|
کدخبر: 325831

طراحی دکوراسیون پلان باز برای اداره ها {ایده های نوین و مدرن}

طراحی دکوراسیون پلان باز برای اداره‌ها یکی از روش‌ های مدرن برای طراحی فضایی منعطف‌ تر، جذاب‌تر، برابرتر و بهره‌ ورتر است. البته این سبک طراحی نیز می‌تواند پیچیدگی‌ها و مشکلات خاص خود را داشته باشد.

 

با این وجود تجربه ثابت کرده که دکوراسیون پلان باز راه‌کار حل بسیاری از مسائلی است که در طراحی دکوراسیون اداری کلاسیک با آن مواجه بودیم. این سبک فرصتی هیجان‌انگیز برای معرفی یک کسب‌وکار به کارمندان و مشتریان آن است. به عبارت دیگر دقیقا مانند خانه شما، دفتر کار شما نیز یک دیدگاه کلی نسبت به شخصیت و سلیقه شما ارائه می‌دهد. این دیدگاه برای نشان دادن فرهنگی که تایید می‌کنید و به پرورش آن علاقه دارید به کارمندان سازمان و سایر ذی‌نفعان کمک می‌کند.

اهمیت استفاده از دکوراسیون پلان باز

در نظر داشته باشید این که شما خود را یک شرکت خلاق، حرفه‌ای و مدرن می‌دانید؛ برای نمایش این ویژگی‌ها کافی نیست. زیرا در واقع مردم دوست دارند در همان نگاه اول و از جو و فضای موجود به این موضوع پی ببرند. از سویی کارمندان شما نیز دوست دارد بدون توجه به شرح شغلی خود، به محل کار خود افتخار کرده و در آن حس خوبی داشته باشند. نکته کلیدی برای یافتن دفتر کاری که نیازهای همه افراد تیم شما و مشتریان آن را برآورده می‌کند؛ اطمینان از این است که دکوراسیون اداری، انعطاف‌پذیری کافی را برای رسیدن به این اهداف ارائه می‌دهد. در این شرایط دکوراسیون پلان باز برای اداره ها از گزینه‌های قابل اتکا محسوب می‌شود.

5 ایده برای داشتن بهترین دکوراسیون پلان باز

داشتن دکوراسیون پلان باز برای اداره ها ایده بسیار جذابی است. با این حال باید در طراحی آن نکات زیادی را در نظر بگیرید؛ تا این سبک طراحی کارکردها و ویژگی‌های مثبت خود را بروز دهد. در ادامه 5 نکته یا ایده از مهم ‌ترین موارد قابل طرح در این زمینه را شرح داده‌ایم.

فضایی برای همکاری بیشتر

فضاهای همکاری اغلب می‌توانند به سادگی با تیم‌های فعال در یک ردیف و در کنار هم بر روی انواع میز اداری مدرن ، از جمله میزهای عریض و طویل آغاز شوند. البته برای رسیدن به این هدف باید به روش‌هایی فکر کنید که از طریق آنها می‌توانید تیم‌ها را قادر به کار و تعامل آسان با یک‌دیگر نمایید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار این است که مطمئن شوید که کارکنان در کنار هم هستند. این کار کمک می‌کند تا به‌جای منتظر ماندن برای جلسات و دریافت پاسخ سوالات خود، سوالات و افکار خود را پشت میز مطرح کرده و در همان‌جا پاسخ خود را دریافت کنند.

چیزی که در مورد دکوراسیون پلان باز اداری عالی است؛ این است که معمولا می‌توانید راه‌حل‌های خوبی برای نیازهای در حال تغییر خود بیابید. بنابراین با سرمایه‌گذاری در روش‌های چابک کار، به‌سرعت قادر خواهید بود بسته به آنچه در آینده برای کسب‌وکارتان پیش می‌آید سازگار شوید. در فضاهای اداری باز می‌توان میز و صندلی اداری را گسترش داد یا جدا کرد؛ واحدهای ذخیره‌سازی را جابه‌جا نمود؛ و در بسیاری از موارد از این طریق فضای اضافی به‌دست آورد.

انعطاف‌پذیری فضای کار

از مهم ‌ترین ویژگی‌های دفاتر کار مدرن، توانایی ایجاد نقاط یا پاتوق‌های آرامش ‌بخش است. جایی که از نظر راحتی شبیه به خانه است. به عنوان مثال استفاده صرف از مبلمان اداری در یک فضای باز توصیه نمی‌شود. بلکه می‌توانید با چینش مبلمان خانگی راحتی در بخش‌هایی از دفتر کار، به این فضاهای دنج شکل دهید و آنها را مانند اتاق نشیمن خانه به محل جمع شدن افراد دور یک‌دیگر تبدیل کنید. این کار فضایی انعطاف‌پذیر را به تیم شما ارائه می‌دهد. از این فضا می‌توان برای برگزاری جلسات، استراحت یا مباحث خلاقانه استفاده کرد. همان مباحثی که از نشستن روی مبل شخصی در جمع دوستان ‌تان به وجود می‌آید.

از سویی این فضا در یک دفتر شلوغ، به کارکنان کمک می‌کند تا استراحتی کوتاه داشته، به روز کاری خود فکر کرده و وظایف روزانه را اولویت‌بندی کنند. از سویی این فضاها امکان خوبی برای میزبانی از مشتریان و شرکا را در یک محیط دلنشین فراهم می‌کند. در چنین فضایی آنها حس لوکس بودن و راحتی را هم‌زمان خواهند داشت. همچنین می‌توانند پویایی تیم و دفتر کار شما را احساس کنند.

نقاطی برای تمرکز و حفظ حریم خصوصی

فضاهایی برای داشتن حریم خصوصی یا تمرکز بر وظایف حساس، در طراحی دکوراسیون اداری پلان باز ضروری هستند. این فضاهای محصور هم برای دفاتر کوچک و هم دفاتر بزرگ به‌شدت توصیه می‌شود. آنها فرصتی را برای اعضای تیم فراهم می‌کنند تا با شرایط چالش‌برانگیز کاری بهتر روبه‌رو شوند؛ با وظایف و اطلاعات حساس بهتر کار کنند؛ و فضای مورد نیاز خود را برای تماس‌های شخصی، بدون نیاز به ترک ساختمان اداری، در اختیار داشته باشند.

نکته مهم در این زمینه این است که باید تعادلی میان کار و زندگی در نظر بگیرید؛ و افزودن فضای حریم خصوصی به دفاتر باز یکی از این موارد است.

میزهای شخصی یا عمومی

کار هیبرید و کار کردن از دفاتر مختلف یک شرکت، امروزه امری متداول است. در چنین شرایطی وجود میزهای عمومی یا به اصطلاح میزهای داغ راه‌حل خوبی است. با داشتن این میزها یا بهتر بگوییم ایستگاه‌های کاری، می‌توانید نیاز به ارائه فضا را به‌صورت موردی در دفتر کار خود تامین کنید. به عنوان مثال دفتر کاری با 100 کارمند هیبرید (دو روز دورکاری و سه روز کار حضوری) به‌جای صد میز و صندلی اداری، می‌تواند با 60 میز و صندلی اداری فضای کاری خود را تامین کند.

اتاق جلسات

در نهایت طراحی دکوراسیون اداری پلان باز همیشه برای ملاقات و جلسات مهم مناسب نیست. راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید یک دفتر طرح باز را پارتیشن‌بندی کنید. با این حال عبور صدا و نبود حریم خصوصی ممکن است به مشکل تازه‌ای تبدیل شوند. بنابراین ارزش این را دارد که در هر دفتر کار بازی، حداقل یک اتاق جلسات خصوصی طراحی شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها