|
کدخبر: 325191

تداوم برنامه های حمایتی دولت از کشاورزان / گندم ارزان میشود؟

در نتیجه نشست امروز ( ۴ اردیبهشت ماه)، سخنگوی دولت بر تداوم برنامه های حمایتی دولت از کشاورزان تاکید کرد.

کشاورزی

برنامه های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری ، همچنان ادامه دارد.

بهادری جهرمی ، سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حمایت دولت از کشاورزان همچنان استمرار دارد، اظهار کرد: دولت امسال هم مانند سال گذشته کمک‌های حمایتی را در قالب خرید تضمینی در محصولات اساسی و خرید توافقی مازاد محصول در برخی از فصول سال برای جلوگیری از زیان کشاورز انجام خواهد داد. قیمت خرید تضمینی گندم که در سال ۱۳۹۹ ، ۲۵۰۰ تومان بود در سال ۱۴۰۳ به ۱۷۵۰۰ تومان رسید.

در ابتدای دولت رقم قیمت خرید تضمینی این محصول، ۴۵۰۰ تومان بود. افزایش تدریجی برای سایر محصولات کشاورزی وجود داشته است. حجم تولید در داخل کشور طی سال‌های گذشته چیزی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده حجم مصرف ۳ میلیون و ۴۰۰ تن بوده است. با توجه به خشکسالی و میزان تولید داخل متناسب با همین مجوز ثبت سفارش داده می‌شود.

همچنین دبیر هیئت دولت یادآور شد: در سال زراعی گذشته به دلیل افزایش ۳۰۰ هزار تنی در تولید برنج داخلی، مجوز ثبت سفارش برای حمایت از تولید داخل به میزان ۳۰۰ هزار تن کاهش یافت و به چیزی نزدیک به یک میلیون تن رسید. هرگونه افزایش در تولید برنج داخلی برای سال زراعی جاری به همان میزان، مجوز ثبت سفارش واردات را برای حمایت از برنج‌کاران ایرانی کاهش خواهد داد.

 

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها