|
کدخبر: 144661 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

نمایشگاهی در راستای احیای ظرفیت های صنعت کشاورزی

عاجزی گفت: با پیگیری های به عمل آمده مجوزهای لازم توسط سازمان توسعه تجارت صادر شده و شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

نمایشگاه نمایشگاهی در راستای احیای ظرفیت های صنعت کشاورزی

کشاورزی در کشورهای در حال توسعه موتور اصلی رشد و توسعه اقتصادی است. کشورهای در حال توسعه برای گذر از بحران های عدم توسعه باید به سراغ بخش کشاورزی خود رفته و ضمن تلاش برای گسترش تولیدات کشاورزی در تفکر آن باشند که این بخش را با تکنولوژی های پیشرفته آمیخته سازند تا از این رهگذر تولیدات خود را کارا نمایند. بخش کشاورزی با داشتن زیر بخش‌های چهارگانه زراعت، دامپروری، شیلات و جنگلداری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد کشور ایران است. بخش کشاورزی با توجه به اهمیت اقتصادی، اجتماعی و امنیتی فراوانی که دارد؛ اما به اندازه لازم مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

 کشاورزی به‌عنوان اولین بخش اقتصاد و عرضه کننده عوامل اساسی زندگی بشر و بخش‌های دیگر اقتصاد است و در توسعه همه‌جانبه کشورها نقش مهمی را ایفا می‌کند. در یک جمله کوتاه، کشاورزی را مادر تمام فعالیت‌ها و صنایع مورد نیاز ملت‌ها دانسته‌اند.

نمایشگاه ها نیز یکی از سکوهای مهم در معرفی و شناسایی توانمندی و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی کشاورزی هستند. از همین جهت برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنعت کشاورزی در شناساندن ظرفیت های این صنعت اهمیت بالایی دارد.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در آینده ای نزدیک در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه و پیرامون جزییات برگزاری این رویداد گفتگویی را با ‌علیرضا عاجزی برگزارکننده این نمایشگاه ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

جزییات برگزاری شانزدهمین نمایشگاه کشاورزی

عاجزی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی، ماشین آلات، نهاده های کشاورزی، سیستم های آبیاری و تجهیزات گلخانه ای ۸ تا ۱۱ بهمن ماه با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار خواهد شد. ساعت بازید این نمایشگاه با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا و محدودیت های حاصل از آن به وجود آورده از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر تعیین شده است. تمام غرفه های مستقر در این نمایشگاه در فضایی مسقف که نزدیک به ۱۳هزار متر مربع هست برگزار خواهد شد و کل فضای سایت نمایشگاهی مشهد تحت پوشش این نمایشگاه خواهد بود.

علبرضا_عاجزی

وی افزود: نمایشگاه کشاورزی مشهد با توجه به ظرفیت و اهمیتی که این استان هم در حوزه سطح زیرکشت محصول و هم در توانمندی در حوزه صنعتی (ساخت ماشین آلات و ادوات کشاورزی) دارد؛ همیشه دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای بوده میان تولیدکنندگان، فعالان و متخصصین این حوزه بوده است. سال گذشته حدود ۱۹هزار و ۷۰۰ بازدیدکننده متخصص از این نمایشگاه بازدید کردند. این عدد برای یک نمایشگاه تخصصی در حوزه کشاورزی آمار بسیار بالایی است و تقریبا می توان ادعا کرد که نمایشگاه سال گذشته بیشترین میزان بازدیدکننده در این حوزه را داشته است.

این برگزارکننده نمایشگاهی همچنین گفت: برای برگزاری نمایشگاه امسال نیز برنامه هایی را مدنظر داریم. با توجه به نیازی که صنعت کشاورزی به برگزاری نمایشگاه ها دارد، متولیان و دست اندرکاران این حوزه و مسئولان وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید داشتند که این نمایشگاه حتما برگزار شود. در همین راستا با پیگیری های به عمل آمده مجوزهای لازم توسط سازمان توسعه تجارت صادر شده و این نمایشگاه در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

رعایت پروتکل های بهداشتی

عاجزی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل هایی که از سوی سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی اصلی صنعت نمایشگاهی کشور به شرکت ها و مجریان نمایشگاهی ابلاغ شده است ما نیز در سایت مشهد همان پروتکل ها و دستورالعمل ها را بکار خواهیم گرفت. گفتنی است که ما چند رویداد با عناوین مختلف را نیز سابق بر این برگزار کردیم. نمایندگان ستاد استانی کرونا در آن نمایشگاه ها حضور داشتند و از نزدیک شاهد چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری رویداد ها بودند. امکان تب سنجی، تعیین سطح اکسیژن خون، استفاده الزامی و قطعی از ماسک برای تمام افراد حاضر در نمایشگاه اعم از غرفه دار و بازدیدکننده، کنترل حجم ورودی نفرات به سالن نمایشگاه، ایزوله کردن سالن، استفاده از مواد ضدعفونی توسط گیت های ورودی و عدم برگزاری نشست ها و تجمعات غیرضروری که از جمله پروتکل هایی است که در برگزاری رویدادهای استان خراسان رضوی رعایت می شود. امیدواریم که نمایشگاه کشاورزی نیز با رعایت همین پروتکل ها و دستورالعمل ها به بهترین شکل برگزار شود.

این فعال نمایشگاهی در پایان اظهار داشت: به عقیده من نمایشگاه‌ ها ویترین و نماد پویایی حوزه‌های مختلف اقتصاد کشور هستند. برگزاری یک نمایشگاه قوی و خوب نشان دهنده پویا بودن آن صنعت است. همچنین نمایشگاه ها برای تمام تولیدکنندگان به عنوان بهترین ابزار توسعه بازار و صادرات شناخته می‌شود. در شرایط خاصی که امروز در آن قرار داریم نیز نمایشگاه ها می توانند بسیار کمک کننده باشند تا به رشد توسعه، تولید و در نهایت جهش تولید دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها