|
کدخبر: 327249

ارز دیجیتال گیمرها آپدیت شد / هک ۲۰۰ میلیون دلاری فرخته شد

یک فرد ناشناس اقدام به استخراج غیرقانونی ۵ میلیارد توکن گالا (با ارزش ۲۰۰ میلیون دلار) نموده و سپس آن را در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ به فروش رسانده است. این عمل باعث کاهش قیمت گالا به بیش از ۱۵٪ شده است. در پاسخ به این واقعه، Gala Games از همه دارندگان توکن GALA درخواست کرده است که بلافاصله به قرارداد جدید V2 مهاجرت کنند.

اقتصاد ارز دیجیتال گیمرها آپدیت شد / هک ۲۰۰ میلیون دلاری فرخته شد

این پیشنهاد در پی استخراج و فروش غیرمجاز ۵ میلیارد توکن گالا صورت گرفته است که منجر به کاهش شدید قیمت آن شده است. مهاجرت به V2 بسیار حائز اهمیت است، زیرا قرارداد نسخه قبلی GALA (V1) قرار است امشب (ساعت ۰۳:۳۰ بامداد به وقت تهران) منقضی شود.

گالا گیمز با انتشار اطلاعیه‌ای از همه هولدرهای توکن گالا خواسته است که دارایی‌های خود را فورا به قرارداد V2 منتقل کنند.

این اقدام برای نجات از ضررهای بیشتر که از یک آسیب‌پذیری برای مینت ۵ میلیارد توکن منجر شده و در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ فروخته شد، بسیار مهم است.

فروش سریع این توکن‌ها در ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) باعث شد ارزش گالا ۱۵٪ کاهش پیدا کند و وضعیت را بدتر کرد.

این شرکت همچنین مراحل دقیق فرآیند مهاجرت و اهمیت مهاجرت قبل از منقضی شدن قرارداد قدیمی را در صفحات رسانه‌های اجتماعی رسمی خود بیان کرده است. عدم مهاجرت به قرارداد V2 می‌تواند منجر به خسارات مالی جدی برای هولدرها شود، زیرا قرارداد V1 دیگر وجود نخواهد داشت.

اکسپلویت‌های قبلی و اقدامات امنیتی در حال انجام

گالا گیمز حتی پیش از این نیز با چالش های امنیتی روبرو بوده است. در ابتدای سال ۲۰۲۱، این پلتفرم پس از یک اکسپلویت، متحمل ضرر ۱۳۰ میلیون دلاری شد که حدود ۸.۶۵ میلیارد توکن GALA را تحت تأثیر قرار داد.

عواقب این حادثه باعث ایجاد اختلافات حقوقی در بین بنیانگذاران شد و تلاش‌های بازیابی را مختل و اعتماد سرمایه‌گذاران را تضعیف کرد.

با توجه به این مشکلات امنیتی مداوم، گالا گیمز مدت زیادی را روی تقویت پروتکل‌های امنیتی و زیرساخت‌های خود برای جلوگیری از نفوذهای بیشتر کار کرده است. انتقال به قرارداد V2 یکی از واکنش‌هایی است که با هدف تقویت ایمنی این پلتفرم و اعتماد در بین کاربران آن انجام می‌شود.

واکنش بازار گالا

در پی این هک، قیمت گالا به طور قابل توجهی کاهش یافت، که یک واکنش معمول بازار به چنین اتفاقاتی است. گالا از ۰.۰۴۶ دلار، ارزش توکن به ۰.۰۳۹ دلار کاهش یافت و در یک دوره زمانی بسیار کوتاه، ریزش قابل توجهی را نشان داد. هر چند که اکنون مقداری بهبود یافته و با قیمت ۰.۰۴۲ دلار در حال معامله است.

نمودار-گالا

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها