|
کدخبر: 322482

جک دو ستون چیست و چه کاربردی در تعمیرگاه ها دارد؟

جک دو ستون یکی از کاربردی ترین و پس استفاده ترین تجهیزات تعمیرگاهی می باشد.

جک های بالابر خودرو همواره یکی از اصلی ترین تجهیزات مکانیکی ها هستند و کاربرد های فراوانی دارند، جک های بالابر در مدل ها و برند های مختلفی تولید و روانه بازار شده اند که هر کدام از این جک ها مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل در مورد جک بالابر دو ستون خودرو صحبت کنیم، پس در صورت عدم آشنایی با این دستگاه می توانید تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

دستگاه جک دوستون بالابر

جک دو ستون چیست؟

جک دو ستون یکی از پر استفاده ترین و کاربردی ترین جک های بالابر در تعمیرگاه ها می باشد و اگر دقت کرده باشید این جک را در اکثر مکانیکی ها و تعمیرگاه ها مشاهده کرده اید، جک دو ستون از دو ستون فلزی اصلی تشکیل شده است که وظیفه بالا بردن خودرو را بر عهده دارد. این جک خودرو را تا ارتفاع مورد نظر بالا برده و مکانیک می توانید قسمت های زیری ماشین را به خوبی و سادگی تعمیر کند. این جک برای تعمیر قسمت های زیری خودرو، آچار کشی قسمت هایی زیری خودرو، تعویض روغن و ... کاربرد دارد. این جک در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی وجود دارد که در ادامه به طور کامل در مورد هر کدام از این دو نوع توضیح خواهیم داد.

جک دو ستون مکانیکی چیست؟

جک دو ستون مکانیکی یکی از جک های دو ستون است که با استفاده از برق سه فاز و یک موتور بالابر کار می کند. زمانی که این جک به برق متصل می شود و شروع به کار می کند، چرخ دنده ها به حرکت در آمده و در نتیجه بالابر شروع به کار کرده و خودرو به سمت بالا حرکت می کند. جک دو ستون مکانیکی به دلیل آنکه به برق فشار قوی یا برق سه فاز احتیاج دارد، امروزه کمتر در تعمیرگاه ها مورد استفاده قرار میگیرد زیرا هزینه های نصب آن بیشتر از جک هیدرولیکی می باشد.

جک دو ستون هیدرولیکی چیست؟

جک دو ستون هیدرولیکی نوع دیگری از جک دو ستون است که امروزه به دلیل هزینه نصب و نگهداری کمتر نسبت به جک دو ستون مکانیکی بیشتر در تعمیرگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. جک هیدرولیکی از پیستون، پمپ هیدرولیک، منبع تغذیه، برد الکتریکی و شیر های برقی تشکیل شده است و توسط برق یک فاز کار می کند.

روش کار جک دوستون چگونه است؟

جک دو ستون از چهار بازو تشکیل شده است که هر کدام از این باز ها در زیر قسمت رکاب خودرو قرار می گیرند و زمانی که دکمه روش فشرده شود این بازو ها در زیر قسمت رکاب ماشین قفل می شود و خودرو به سمت بالا می رود. زمانی که کار با جک دو ستون تمامی می شود خودرو به طور کامل روی زمین منتقل شده و پس از قرار گرفتن کامل چرخ ها روی زمین فقل های بازو باز شده و بازو ها جمع می شود. به طور کلی روش کار کردن با جک دو ستون بسیار ساده است و هر شخص با تجربه کم با کمی آموزش می تواند به راحتی با این دستگاه کار کند.

 

مزیت استفاده از جک دو ستون نسبت به جک قیچی چیست؟

جک قیچی نوع دیگری از جک های بالابر خودرو است که نسبت به جک دو ستون مزیت های کمتری دارد به همین خاطر کمتر توسط مکانیک ها مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از مدل های جک قیچی، چرخ های خودرو روی جک قرار گرفته و در این صورت مکانیک نمی تواند چرخ های ماشین را تعمیر و بررسی کند، اما در جک دو ستون به دلیل این که بازو های جک روی قسمت های زیر رکاب خودرو قرار می گیرد، مکانیک دسترسی کامل به چرخ ها داشته و می تواند هر چهار چرخ را به صورت همزمان باز کرده و تعمیرات را انجام دهد.

همچنین در زمان استفاده از جک دو ستون مکانیک دسترسی کامل ترین به قسمت های زیرین خودرو دارد، به خصوص اگر قسمت های اگزوز ماشین مشکل داشته باشد و مکانیک قصد تعمیر این قسمت را داشته باشد باید حتما از جک دو ستون استفاده کند، زیرا که در زمان استفاده از جک قیچی مکانیک دسترسی کاملی به قسمت های زیر بندی به خصوص اگزوز ماشین ندارد.

کاربرد جک دو ستون

ایمنی جک دو ستون

جک دو ستون یکی از ایمن ترین جک های بالابر خودرو می باشد زیرا بازو های این جک به طور کامل در قسمت های زیر خودرو فیکس شده و اگر تمامی مراحل کار با این دستگاه به درستی توسط تکنسین انجام شود، هیچ خطری مکانیک را تهدید نخواهد کرد. بنابراین از نظر ایمنی خیالتان کاملا راحت باشد زیرا که این جک یکی از ایمن ترین جک های بالابر ماشین به حساب می آید.

قیمت جک دو ستون چقدر است؟

جک دو ستون جزء تجهیزات گران قیمت در تعمیرگاه ها محسوب می شود و قسمت آن حدود 100 میلیون تومان در سال 1402 می باشد. این دستگاه به دلیل داشتن فلز های زیاد و سنگین و موتور بالابر هیدرولیکی قسمت نسبتا زیادی دارد. بنابراین اگر توانایی پرداخت قیمت این محصول را ندارید می تواند جک دو ستون را به صورت اقساطی از برخی از فروشگاه ها خریداری کنید که در ادامه یک فروشگاه معتبر برای خرید قسطی جک دو ستون با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش معرفی شده است.

خرید جک دوستون

جک دو ستون دارای مدل های مختلفی می باشد که فروشگاه ها زیادی این مدل ها را به فروش می رسانند، در صورتی که قصد خرید جک دو ستون را دارید در ادامه یکی از بهترین فروشگاه ها برای خرید این دستگاه معرفی شده است.

شرکت یگانه صنعت تهران یکی از فروشگاه های معتبر برای خرید انواع تجهیزات تعمیرگاهی می باشد که شما می توانید تمامی تجهیزات را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش و همچنین شرایط اقساطی از این فروشگاه تهیه فرمایید. برای خرید جک دو ستون می توانید به فروشگاه یگانه صنعت تهران مراجعه فرمایید. لازم به توضیح است که خوشبختانه امکان خرید اقساطی از این فروشگاه وجود دارد، بنابراین شما می توانید با پرداخت نصف مبلغ جک دو ستون یک دستگاه جک دو ستون خریداری فرمایید.

در این مقاله به طور کامل در مورد دستگاه جک دو ستون توضیح داده شد، این دستگاه یکی از تجهیزات اصلی تعمیرگاه ها می باشد که مزایای بسیار زیادی برای کاربران دارد، امیدواریم که این مقاله برای شما کاربردی واقع شده باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها