلالِ میزبان؛ ۳۸ درصد برای استقلالِ میهمان

جواد نکونام و تیمش از ۴۲ امتیاز در دسترس مسابقات خانگی، ۲۸ امتیاز به ارمغان آوردند تا عددی شگفت‌انگیز را بر جای گذاشته باشند. به عبارتی دیگر ۶۳ درصد از امتیازات این فصل استقلال از دیدارهای خانگی به دست آمده است. گل‌ گهر آخرین حریف تیم پایتخت‌نشین در ورزشگاه آزادی خواهد بود. پس از استقلال، پرسپولیس از ۱۳ بازی خانگی ۳۱ امتیاز به ارمغان آورده و تراکتور هم از ۱۴ مسابقه موفق به کسب ۲۷ امتیاز شده است.

ایمان-سلیمی

استقلال، یک قدم تا تبدیل شدن به بهترین میزبانِ تاریخ لیگ برتر

عملکرد استقلال در مسابقاتی که نام میزبان را یدک می‌کشیده، آن‌قدر درخشان بوده که آن‌ها می‌توانند به بهترین تیم میزبان تاریخ لیگ برتر (در طول یک فصل) هم تبدیل شوند. آبی‌پوشان در صورتی که بتوانند با فاصله ۳ گل از سد گل‌گهر بگذرند به این عنوان دست خواهند یافت. رکورددار فعلی، پرسپولیسِ لیگ بیستم است. تیم تحت هدایت یحیی گل‌محمدی ۴۱ امتیاز از دیدارهای خانگی تصاحب کرد و تفاضل گل +۱۹ را بر جای گذاشت. در حال حاضر استقلال در قامت میزبان ۳۸ امتیاز مال خود کرده و تفاضل گل +۱۶ دارد. تیم یحیی ۲۵ گل زده داشت و ۶ بار دروازه‌اش باز شده بود و استقلال فعلا ۲۴ بار دروازه میهمان‌های خود را گشوده و ۸ بار هم رقبا توانسته‌اند به این تیم گل بزنند و در صورت ایجاد فاصله ۳ گل، می‌تواند با گل زده بیش‌تر نسبت به رقیب سنتی، بهترین تیم تاریخ لیگ برتر به عنوان میزبان شود. 

منبع: فوتبال ۳۶۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها