|
کدخبر: 326854 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

پول درآوردن با تایپ! / دستمزد تایپیست ها چقدر است؟

در خانه تایپ کنید و دستمزد بگیرید! حتما شما هم به این آگهی های کار در منزل برخورد کرده اید. در این گزارش به بررسی شغل تایپیستی و مهارت های مورد نیاز و همچنین دستمزد تایپیست ها می پردازیم.

اقتصاد پول درآوردن با تایپ! / دستمزد تایپیست ها چقدر است؟

تایپیست! کسی که توانایی تایپ سریع و بدون غلط با ۱۰ انگشت را دارد و علاوه بر دقت بالا، سرعت عمل بالایی هم دارد. امروزه در اغلب کارها و شرکت ها به دلیل عجین شدن تکنولوژی و ثبت اطلاعات در سامانه ها، سایت ها و فضاهای مجازی، توانایی تایپ کردن بسیار حائز اهمیت شده است. در اغلب کارها شما با کامپیوتر و کیبورد سر و کار دارید و باید بتوانید از پس کارهای روزانه خود بربیایید. بنابراین تایپیست بودن به یک مهارت فردی تبدیل شده است که در اغلب شرکت ها به آن نیاز دارید.

اما جدای از کار کردن در شرکت ها و سمت های مختلف، شما می توانید در منزل با گرفتن پروژه های مختلف تایپ، کسب درآمد کنید. اگر چرخی در سایت های اینترنتی و فضاهای مجازی بزنید با اغلب آگهی های کار در منزل و پیشنهاد تایپ مواجه می شوید.

در این گزارش به بررسی مفصل تایپیستی و کسب درآمد از طریق تایپ کردن می پردازیم و به چند نمونه از آن اشاره می کنیم.

وظیفه تایپیست چیست؟

وظایف و مسئولیت‌های یک تایپیست به موارد مختلفی تقسیم بندی می شود و شما باید نسبت به انواع مختلف آن تسلط کافی را داشته باشید.

ممکن است پروژه شما شامل تایپ و رونویسی اسناد شرکت از روی کاغذ، ضبط‌های صوتی، اسناد مکتوب و سایر رسانه‌ها باشد. همچنین تهیه پیش‌نویس اسناد، گزارش‌ها، صفحات گسترده، ارائه‌ها و سایر مطالب مکتوب نیز می تواند باشد. حتی ممکن است رونویسی اسناد دست‌ نویس و ضبط‌ های صوتی به فرمت دیجیتال نیز در پروژه تایپ شما قرار بگیرد.

در برخی موارد تصحیح و ویرایش غلط‌های املایی، نقطه‌گذاری و دستوری در کارهای تکمیل شده از شما درخواست می شود. همچنین در مواردی انجام وظایف اداری عمومی مانند کپی‌برداری، اسکن، چاپ و پاسخگویی به تماس‌ها و ایمیل‌ها،مدیریت و نگهداری سیستم بایگانی اسناد فیزیکی و دیجیتالی، ثبت صورت‌جلسات و یادداشت‌ها، نگهداری و اطلاع‌رسانی به ناظر درخصوص لوازم اداری به شما سپرده می شود.

دستمزد تایپیست چقدر است؟

دستمزد در این شغل به نوعی که در آن مشغول به کار هستید برمی گردد. برخی از پروژه های تایپیستی به صورت پاره وقت هستند و بنابراین دستمزد ثابتی ندارند. یعنی در ازای هر پروژه ممکن است شما دستمزد بیشتر یا کمتری داشته باشید و به حجم کار درخواستی از شما برمی گردد. ولی برخی دیگر، یک حجم مشخصی از کار را روزانه از شما درخواست می کنند و به طبع دستمزد مشخصی نیز دارند. اغلب دستمزدها برای تایپیست ها طبق قانون وزارت کار است و خیلی نمی توان انتظار دستمزد بالاتری را داشت. در تصویر زیر یک نمونه از آگهی های مربوط به تایپیست ها را می توانید ببینید.

تایپیست-انتشارات

حال برخی از شرکت ها کار تایپیستی را به صورت دورکاری از شما می خواهند. به این صورت که برنامه کاری را از طریق فضای مجازی به شما ارسال کرده و شما طبق برنامه، کار درخواستی را برایشان ارسال می کنید. در تصویر زیر یک نمونه کار تایپیستی دورکاری را می بینیم.

تایپیست-دورکار

برای تایپیست شدن چه مهارت هایی مورد نیاز است؟

باتوجه به ویژگی‌های شغل تایپیست، این شغل می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال شغلی با انعطاف‌پذیری بالا هستند. تایپیست‌ها می‌توانند به صورت پاره‌وقت یا از طریق کار در خانه این شغل را انجام دهند.

سرعت تایپ ۵۰- ۸۰ کلمه در دقیقه، توانایی تایپ از روی کاغذ، تسلط بر نرم افزارهای آفیس مانند MS Word، Excel و Google Docs، چشم دقیق برای جزئیات و توانایی تشخیص اشتباهات املایی و دستور زبان، دایره لغات عالی و تسلط بر زبان انگلیسی، مهارت‌های ارتباط کلامی و نوشتاری استثنایی،  آشنایی با سیستم‌های بایگانی اسناد کاغذی و دیجیتال، مدیریت زمان و مهارت‌های سازمانی قوی، مهارت‌های عالی ارتباط کلامی و نوشتاری، توانایی خواندن و درک شنیداری استثنایی، مهارت تایپ برجسته و ۱۰ انگشتی، سازماندهی قوی و مهارت‌های مدیریت زمان از جمله مواردی است که برای داشتن شغل تایپیستی به آن نیازمندید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها