|
کدخبر: 326736

اژه ای وزیر رئیسی را محکوم کرد / چقدر حبس در انتظار ساداتی نژاد است؟

اژه ای، رئیس قوه قضائیه در دانشگاه یاسوج اعلام کرد که پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی به مجموعه‌ای از پرونده‌های قضایی مربوط است. وی به مدت سه سال به زندان محکوم شده است.

اقتصاد

رئیس قوه قضائیه در دانشگاه یاسوج در پاسخ به مطالبه دانشجویان‌ در مورد وضعیت پرونده قضایی وزیر سابق جهاد کشاورزی گفت: وزیر سابق به سه سال زندان محکوم شده است در پرونده مورد اشاره هشت نفر محکوم شده‌اند و درخواست ماده ۴۷۷ کرده‌اند.

اژه ای گفت: گفتید با ریشه‌های فساد برخورد کنید، از زمانی که متصدی دستگاه قضا شدم سراغ واردات و صادرات رفتم. در زمینه بانک‌ مرکزی، بانک‌ها و گمرکات ورود کردم. در نظام جمهوری اسلامی از کنار پرونده‌ها گذر نمی‌کنیم.

درباره همین پاسخ لازم به ذکر و یادآوری است که سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر سابق جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در پرونده ۷۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار یورویی واردات نهاده های دامی طی حکم قطعی به سه سال حبس تعزیری و محرومیت از اشتغال در خدمات دولتی محکوم شد.

سوم تیرماه ۱۴۰۱ بود که خداییان رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد  یک واردکننده نهاده دامی قبل از اینکه نهاده را وارد کند، آن را در سامانه بازارگاه ثبت کرده و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان و اتحادیه‌ها فروخته است. الان ۴۰ روز از ماجرا گذشته اما نهاده نیامده است. حالا می‌خواهند ۴۹ درصد از سهام این شرکت را به سازمان تعاونی روستایی منتقل کنند. این یعنی اگر این شرکت به تعهداتش عمل نکند حداقل ۵۰ درصد خسارت را باید دولت بدهد.

اکنون اژه ای به این موضوع پرداخت و از محکومیت سه ساله این وزیر اسبق خبر داد.

جزئیات این سخنرانی را میتوان در ویدئوی منتشر شده در این گزارش مشاهده کنید.

منبع: خبر فوری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها