|
کدخبر: 138446

این مناطق بیشترین معاملات مسکن را داشته اند + جزییات

منطقه ۵ در فروردین ماه امسال با در اختیار گرفتن سهم ۱۵.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است.

راه و مسکن این مناطق بیشترین معاملات مسکن را داشته اند + جزییات

در گزارشی که بانک مرکزی از ماه‌های مختلف امسال منتشر کرده، توزیع مناطق شهر تهران بر حسب سهم از تعداد معاملات انجام شده قابل مشاهده است. بر این اساس، منطقه ۵ در فروردین ماه امسال با در اختیار گرفتن سهم ۱۵.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است.

معاملات_مسکن_1

البته همانطور که در نمودار دیده می‌شود، سایر مناطق رقم ۲۷.۶ درصدی دارد اما با توجه به جمع شدن مناطق مختلف، در نهایت سهم هر یک از آنها اندک می‌شود. یعنی منطقه ۵ در مجموع بیشترین معاملات مسکن را داشته است.

بعد از منطقه ۵، منطقه ۳ با در اختیار گرفتن سهم ۸.۵ درصدی از معاملات، رتبه بعدی معاملات را به خود اختصاص داده است. منطقه ۴، ۱۰، ۱ و ۷ در رتبه‌های بعدی سهم خود از تعداد معاملات انجام شده قرار دارند.

اما در آبان ماه امسال وضع چطور بود؟ در این ماه نیز منطقه ۵ در تعداد معاملات پیشتاز بود اما سهم آن از ۱۵.۵ در فروردین ماه به ۱۲.۱ درصد در آبان ماه رسیده است. رتبه بعدی در این ماه مربوط به منطقه ۱۰ با سهم ۸.۶ درصدی است که در ابتدای سال در رتبه چهارم قرار داشت.

معاملات_مسکن_2

از جمله محله‌های قرار گرفته در منطقه ۵ که در طول این یک سال بیشترین سهم از تعداد معاملات را داشته، می‌توان به پونک، شهران، آریاشهر، مهران، فرحزاد، شهرزیبا، جنت‌آباد، باغ فیض، سردار جنگل، کن وسولقان، شهرک آپادانا، شهرک اکباتان و اشرفی اصفهانی اشاره کرد.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها