|
کدخبر: 267826

استفاده از پنجره دوجداره در فصل گرما به شدت توصیه می شود

پنجره دو جداره به دلیل دارا بودن مزایای فراوان بسیار پرکاربرد است. به همین دلیل امروزه این نوع پنجره ها در اکثر ساختمان ها به وفور مشاهده می شوند.

پنجره دو جداره به دلیل دارا بودن مزایای فراوان بسیار پرکاربرد است. به همین دلیل امروزه این نوع پنجره ها در اکثر ساختمان ها به وفور مشاهده می شوند. این نوع پنجره به عنوان عایق حرارتی عمل می کند از اینرو در جلوگیری از اتلاف انرژی نقش موثری ایفا می کند.

مزایای پنجره دوجداره در فصل گرما

نوع درب و پنجره تأثیر زیادی بر نمای کلی ساختمان دارد. معمولا برای انتخاب نوع درب و پنجره به آب و هوای منطقه مورد نظر توجه می کنند. امروزه مزایای درب و پنجره های دوجداره بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی بیش از 40 درصد انرژی ساختمان از طریق درب و پنجره ها هدر می رود. به همین دلیل معماران و مهندسان با استفاده از درب و پنجره دوجداره مشکل هدر رفت انرژی ساختمان را برطرف می کنند.

از مهم ترین مزایای پنجره دوجداره جلوگیری از اتلاف انرژی می باشد. با نصب این نوع پنجره در فصل سرما از اتلاف گرما و در فصل گرما از اتلاف هوای سرد جلوگیری خواهید کرد. این نوع پنجره علاوه بر عایق گرما، عایق صدا هم است. به عبارت دیگر مانع از ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شوند. با نصب این نوع پنجره می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. این امر سبب کاهش هزینه های شما خواهد شد.

از دیگر مزایای پنجره دوجداره عدم ورود گرد و غبار به فضای داخل می باشد. می توان گفت این ویژگی سبب افزایش محبوبیت این نوع پنجره ها در میان خانم ها شده است. نصب این نوع پنجره برای افرادی که در مکان های شلوغ و آلوده زندگی می کنند بهترین گزینه به حساب می آید.

در ساختمان هایی که براساس استاندارد روز دنیا ساخته شده اند پنجره های دوجداره مشاهده خواهید کرد. بسیاری از ساختمان های قدیمی با تعویض پنجره های معمولی سعی در بهینه سازی مصرف انرژی دارند. استفاده از پنجره های دوجداره زیبایی نمای ساختمان شما را دوچندان خواهد کرد. می توان گفت پنجره های دوجداره به دلیل مزایای فراوان از کاربرد وسیعی برخوردار هستند.

 

پنجره دوجداره از انتقال گرما به شدت جلوگیری میکند

 درب و پنجره مهم ترین عامل نگهدارنده حرارت در یک ساختمان محسوب می شود. متأسفانه برخی افراد به تعویض درب و پنجره های محل زندگی خود اهمیتی نمی دهند. درحالیکه 40 درصد از انرژی گرمایی از طریق درب و پنجره تأمین می شود. نقش درب و پنجره در جذب نور بسیار ویژه است. ورود گرما و سرما از طریق پنجره به وفور اتفاق می افتد.

پنجره های تک جداره به میزان زیادی سرما و یا گرما را انتقال می دهند. اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور پنجره های دوجداره میزان اتلاف انرژی کاهش پیدا کرد. پنجره های دوجداره از طراحی منحصر به فردی برخوردار هستند. این نوع پنجره ها گزینه عالی جهت بهینه سازی مصرف انرژی به حساب می آیند.

شما با نصب پنجره دوجداره می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. این امر سبب کاهش هزینه های گرمایشی و برقی شما می شود. هوای موجود در بین شیشه دوجداره تأثیر بسزایی در کاهش انتقال حرارتی دارد. همچنین هوای بین شیشه دوجداره با متوقف کردن نور مادون قرمز پنجره ها را عایق تر می کند. استفاده از گاز دی اکسید کربن و آرگون سبب عملکرد بهتر پنجره دوجداره می شوند. ساختار ویژه این نوع پنجره ها مانع از انتقال گرما خواهد شد.  

توصیه میشود در فصل گرما، پنجره های دوجداره خود را سرویس کنید

پنجره های دوجداره بسیار مقاوم هستند، از اینرو خیلی کم پیش می آید که دچار مشکل شوند. اما با سرویس پنجره دوجداره در فصل گرما می توانید دوام و کارایی آن را افزایش دهید. موقع سرویس پنجره های دوجداره متوجه اشکالات ایجاد شده در پنجره خواهید شد. در صورت عدم توجه آسیب جدی به پنجره شما وارد می شود.

یکی از روش های جلوگیری از خروج خنکای داخل در فصل گرما، عایق کردن و بستن درزها است.

پنجره ها عامل اصلی ورود و خروج سرما و گرما به حساب می آیند. رگلاژ کردن پنجره های دوجداره مانع از تبادل حرارتی، آلودگی صوتی و ورود گرد و غبار می شود.

عدم رگلاژکردن این نوع پنجره سبب بروز مشکلاتی خواهد شد. از مشکلات ایجاد شده می توان به سخت باز و بسته کردن پنجره، ایجاد فاصله بین لنگه بازشو و فریم، عدم حرکت روان دستگیره ها و عملکرد نامناسب پنجره اشاره کرد. با رگلاژکردن می توانید تا 90 درصد از ایجاد مشکلات ذکر شده جلوگیری کنید.

درصورتیکه شیشه دوجداره ترک بخورد کارایی پنجره افت پیدا خواهد کرد. در صورت مشاهده هر گونه ترک و یا شکستگی در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. از دیگر سرویس های پنجره های دوجداره اصلاح صداگیری پنجره های دوجداره است. همچنین یراق آلات شکسته و یا آسیب دیده پنجره را تعویض و یا تعمیر کنید. توصیه می کنیم سرویس پنجره های دوجداره را در فصل گرما انجام دهید تا از عملکرد بهتری در طول سال برخوردار باشند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها