|
کدخبر: 325742 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

سرمایه اولیه برای دریافت دکه / شرایط جدید مشخص شد

داشتن یک دکه مطبوعاتی، نیازمند طی کردن مراحل و سرمایه بالایی است که در این گزارش به آن پرداخته ایم.

اقتصاد سرمایه اولیه برای دریافت دکه / شرایط جدید مشخص شد

دکه هایی که در خیابان مشاهده می کنیم، درآمد بسیار بالایی دارند و قطعا در ذهن شما این سوال پیش آمده است که اگر این دکه برای شما بود، چقدر درآمد داشتید و یا آنکه اصلا برای داشتن یک دکه، چه مراحلی را باید طی کنید. داشتن یک دکه، علاوه بر آنکه درآمد بسیار بالایی دارد، شرایط دریافت بسیار سختی هم دارد و نیازمند یک سرمایه بزرگ است. طی کردن مراحل دریافت مجوز برای دکه، بسیار زمان بر است و گاهی هم در صورت داشتن تمام مدارک، ممکن است به شما مجوز تعلق نگیرد. یکی از شروط دریافت دکه، طبق قانون و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این است که حتما باید توزیع روزانه روزنامه در آن صورت گیرد.

دکه-مطبوعات

با گشت کوتاهی در فضای مجازی و کسب اطلاعات از سایت ها متوجه آن شدیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چند قانون دیگر هم برای اعطای مجوز دکه دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. یکی از نکات مهم که وزارت ارشاد بر روی آن تاکید دارد، دارا بودن تابعیت ایرانی است و باید حتما ایرانی باشید. یکی دیگر از این شرایط همراه داشتن معرفی نامه است. همچنین دارا بودن سواد خواندن و نوشتن و همچنین نداشتن محکومیت کیفری، از دیگر شروط دریافت مجوز برای داشتن دکه است. شرایط دیگری هم وجود دارد که باید تمام موارد را رعایت کرده و مدارک شما تکمیل باشد.

شرایط شهرداری برای واگذاری دکه

شهرداری نیز، برای تحویل دکه به متقاضیان، شرایطی را دارد. بعد از آنکه مراحل وزارت ارشاد را طی کردید باید مراحل شهرداری را نیز طی کنید تا بتوانید کار و کاسبی خود را راه اندازی کنید. به دلیل بالا بودن هزینه‌های اجاره مغازه، بسیاری از افراد نمی‌توانند مغازه‌ای را برای فعالیت کسب و کار خود اجاره کنند. شهرداری در بخش‌ های مختلفی از شهر در میادین و یا پارک‌ها، غرفه ‌ها و دکه‌ هایی را ساخته است که با اجاره ‌های کمتر در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که شهرداری برای این اقدام، آگهی های مزایده را در سایت قرار می دهد و هرکس برنده این مزایده شود می تواند با بستن قرارداد با سازمان شهرداری، کار و کاسبی خود را در دکه آغاز کند.

دکه-مطبوعات۲

طبق قراردادی که بین شهرداری و فرد اجاره کننده دکه امضا می‌شود، باید در پایان مهلت اجاره دکه به شهرداری واگذار شود و در صورت ‌عدم همکاری فرد، شهرداری می‌تواند با اخطار کتبی و مهلت ۲ ماهه اقدام به تخلیه دکه مورد نظر کند. اگر پس از پایان مهلت نسبت به تخلیه دکه مورد نظر اقدام نشود، شهرداری می‌تواند با مراجعه به دادستانی نسبت به تخلیه فوری دکه اقدام کند. باتوجه به قانون، شهرداری می تواند بخشی از مکان های عمومی مانند پارک ها و میادین را به افراد دارای شرایط اجاره دهد و اجاره بهای آن را دریافت کند. باید در نظر داشته باشید که نیاز نیست که این قرار داد رسمی باشد بلکه می توان با سند عادی هم قرارداد اجاره را منعقد کرد.

بررسی ها درباره سرمایه اولیه راه اندازی دکه مطبوعاتی ادامه داشت و متوجه شدیم که در محل های متوسط تهران، نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه هستید تا بتوانید کاسبی خود را در یک دکه کوچک راه اندازی کنید. همچنین در محله های بالای شهر تهران نیز، حداقل ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است. البته بازگشت سرمایه، بسیار زود بازده است و دکه درآمد بسیار بالایی دارد. می توانید با روزنامه ها، قرارداد بسته و درصدی را از آن ها دریافت کنید. همچنین فروش نوشیدنی های خنک و تنقلات نیز برای صاحب دکه سود بسیاری دارد.

دکه-مطبوعاتی۳

فروش سیگار درآمد دارد

تحقیقات میدانی به عمل آمده از دکه های تهران، نشان می دهد که عمده درآمد دکه داران از فروش سیگار است که البته جای تاسف دارد که سیگار جای همه چیز را گرفته است. بسیاری از دکه داران اعلام کرده اند که فروش سیگار و درآمد آن بستگی به مکان دکه دارد و در مناطق بالای شهر تهران که سیگار خارجی با کیفیت خریداری می کنند، سود سیگار بیشتر است. دکه داران فقط با فروش سیگار می توانند ماهانه حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند که رقم بسیار بالایی است.

همانطور که در مطلب بالا خواندید، شرایط تحویل دکه نیازمند طی کردن مراحل طولانی است و حتما باید در مزایده های شهرداری شرکت کنید. شهرداری نیز در طی قرارداد از شما اجاره ماهانه دریافت می کند. باتوجه به آنکه شغل دکه داری، درآمد بالایی دارد، اگر سرمایه زیادی دارید، می توانید این شغل را راه اندازی کنید.

  • سالار ارسالی در

    همچین درآمدی نیست وزیربار دکه نروید

  • سالار ارسالی در

    همچنین درآمدی نیست وزیربار دکه نروید

  • مسعود ارسالی در

    دکه رو به جوان‌ها و افراد عادی نمیدن مجو ز دکه فقط برای خانواده شهدا و جانبازان د رصد بالاست

  • توحیدرضایی ارسالی در

    چرادروغ میگید من دکه دارم ماهیانه۱۵تومان نمیتونم پیداکنم،،ماهیانه ازسیگار۷۰میلیو ن درآمدچطورمیشه؟اطلاعات کلا غلط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها