|
کدخبر: 321572

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت انواع ادویه / فلفل سیاه ۱۲۰ هزار تومان شد!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع ادویه در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت انواع ادویه / فلفل سیاه ۱۲۰ هزار تومان شد!

ادویه ها، کاربردهای فراوان دارند و در مصرف غذایی ما ایرانیان نقش بسیار پر رنگ خود را نشان داده اند. بسیاری از این ادویه ها خواص درمانی دارند و بسیاری دیگر برای معطر شدن غذا استفاده می شوند. معروف ترین امواع ادویه را می توان زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، نمک نام برد که کاربرد آن ها به صورت روزانه در مصرف غذایی ما احساس می شود.

ادویه۱

ادویه جات می توانند رنگ و بوی خاصی را به غذاهای ما بدهند که برای همه ما خشایند است. به عنوان مثال استفاده از زردچوبه می تواند مزه غذا را تا حد بسیار زیادی معطر و خوشمزه کند. زردچوبه جدا از آنکه عطر و طعم خوبی به غذا می دهد، خواص درمانی هم دارد. زردچوبه برای کسانی که بر روی بدن خود جوش و آکنه دارند بسیا مناسب است و همچنین کمک بسیار بزرگی به سلامت کبد خواهد کرد. مصرف زردچوبه سبب خواهد شد تا سیاهی دور چشم برطرف شود و همچنین برای بهبود فعالیت گوارش مناسب است. این ادویه پرخاصیت در بسته بندی های یک کیلویی با قیمت ۲۹۳ هزار تومان به فروش می رسد.

یکی دیگر از ادویه های پرخاصیت و بسیار خوش عطر، دارچین است. دارچین در سبد غذایی ما ایرانیان نقش بسیار پر رنگی دارد برای عطر غذا کاربرد بسیاری دارد. دارچین حاوی آنتی اکسیدان بسیار قوی است و از بیماری های قلبی پیشگیری خواهد کرد.  همچنین محافظ بسیار خوبی در برابر بیماری های سرطانی بوده و تاثیر بسیار خوبی برای بیماری های عصبی دارد. قیمت این ادویه پرخاصیت در بسته بندی های ۱۲۰ گرمی مبلغ ۹۷ هزار تومان است.

ادویه۲

فلفل سیاه و قرمز یکی دیگر از انواع ادویه ها است که طرفداران بسیاری دارد. کسانی که طرفدارا غذاهای تند هستند، همیشه از فلفل استفاده می کنند که هم عطر بسیار خوبی به غذا می دهد و هم طعم تند را تجربه می کنند. فلفل سیاه می تواند قند خون را کنترل کند و میزان کلسترول را کاهش دهد. همچنین برای بهبود عملکر مغز بسیار مفید است. فلفل قرمز نیز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و همچنین کمک بزرگی به سلامت گوارش می کند. فلفل قرمز برای بهبود درد بسیار مناسب است. در جدول زیر می توانید قیمت فلفل قرمز و سیاه و همچنین سایر ادویه ها را مشاهده کنید.

 

ادویه

قیمت

فلفل سیاه ۲۵۰ گرمی

۱۲۰،۰۰۰

فلفل قرمز ۲۵۰ گرمی

۱۰۲،۰۰۰

بکینگ پودر یک کیلو

۱۳۰،۰۰۰

ادویه کاری ۴۰۰ گرمی

۱۰۸،۰۰۰

پاپریکا ۴۰۰ گرمی

۲۴۰،۰۰۰

زنجبیل ۴۰۰ گرمی

۱۳۴،۰۰۰

زردچوبه یک کیلویی

۲۹۳،۰۰۰

دارچین ۱۲۰ گرمی

۹۷،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد که قیمت ادویه پاپریکا از سایرین گران تر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها