|
کدخبر: 326126

ساعت‌کاری جاذبه‌های گردشگری شیراز در بهار

شیراز مهد شعر و ادب، شهر باغستان‌های سرسبز نارنج، نامی آشنا برای هر گردشگر ایرانی و غیر ایرانی است. با هر قدمی که در کوچه‌های این شهر برمی‌دارید، عطر گل‌های بهار‌نارنج هوش از سرتان برده و روحتان را جلا می‌دهد. از شکوه‌وعظمت تخت ‌جمشید تا آرامگاه حافظ و سعدی، از عمارت کریم‌خانی تا مسجد وکیل، هدیه‌ای بی‌نظیر از گنجینه‌های این شهر به شماست. مسیر مشهد به شیراز یکی از بهترین مسیرها برای سفر به این شهر زیبا در فصل بهار است. اگر تصمیم دارید نگین انگشتری ایران را در بهار ببینید، قبل از هرکاری باید بلیط مشهد شیراز را رزرو کنید و به دل جاده بزنید. 

 

شیراز، تابلویی دلربا از رقص شکوفه های بهاری  

در فصل بهار، تمام زیبایی های طبیعت شیراز به اوج خودش می‌رسند و نقشی بی‌نظیر و بی‌بدیل را به تصویر می‌کشند. آب‌وهوای دلچسب و معتدل این شهر در بهار، آن را تبدیل به یک مقصد گردشگری ایده‌آل کرده است. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب این شهر با جاذبه‌های گردشگری احاطه شده است. در ادامه خاص‌ترین مکان‌های شیراز را که باید در بهار ببینید، معرفی خواهیم کرد. 

تخت ‌جمشید، جلوه‌ای از عظمت و شکوه ایران

در قلب ایران، بنایی از جنس سنگ‌وتاریخ به‌جای‌مانده که نماد عظمت‌وشکوه ایران در دوران هخامنشیان است. این یادگار تاریخی که نماد قدرت، عدالت و عظمت امپراتوری هخامنشیان بوده، اولین مقصد تمام مسافرانی است که به این شهر سفر کرده‌اند. 

ستون‌های سربه‌فلک‌ کشیده، کاخ‌های مجلل، کتیبه‌ها و حکاکی‌های بی‌نظیر به‌جا‌مانده از آن دوران، گواه بر ذوق هنری و مهندسی‌سازی بناها توسط ایرانیان باستان دارد. کاخ آپادانا، کاخ خزانه و کاخ تچر از دیگر نمادهای عظمت و شکوه معماری ایران است که در این مکان واقع شده‌اند. 

  • آدرس: استان فارس، 10 کیلومتری شمال شهرستان مرودشت، مجموعه باستانی تخت ‌جمشید

  • ساعت بازدید: از ساعت 8:30 تا 19:30 در فصول بهار و تابستان و از ساعت 8 تا 18:30 در فصول پاییز و زمستان

پاسارگاد، میراث جاویدان کوروش بزرگ 

بر فراز دشت‌های شیراز، جایی که آسمان به زمین رسیده و سکوت مطلق حاکم است، شهری باستانی به نام پاسارگاد، خودنمایی می‌کند. پاسارگاد، نخستین پایتخت هخامنشیان، یادگار دورانی پرماجرا است. کوروش بزرگ، این مکان را به‌عنوان نماد عدالت و صلح بین اقوام بنا کرد. شهری که در آن خبری از جنگ و خون‌ریزی در میان نبود و تنها از شکوه و عظمت انسان سخن گفته می‌شد. 

با گذشت زمان، قسمت اعظمی از این شهر ویران شد، اما قسمت‌های باقی‌مانده همچنان شکوه و جلال ایران را به نمایش می‌گذارد. آرامگاه کوروش، کاخ اختصاصی، کاخ دروازه، باغ شاهی و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مجموعه، هر کدام به تنهایی، داستانی برای گفتن دارند. با فرا رسیدن بهار، تعداد بسیاری از بازدیدکنندگان به آن‌جا می‌روند تا نماد صلح و دوستی را از نزدیک ببینند. 

  • آدرس: استان فارس، مرودشت، سعادت شهر، پاسارگاد

  • ساعت بازدید: از ساعت 8 تا 19 در فصول بهار و تابستان و از ساعت 8 تا 17 در فصول پاییز و زمستان

حافظیه‌ شیراز، پناهگاهی برای دل‌های عاشق

در شهر گل‌وبلبل، در میان باغی سرسبز که سراسر آن با بوی بهارنارنج احاطه‌شده، رند فرزانه شیراز به خوابی ابدی آرمیده است. حافظ، شاعر به‌نام ایرانی، کسی است که نغمه‌های عشق‌وعرفان را به زیبایی هرچه تمام‌تر در غالب دیوانی از غزلیات برای نسل‌های پس‌از خود به یادگار گذاشت. 

حافظیه ‌شیراز، مکانی سراسر آرامش‌ومعنویات است که هر ساله خیل عظیمی از عاشقان شعر و ادب پارسی را میزبانی می‌کند. معماری این بنا، آنقدر زیباست که هر بیننده‌ای را محصور می‌کند. در کنار آرامگاه ‌حافظ، مقبره عارفان ‌و بزرگان دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. 

  • آدرس: استان فارس، شهر شیراز، خیابان حافظ، حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه، روبه‌روی ورزشگاه حافظیه، نزدیک به دروازه قرآن 

  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 تا 21 

 

سعدیه ‌شیراز، سفر به دنیای شعر و حکایت

در میان سروهای سربه‌فلک کشیده شیراز، آرامگاه شیخ اجل، استاد شعر و حکایت، سعدی شیرین‌سخن واقع شده ‌است. سعدیه تنها آرامگاه یک شاعر نامی نیست، بلکه دروازه‌ای برای ورود به دنیای پررمزوراز معنویات است. گنبد فیروزه‌ای این آرامگاه، مانند نگینی است که بر فراز این آرامگاه می‌درخشد و به شما می‌گوید که سعدی جاودانه است. 

  • آدرس: استان فارس، شهر شیراز، خیابان بوستان، انتهای خیابان رودکی، کنار باغ دلگشا 

  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 19:30 

رصدخانه ابوریحان بیرونی، سفر به اعماق کیهان در ایران 

سفر به اعماق آسمان و همنشینی با ستاره‌ها، آرزوی هر انسانی است. اگر شما هم عاشق نجوم و ناشناخته‌های کیهان هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شیراز، حتما سری هم به رصدخانه ابوریحان بیرونی بزنید. این رصدخانه، دومین رصدخانه پس‌از مراغه است. این بنای خارق‌العاده و باشکوه، سه طبقه دارد و در دانشگاه شیراز واقع شده‌ است. این رصدخانه، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تلسکوپ‌ها را در خود جای داده و راه تماشا و کشف آسمان را فراهم کرده است. 

  • آدرس: استان فارس، شهر شیراز، بلوار دانشجو، بلوار ارم، دانشگاه شیراز، تپه چمران 

  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 تا 16 

باغ پرندگان شیراز، گشتی در دنیای شگفت‌انگیز پرندگان

یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در شیراز، باغ پرندگان آن است. در این باغ 300 گونه متنوع از پرندگان زیبا از قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا جمع‌آوری شده‌ است. در باغ پرندگان شیراز، نه‌تنها می‌توانید پرندگان زیبا و رنگارنگ را ببینید و گوش به نغمه دلنشینشان بسپارید، بلکه می‌توانید پرندگانی را ببینید که به ظرافت‌وزیبایی، کلام و جملات انسانی را بازگو می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به پرندگان هستید، تماشای این باغ منحصربه‌فرد را از دست ندهید. 

  • آدرس: استان فارس، شهر شیراز، بلوار دکتر حسابی، مقابل گلدشت حافظ، کوی باغ پرندگان 

  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 8 تا 18

 

بلیط شیراز  را با بهترین قیمت از فلای‌تودی بخواهید

شیراز شهری است که نظیر آن در هیچ نقطه از دنیا وجود ندارد. اگر بخواهیم درباره مکان‌های گردشگری این شهر صحبت کنیم، باید ساعت‌ها حرف زد. هرچقدر از زیبایی این شهر دوست داشتنی بگوییم، کم است و به قول شاعر «شنیدن کی بود مانند دیدن». اگر اهل دل هستید و مسیر نیز به اندازه مقصد برایتان مهم است، پس بهتر است سفر خود را با تهیه بلیط مشهد شیراز شروع کنید. 

برای آن که یک سفر به‌یادماندنی به شیراز داشته باشید، کافی است یک همراه خوب و مطمئن را انتخاب کنید. خبر خوش برای تمام مسافران این است که فلای‌تودی همان همراهی است که به دنبالش بودید. مجموعه فلای‌تودی تمامی خدمات سفر را با بهترین قیمت‌ و کیفیت برای شما مهیا کرده تا هر زمان که خواستید با خیال آسوده چمدان‌هایتان را ببندید و سفر خود را آغاز کنید. 

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها