|
کدخبر: 149114

سکه بازان در انتظار قیمت امروز دلار

بازگشت ارزش ذاتی قیمت سکه به بالای ۱۰ میلیون تومان جو کاهشی در بازار را پایین آورد.

معامله گران سکه امامی خریدهای خود را از بعدازظهر روز چهارشنبه تا حدی پایین آوردند. این اتفاق در حالی رخ داد که در بازارهای جهانی، اونس طلا در حال پیشروی قیمتی بود و در مقطعی حتی به بالای محدوده هزار و ۸۷۰ دلاری رفت. در بازار دلار نیز قیمت در معاملات پشت خطی بالای مرز ۲۳ هزار تومانی را به خود دید. سکه بازان در واکنش به این اتفاقات خریدهای خود را افزایش ندادند و قیمت سکه امامی در همان کانال ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی باقی ماند. عدم جابه‌جایی افزایشی سکه و بی‌توجهی به رشد طلا و دلار، نشان دهنده بالا رفتن احتیاط معامله گران بود.

اگر سکه بازان روز پنج شنبه از افزایش دلار مطمئن شوند، احتمالا فلز گران بهای داخلی می‌تواند بار دیگر سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را مورد آزمون قرار دهد. البته در صورتی که قیمت دلار به زیر ۲۳ هزار تومان بازگردد، بعید است که واکنش کاهشی خاصی از طرف سکه مشاهده شود. سکه بازان خود را با دلار ۲۳ هزار تومانی هماهنگ نکرده بودند که نسبت به افت احتمالی آن، واکنش شدیدی نشان دهند. سکه در صورتی می‌تواند نزولی شود که دلار محدوده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست بدهد، امری که انتظار کاهش قیمت دلار را برای سکه بازان افزایش می‌دهد.

کاهش حباب در بازار سکه

دیروز سکه نسبت به رشد دلار واکنش زیادی نشان نداد تا حباب آن کاهش پیدا کند. روز چهارشنبه در حالی که دلار بالای ۴ درصد رشد کرده بود، افزایش قیمتی سکه به حدود ۵/۲ درصد رسید. ناهماهنگی افزایشی سکه با دلار موجب شد که حباب آن به محدوده ۳ درصد کاهش پیدا کند، حال آنکه یک روز قبل، فاصله بین ارزش ذاتی سکه و قیمت بازاری آن به نزدیک ۷ درصد نیز رسیده بود. روز چهارشنبه ارزش ذاتی سکه به بالای ده میلیون تومان بازگشت و همین مسئله نیز تا حدی، جو کاهشی را در بازار پایین آورد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها