|
کدخبر: 327890

رونق بازار ارزهای دیجیتال میان پیرمردها | ETF بیت کوین به نفع چه کسانی است؟

در نهایت IBIT بلک راک از GBTC گری اسکیل جلو زد و به بزرگترین ETF بیت کوین در ایالات متحده تبدیل شد.

اقتصاد رونق بازار ارزهای دیجیتال میان پیرمردها |  ETF بیت کوین به نفع چه کسانی است؟

بلک راک، این غول سرمایه‌گذاری در سه شنبه IBIT را به صندوق‌های درآمد و متمرکز بر اوراق قرضه خود ملحق کرد. صندوق IBIT بلک راک بعد از جریان ورود ۱۰۲ میلیون دلاری در روز سه‌شنبه، از GBTC، صندوق گری‌اسکیل (GrayScale) پیشی گرفت. این تغییر، نقطه عطف قابل توجهی در رقابت برای تسلط در بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال است.

بلک راک، پرچم دار ETF اسپات بیت کوین

ETF اسپات بیت کوین شرکت بلک راک اکنون بزرگترین محصول در نوع خود است و پس از ورود ۱۰۲ میلیون دلار در روز سه شنبه موفق شد GBTC گری اسکیل را پشت سر بگذارد.

صفحه مربوط به IBIT تا صبح چهارشنبه نشان می‌دهد این صندوق نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد. این در حالی است که GBTC پس از خروج ۱۰۵ میلیون دلار در روز سه شنبه، ۱۹.۷ میلیارد دلار دارد. این رشد بی‌سابقه در دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) بر علاقه و اعتماد نهادی روز افزون به بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال تأکید می‌کند.

این لحظه مهم زمانی فرا رسید که بلک راک در روز سه شنبه به صورت استراتژیک ETF بیت‌کوین خود را به صندوق‌های درآمد و متمرکز بر اوراق قرضه خود در سه ماهه اول اضافه کرد. صندوق فرصت‌های درآمد استراتژیک این شرکت (BSIIX) بیش از ۳.۵ میلیون دلار IBIT دارد، در حالی که صندوق اوراق قرضه جهانی استراتژیک آن (MAWIX) ۴۸۵٬۰۰۰ دلار در سهام IBIT سرمایه‌گذاری کرده است.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که IBIT بلک راک ۱۰۲.۵ میلیون دلار ورودی داشته است که از خروجی ۱۰۵ میلیون دلاری GBTC پیشی گرفته است. این هجوم سرمایه در IBIT باعث شد تا ۲۸۸٬۶۷۰ بیت کوین را در اختیار دارد و از ۲۸۷٬۴۵۰ بیت کوین GBTC عبور کرده است. بلومبرگ گزارش می‌دهد که تا روز سه شنبه، IBIT مقدار ۱۹.۶۸ میلیارد دلار بیت کوین را در اختیار داشت، در حالی که بیشتر از گری‌اسکیل با مقدار ۱۹.۶۵ میلیارد دلار بود. محصول ETF فیدیلیتی با ۱۱.۱ میلیارد دلار نیز از آنها عقب‌تر است. از زمان راه‌اندازی در ژانویه، ETF بلک راک بر جریان‌های ورودی در تمام یازده ETF بیت کوین مسلط بوده است.

هفته گذشته، ETFهای بیت کوین لیست شده در ایالات متحده به موفقیت جدیدی رسیدند ودارایی‌های حضانتی آنها به بیش از ۸۵۰٬۰۰۰ رسید. اما اکنون ETF‌های اسپات بیت کوین در سطح جهان بیش از ۱ میلیون بیت کوین به ارزش بیش از ۶۸ میلیارد دلار را در اختیار دارند که برابر با ۵.۱۰٪ از عرضه بیش از ۱۹.۷ میلیون بیت کوین در گردش است.

پرونده‌های موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان می‌دهد که IBIT بیش از هر ETF بیت کوین دیگری از زمان آغاز به کار خود، سرمایه تازه‌تری جذب کرده است. در حالی که ETF بیت‌کوین گری‌اسکیل دارایی‌های بیشتری را تحت مدیریت نگه می‌دارد، بی‌تردید این موج به نفع بلک راک تغییر کرده است.

ریک رایدر (Rick Rieder)، مدیر ارشد سرمایه گذاری بلک راک در درآمد ثابت جهانی، بر هر دو صندوقی که سهام IBIT را خریداری کرده‌اند، نظارت می‌کند که نشان‌دهنده تلاش هماهنگ این غول مدیریت دارایی برای سرمایه‌گذاری در بازار رو به رشد کریپتو است.

ورود شرکت های مالی سنتی

پرونده های اخیر SEC نشان می‌دهد بیش از ۶۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری ایالات متحده از زمان راه‌اندازی ETFها اسپات بیت کوین در ژانویه آن‌ها را خریداری کرده‌اند. تعدادی از اسامی قابل توجه عبارتند از مورگان استنلی (Morgan Stanley)، جی پی مورگان (JPMorgan)، ولز فارگو (Wells Fargo) و رویال بانک کانادا (Royal Bank of Canada) که منعکس‌کننده گسترش پذیرش سازمانی دارایی‌های دیجیتال است.

Millennium با ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، از جمله ۸۴۴.۲ میلیون دلار در IBIT و ۸۰۶.۷ میلیون دلار در Fidelity Wise Origin Fund Bitcoin (FBTC) بزرگترین انباشت‌کننده ETF بیت کوین است.

با ظهور ETF بیت کوین بلک‌راک به عنوان رهبر جدید در بازار، پویایی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دستخوش تغییرات عمیقی شده است. از آنجایی که علاقه سازمانی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و شرکت‌های مالی سنتی از دارایی‌های دیجیتال استقبال می‌کنند، صحنه برای عصر جدیدی از رشد و فرصت در فضای کریپتو آماده می‌شود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها