|
کدخبر: 326045

خبر شگفت انیز برای متقاضیان دوج کوین / با این اتفاق از خوشحال سکته می کنید

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در بخش پرسش‌های متداول وب‌سایت رسمی تسلا، ایلان ماسک، که به شدت از دوج کوین حمایت می‌کند و مدیرعامل تسلا است، امکان پرداخت با دوج کوین (DOGE) را برای برخی از محصولات این شرکت فراهم کرده است.

اقتصاد خبر شگفت انیز برای متقاضیان دوج کوین /  با این اتفاق از خوشحال سکته می کنید

این خبر پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک تقریباً یک ماه پیش، احتمال پذیرش دوج کوین به عنوان روش پرداخت برای خودروهای تسلا را در آینده‌ای نزدیک مطرح کرده بود.

قیمت دوج کوین با انتشار این خبر با واکنش مثبت و فوری بازار مواجه شد و بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت. با وجود این افزایش قیمت و هیجان جامعه ارزهای دیجیتال، تسلا هنوز به طور رسمی تایید نکرده که استفاده از دوج کوین روش قابل قبولی برای خرید خودروهای این شرکت است یا خیر؟

با این حال، نماد دوج کوین در کنار گزینه سفارش محصولات قرار گرفته و جزئیات بیشتر درباره خرید با دوج کوین در وب‌سایت تسلا و بخش پشتیبانی دوج کوین قابل مشاهده است.

در حال حاضر، تنها امکان خرید محصولات خاص تسلا با دوج کوین وجود دارد و خرید با چندین کیف پول برای یک سفارش واحد امکان‌پذیر نیست.

همچنین، پس از ثبت سفارش، امکان لغو آن وجود ندارد و برای کالاهای خریداری شده با دوج کوین، مرجوعی قابل اعمال نیست. نکته قابل توجه دیگر این است که تسلا فقط دوج کوین را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرد و امکان استفاده از سایر ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

در زمان نگارش این خبر، دوج کوین با افزایش ۷.۴۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، در محدوده قیمتی ۰.۱۶۱ دلاری معامله می‌شود.

طبق داده‌های CoinGlass، سود باز معاملات آتی دوج کوین نیز پس از انتشار این خبر ۲۶ درصد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰.۶۶ درصد افزایش یافته است. این ارقام نشان‌دهنده حجم بالای خرید از سوی معامله‌گران آتی است.

دوج کوین با نماد (doge)که در ابتدا در دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی و برگرفته از میم محبوب "دوج" با تصویر یک سگ شیبا اینو آغاز به کار کرد، علی‌رغم منشأ طنزآمیز خود به سرعت جامعه پشتیبان قدرتمندی را به دست آورد و تبدیل به یک ارز دیجیتال قابل توجه برای پاداش دادن و کمک‌های خیریه در فضای آنلاین شد.

برخلاف بیت کوین که تعداد سکه های آن محدود به ۲۱ میلیون است، دوج کوین دارای عرضه نامحدودی است، که استفاده از آن به عنوان وسیله‌ای برای مبادله را تشویق می‌کند تا اینکه به عنوان یک دارایی ذخیره‌ای محدود باشد. این ارز از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، مشابه آنچه در بیت کوین دیده می‌شود، اما با زمان تولید بلوک سریع‌تر که معاملات را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند.

با این حال، بازگشت به بازدید ماسک از کارخانه تولیدی عظیم تسلا در برلین، آلمان، او در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره امکان خرید خودرو تسلا با دوج کوین گفت: "خوب، در نقطه‌ای از زمان، ما باید آن را فعال کنیم، شما می‌توانید کالاهای تسلا را با دوج خریداری کنید، پس دوج به ماه می‌رود.

بعد از حمایت ایلان ماسک دوج کوین افزایش ۱۵ درصدی را تجربه کرد. و به نظر می‌رسد روند صعودی آن ادامه دار خواهد بود.

 

منبع: کوین گیپ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها