|
کدخبر: 324500

پرواز داخلی / قیمت بلیط هواپیما / بلیط هواپیما

قیمت نهایی بلیت هواپیما / آماده افزایش نرخ باشیم؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشور مدعی شد: تاکنون هیچ تغییری در قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیفتاده است و ستاد تنظیم بازار به عنوان تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه فعالیت می‌کند.

اقتصاد قیمت نهایی بلیت هواپیما / آماده افزایش نرخ باشیم؟

محمد محمدی بخش با بیان اینکه فعلا قیمت بلیط هواپیماها هیچ تغییری نکرده است، اذعان داشت: چند هفته پیش در جلسه دیوان عدالت اداری حضور یافتیم تا درباره تعیین وضعیت نرخ گذاری بلیت هواپیما بحث و گفتگو کنیم و نظرات کارشناسی در این زمینه مطرح شد.

وی افزود: پیشنهاد ارائه شده به دیوان، رعایت ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: در آینده نزدیک قیمت نهایی بلیط هواپیما مشخص می‌شود و پیشنهاد افزایش قیمت از مجرای شورای عالی هواپیمایی مطرح شده است و چنانچه تا آن زمان رأی دیوان عدالت اداری صادر شود تعیین قیمت‌ها از طریق ستاد تنظیم بازار انجام نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: چنانچه این رأی اعلام نشود، بلیت بر اساس تصمیم شورای عالی هواپیمایی تعیین تکلیف می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانمحمدی بخش توضیح داد: اولویت تعیین قیمت بلیت هواپیما ستاد تنظیم بازار است و در صورتی که دیوان عدالت اداری قیمت بلیت را زودتر از نظر ستاد اعلام کند قیمت بلیت ها مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: پیش از آغاز شروع سال ۱۴۰۳ قیمت بلیت هواپیما با حضور تمامی شرکت های هواپیمایی در جلسه شورای عالی هواپیمایی به جمع بندی نهایی رسید و به ستاد تنظیم بازار اعلام شد و در حال حاضر منتظر نتیجه جمع بندی هستیم.

بلیت هواپیما گران می‌شود؟

درپی انتشار خبر افزایش قیمت بلیت هواپیما تا دو هفته دیگر، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که قید زمانی دو هفته‌ای برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

جعفر یازرلو - سخنگوی سازمان هواپیمایی- در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: قید زمانی دو هفته‌ای برای تغییر قیمت بلیت تکذیب می‌شود. این موضوع منوط به طی مراحل قانونی و تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار است و کسی نمی‌تواند زمان قطعی قیمت‌گذاری جدید بلیت پروازهای داخلی را مشخص کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جلسه شورای عالی هواپیمایی با حضور شرکت‌های هواپیمایی تشکیل و قیمت بلیت هواپیما هم تعیین شده که این تغییر را به ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم اما باید دید ستاد تنظیم بازار چه تصمیمی خواهد گرفت زیرا هرگونه تغییر قیمت باید با تایید و ابلاغ ستاد تنظیم بازار باشد. کما اینکه سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت بودند اما ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۹ درصدی موافقت کرد.

روز گذشته محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - درباره تصمیم‌گیری‌ برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

این مساله موجب شده که برخی از رسانه‌ها از افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای آینده خبر دهند؛ با وجود این همانطور که سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده، افزایش قیمت بلیت هواپیما منوط به رای دیوان عدالت اداری و ستاد تنظیم بازار است؛ در حالی که از سوی ستاد تنظیم بازار هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته نشده است.

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها