|
کدخبر: 328432

جریمه سنگین در انتظار برخی خانواده ها | مواظب باشید برق شما را نگیرد!

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، اعلام کرده است که قبض‌های مصرف زیر ۳۰۰ کیلو وات در ماه، حدود ۴۰ هزار تومان و قبض‌های مصرف بالای ۵۰۰ کیلو وات بیش از ۷۰۰ هزار تومان است.

اقتصاد

در نشست روز گذشته (شنبه ۱۹ خرداد ماه) مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب، گفت: از ابتدای آغاز اوج مصرف برق امسال، میزان مصرف در کشور ۸.۵ درصد و در استان کرمانشاه پنج درصد افزایش یافته است.

جعفر الفتی‌نیا در این نشست خبری که در شرکت برق منطقه‌ای برگزار شد با اشاره به آغاز فصل گرما و اوج مصرف برق و رعایت الگوی مصرف، اظهار داشت: با وجود تمام برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در اوج مصرف برق در تابستان امسال با ۱۰ هزار مگاوات ناترازی در کشور مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور حدود ۹۳ هزار مگاوات وجود دارد که البته بنابر شرایط جغرافیایی کاهش می‌یابد، عنوان کرد: در استان کرمانشاه نیز ۲۲۲۰ مگاوات ظرفیت منصوبه وجود دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با بیان اینکه حداکثر برق تولیدی کشور ۶۵ هزار مگاوات و پیش‌بینی امسال برای مصرف برق حدود ۷۵ هزار مگاوات است گفت: مصرف کل شبکه در امروز حدود ۷۰ هزار مگاوات بوده و پیش‌بینی می‌شود در اوج مصرف به ۷۵ هزار مگاوات برسد.

الفتی‌نیا با اشاره به اینکه اوج مصرف برق استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵۶ مگاوات و در سال گذشته ۹۹۰ مگاوات بوده و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۱۰۵۵ مگاوات برسد افزود: میانگین رشد مصرف برق در کشور بین سه تا پنج درصد است در حالی که مصرف امسال از ابتدای اوج مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸.۵ درصد افزایش یافته و این میزان برای استان کرمانشاه حدود پنج درصد بوده است.

در همین باره رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق می‌گوید: قبض‌های زیر ۳۰۰ کیلو وات مصرف در ماه ۴۰ هزار تومان و قبض‌های بالای ۵۰۰ کیلو وات بیش از ۷۰۰ هزار تومان صادر می‌شود.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها