|
کدخبر: 253112

PLC چیست؟

یک کنترل‌کننده منطقی قابل برنامه‌ریزی، PLC یک کامپیوتر دیجیتالی است که برای اتوماسیون فرآیندهای الکترومکانیکی معمولی صنعتی، مانند کنترل ماشین‌آلات روی خطوط مونتاژ کارخانه، وسایل تفریحی یا وسایل روشنایی استفاده می‌شود. PLC ها در بسیاری از ماشین ها و در بسیاری از صنایع استفاده می‌شوند. PLC ها برای آرایش‌های متعدد ورودی‌ها و خروجی‌های دیجیتال و آنالوگ، دامنه دمایی طولانی، مصونیت در برابر نویز الکتریکی و مقاومت در برابر لرزش و ضربه طراحی شده‌اند.

PLC زیمنس

PLC زیمنس سیستماتیک چیزی بیش از سخت افزار قدرتمند برای کنترل انواع ماشین‌ها و کارخانه‌ها ارائه می‌دهند. قابلیت‌های کنترلرهای پی ال سی زیمنس سیستماتیک به طور مداوم با عملکردهای جدید در حال گسترش است. علاوه بر این، آنها یک عنصر اصلی برای ادغام عمودی OT/IT با مکانیسم های IT هستند. فناوری‌های آینده مانند هوش مصنوعی با این فناوری پیش‌بینی و ادغام می‌شوند. این باعث می‌شود PLC زیمنس سیستماتیک پایه‌ای عالی برای راه‌حل‌های نوآورانه و بخش مهمی از رویکرد اتوماسیون کاملاً یکپارچه ما باشند.

کامپیوتر-دیجیتالی

چه به دنبال راه‌حل‌های کنترل‌کننده جمع‌وجور با عملکردهای یکپارچه، کنترل‌کننده‌های قدرتمند برای بالاترین نیازها، یا کنترل‌کننده‌هایی برای معماری‌های توزیع‌شده یا اتوماسیون مبتنی بر رایانه‌های شخصی باشید، مجموعه PLC زیمنس سیستماتیک دارای PLC مناسب برای نیازهای شما است.

SIMATIC S۷-۱۲۰۰

PLC زیمنس سیستماتیک پایه انتخابی هوشمند برای راه‌حل‌های اتوماسیون فشرده با عملکردهای ارتباطی و فناوری یکپارچه هستند. آنها در دو نسخه استاندارد و ایمنی موجود هستند.

SIMATIC S۷-۱۵۰۰

PLC زیمنس سیستماتیک پیشرفته نه تنها کارخانه‌های تولید کامل، بلکه برنامه‌هایی را که بیشترین عملکرد، انعطاف‌پذیری و قابلیت شبکه‌سازی را می‌طلبند، خودکار می‌کنند. SIMATIC S۷-۱۵۰۰ آخرین نسل کنترلر است و بنابراین مطمئن ترین کنترلر با عملکرد بهینه سیستم است.

کنترل کننده توزیع

PLC زیمنس توزیع‌ برای ماشین‌هایی با معماری توزیع‌شده و ماشین‌های سری با فضای محدود در دسترس استفاده می‌شوند. آنها مزایای SIMATIC S۷-۱۵۰۰ را با طراحی SIMATIC ET ۲۰۰SP ترکیب می‌کنند.

کنترلر نرم افزار SIMATIC S۷-۱۵۰۰

کنترل‌کننده‌های نرم‌افزار در هر جایی که حداکثر دقت و سرعت لازم باشد و همچنین اتوماسیون مبتنی بر رایانه شخصی استفاده می‌شود. کنترلرهای مبتنی بر رایانه شخصی مستقل از سیستم عامل کار می کنند.

کنترلر درایو

کنترلر جدید SIMATIC Drive با ترکیب یک کنترلر با کنترل حرکت و یک کنترل درایو در یک دستگاه واحد باعث صرفه جویی در فضا می شود. فناوری یکپارچه ورودی/خروجی و رابط‌های ارتباطی قدرتمند، طراحی ماشین‌های پیچیده را ممکن می‌سازد.

PLC فتک

FATEK Automation Corp در سال ۱۹۹۲ در تایوان توسط گروهی از مهندسین که سالها در زمینه طراحی و توسعه PLC مشغول بودند تأسیس شد. فتک از بدو تأسیس به منظور ارائه محصولات کنترل و PLC فتک خودکار با کیفیت بالا، کارکرد بالا و کاربر پسند، برای تحقیق و توسعه تلاش کرده است.

PLC چیزی نیست جز یک شکل پیشرفته از میکروکنترلر. معمولا به دلیل انعطاف پذیری و سهولت استفاده در صنایع استفاده می شود. می‌توان آن را به راحتی با کامپیوتر از طریق پورت سریال و همچنین پورت usb متصل کرد.

PLC فتک زمانی استفاده می شود که ما نیاز به خودکارسازی هر چیزی مانند میکروکنترلر داریم. سنسورها و محرک‌ها و غیره را با PLC وصل می‌کنیم و سپس مقداری کد برنامه‌نویسی را در آن وارد می‌کنیم و اجازه می‌دهیم کار خود را انجام دهد. میکروکنترلر معمولاً در محصولات کوچک مورد استفاده قرار می گیرد، جایی که شما نیاز به کنترل برخی از سنسورها یا برخی موتورها و غیره دارید، اما وقتی در مورد کارخانه های بزرگ خودکار در صنایع صحبت می کنیم، پی ال سی فتک همیشه بر میکروکنترلر ترجیح داده می‌شود.

دلیل ترجیح PLC به میکروکنترلر در پروژه های بزرگ به دلیل انعطاف پذیری و سهولت استفاده آن است. PLC فتک را می‌توان مرتبا با رایانه برنامه ریزی کرد. علاوه بر این، PLC فتک دارای حافظه زیادی است، شما می‌توانید هر اندازه داده را در آن اضافه کنید. PLC در مقایسه با میکروکنترلر عمر طولانی دارد.

PLC فتک کارت‌هایی را برای کنترل ولتاژهای متناوب سنگین تعبیه کرده است، شما می‌توانید هر نوع ولتاژی را از PLC دریافت کنید، یعنی ۲۲۰ ولت AC و غیره، اما اگر می‌خواهید چنین ولتاژهایی را از میکروکنترلرها دریافت کنید، باید مدارهای اضافی داشته باشید.

PLC دلتا

شرکت دلتا محصولات و راه حل های اتوماسیون را با عملکرد و قابلیت اطمینان بالا ارائه می‌دهد، از جمله درایوها، سیستم های کنترل حرکت، کنترل صنعتی و ارتباطات، بهبود کیفیت توان، رابط های ماشین انسانی، حسگرها، مترها و راه حل های ربات. شرکت پی ال سی دلتا همچنین سیستم های نظارت و مدیریت اطلاعات مانند SCADA و EMS صنعتی را برای راه حل های کامل و هوشمند تولید ارائه می دهد.

نسل جدید DVP-EH۳ PLC مدل رده بالا از سری دلتا DVP-E است. PLC دلتا ظرفیت برنامه و ثبت داده های بزرگتر را برای برنامه های کاربردی تر و پیچیده تر فراهم می کند.

مشخصات فنی PLC دلتا DVP-EH۳

  • کنترل حرکت عالی
  • خروجی پالس پرسرعت: ۴ مجموعه خروجی پالس ۲۰۰ کیلوهرتز
  • حداکثر پشتیبانی: ۴ عدد شمارنده پرسرعت ۲۰۰ کیلوهرتز
  • بسیاری از دستورالعمل های کنترل حرکت را افزایش می‌دهد تا برنامه هایی را که نیاز به سرعت و دقت بالا دارند برآورده کند.
  • قابلیت کنترل موقعیت ماشین های برچسب زنی، ماشین های بسته بندی و ماشین های چاپ دارد.
  • کنترل حرکت درون یابی خطی / قوس را ارائه می دهد.
  • حفاظت کامل از برنامه را ارائه می‌دهد.
  • تابع کپی دوم در صورت آسیب دیدن یک مجموعه از برنامه ها و داده ها، یک نسخه پشتیبان برای بیمه اضافی فراهم می کند.
  • عملکرد عملیاتی برجسته و منحصر به فرد دارد.
  • پردازنده های دوگانه CPU + ASIC از عملیات ممیز شناور پشتیبانی می کنند.
  • حداکثر سرعت اجرای دستورات اولیه می تواند به ۰.۲۴μs برسد.
  • ماژول ها و کارت های افزودنی عملکرد انعطاف پذیر را ارائه می‌دهد.

انتخاب های متعدد ماژول های توسعه و کارت های عملکرد، ورودی/خروجی آنالوگ، اندازه گیری دما، کنترل حرکت تک محوره اضافی، شمارش پرسرعت، پورت ارتباطی سریال سوم و کارت ارتباطی اترنت در دسترس برای PLC دلتا هستند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها