|
کدخبر: 325890

هشدار پلیس راهور درباره خودروهای اسپرت / اسپرت سواران آگاه باشید

اسپرت کردن خودرو در میان جوانان و علاقه‌مندان بسیار رایج است، این افراد پس از خرید خودرو، آن را اسپرت می‌کنند. اسپرت کردن خودرو یعنی قطعات فابریک را تعویض کرده و آنها را با لوازم یدکی که به‌ نام قطعات اسپرت شناخته می‌شوند، جایگزین کنند.

اقتصاد

اسپرت کردن خودرو مراحل و شکل‌های مختلفی دارد که البته هر کدام با هزینه‌های متفاوتی اجرا می‌شود.‌. اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود، ایمنی و سلامت خودرو است. تغییرات زیاد خودرو اگرچه ممکن است موجب خاص شدن آن شود اما گاه ایمنی خودرو و سلامت سرنشینان را به‌خطر می‌اندازد. اگر یک خودرو نو خریداری کرده‌اید، باید بدانید تغییرات بیش ‌از حد می‌تواند سبب لغو گارانتی و خدمات پس از فروش آن شود.

«دلیل اصلی که پلیس با تغییرات خودروها برخورد می‌کند، افزایش امکان تصادف توسط برخی رانندگان است. به‌عبارت‌دیگر ایجاد تغییرات در خودرو، ریسک تصادف و برخی اتفاقات دیگر را افزایش می‌دهد.»

خودرو-اسپرت

اگر شخصی ارتفاع خودرو خود را کم یا زیاد کند، این موضوع نقص فنی محسوب شده و خودرو موردنظر برابر قوانین و مقررات اعمال قانون می‌شود.»

سردار حسینی ، رئیس پلیس راهور در مصاحبه ی اخیر خود با خبرگزاری ها در زمینه این موضوع ، متذکر شد که هرگونه تغییری که باعث کاهش ایمنی خودرو شود، ممنوع است.

بنابراین بالا بردن سطح خودرو، استفاده از رینگ و لاستیک های غیراستاندارد یا استفاده از نور غیراستاندارد ( چه نور جلوی خودرو چه نور عقبی آن ) به خصوص چراغ های زنون مطلقا ممنوع می باشد. 

وی همچنین اضافه کرد که بعضا مشاهده میشود که از نور سفید در قسمت چراغ های خطر استفاده میکنند ؛ این مورد هم بسیار ممنوعیت دارد. 

رئیس پلیس راهور گفت: بنابر  آیین نامه تنها چراغی که میتواند در قسمت های عقبی خودرو مورد استفاده قرار گیرد، چراغ های خطری است که به رنگ قرمز باشد. تنها یک استثنا وجود دارد ؛ آن هم چراغ حرکت با دنده ی عقب است که نور سفید رنگ دارد. 

با مشاهده و رویت این تخلفات ذکر شده ، فرد متخلف مورد اعمال قانون و جریمه قرار میگیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها