|
کدخبر: 324753

بلیط رفت و برگشت تهران استانبول

کسب و کار بلیط رفت و برگشت تهران استانبول

با توجه به آن که هر روزه مسافران زیادی به دنبال تهیه بلیط تهران به استانبول و بلیط برگشت استانبول به تهران هستند، بلیط پرواز بین این دو شهر روزه توسط ایرلاین‌های مختلف ارائه می‌شود.

قیمت پرواز تهران استانبول مانند هر پرواز دیگر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و ممکن است شما به فاصله یک ماه یا حتی چند روز دو هزینه متفاوت بابت تهیه بلیط پرداخت کنید. خواندن این مطلب اطلاعات مناسبی برای خرید بلیط تهران به استانبول و برعکس در اختیار شما قرار خواهد داد.

اطلاعات کلی پرواز تهران استانبول

قبل از آن که قیمت پرواز تهران به استانبول را بررسی کنیم، بهتر است اطلاعات کلی راجع به بلیط برگشت استانبول به تهران و این پرواز به دست آوریم. فاصله هوایی تهران تا استانبول حدود ۲۰۴۲ کیلومتر است و شما به طور متوسط حدود سه تا سه ساعت و نیم را در پرواز خواهید گذراند.

همان طور که در بالا نیز اشاره شد این پرواز توسط ایرلاین‌های مختلف مانند قشم ایر، آسمان، ترکیش ایر، پگاسوس، ایران ایر، آنادولوجت و ایرلاین‌های دیگر انجام می‌شود. اگر می‌خواهید پرواز خود را با یکی از ایرلاین‌های ترکی انجام دهید، رزرو بلیط رفت یا برگشت شما تفاوتی با رزرو بلیط در ایرلاین‌های داخلی ندارد و شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های معتبری مانند علی بابا بلیط خود را با این ایرلاین‌ها تهیه کرده و هزینه آن را به تومان و با کارت بانکی خود پرداخت کنید.

ساعت رسمی استانبول حدود نیم ساعت از ساعت رسمی کشور عقب‌تر است، بنابراین شما بعد از پرواز مشکلی با زمان نخواهید داشت. پرواز تهران به استانبول در تمامی ایرلاین‌ها به صورت مستقیم انجام نمی‌شود. در صورتی که به دنبال پرواز مستقیم هستید، باید بلیط خود را از بین ایرلاین‌های معراج، پگاسوس، ترکیش، آسمان، ایران ایر، قشم ایر و ماهان انتخاب کنید.

بلیط-یک

در میان ایرلاین‌های مختلف معمولا قیمت پرواز تهران به استانبول در ایرلاین‌های معراج و آسمان کمتر است. همچنین با توجه به متقاضیان بالا، پرواز تهران به استانبول و برعکس در هر روز هفته انجام شده و شما برای تهیه بلیط برگشت استانبول به تهران و یا بلیط رفت محدودیت زمانی ندارید.

عوامل موثر بر قیمت پرواز تهران به استانبول

قیمت پرواز تهران به استانبول مانند دیگر پروازهای داخلی و خارجی به فاکتورهای مختلف وابسته بوده و همیشه یکسان نیست. از جمله فاکتورهای موثر بر قیمت بلیط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ایرلاین پرواز

پرواز تهران به استانبول توسط ایرلاین‌های مختلف ارائه می‌شود. هر ایرلاین با توجه به امکانات ارائه شده حین پرواز، می‌تواند قیمت بلیط را تا حد منطقی افزایش یا کاهش دهد. همچنین به طور معمولا هزینه پرواز با ایرلاین‌های ترکی در مقایسه با ایرلاین‌های داخلی بیشتر است.

چارتر یا سیستمی بودن بلیط

برای خرید بلیط تهران به استانبول دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. بلیط سیستمی بلیطی است که در تمامی ایرلاین‌ها قیمت یکسانی داشته و شما می‌توانید آن را از چند هفته و گاهی چند ماه قبل از پرواز تهیه کنید. هر چه زمان باقی مانده به پرواز بیشتر باشد، بلیط سیستمی با قیمت کمتری ارائه می‌شود.

بلیط چارتر بلیطی است که در ایرلاین‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌شود. بلیط چارتر لحظه آخری پایین‌ترین قیمت را برای تهیه بلیط دارد و شما می‌توانید گاهی با ۸۰ درصد تخفیف بلیط لحظه آخری را تهیه کنید.

بلیط-دو

نوع پرواز

پروازها به طور کلی در سه کلاس فرست کلاس، تجاری و اکونومی انجام می‌شوند. در این بین پروازهای فرست کلاس گران‌ترین نوع پرواز و پروازهای اکونومی ارزان‌ترین نوع پرواز به شمار می‌رود. با توجه به کوتاهی مسیر تهران استانبول اغلب این پروازها در کلاس اکونومی انجام می‌شود.

مستقیم یا غیر مستقیم بودن پرواز

همان طور که در بخش بالا نیز اشاره شد، پرواز تهران به استانبول همیشه به صورت مستقیم انجام نمی‌شود و در برخی از ایرلاین‌ها شما مجبور هستید در شهر دیگری نیز توقف داشته باشید. این مساله نیز بر قیمت پرواز تهران به استانبول تاثیرگذار خواهد بود.

زمان پرواز

مانند هر پرواز دیگر قیمت بلیط برگشت استانبول به تهران و بلیط رفت در زمان‌های پیک سفر در مقایسه با زمان‌های دیگر افزایش پیدا می‌کند.

قیمت بلیط تهران به استانبول چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول با توجه به فاکتورهای مختلف ذکر شده در بالا می‌تواند مبلغی بین ۶ میلیون تا ۸ میلیون تومان داشته باشد. در صورتی که قصد خرید آنلاین بلیط را دارید، حتما خرید خود را از سایت‌های معتبر مانند سایت علی بابا انجام دهید تا هم تراکنش مالی شما در فضایی امن انجام شده و هم امکان پیگیری خرید  یا استرداد آن وجود داشته باشد. 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها