|
کدخبر: 324740

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت کاور بدنه خودرو / هزینه کاور بدنه سدان چقدر است؟

در این گزارش قیمت انواع کاور خودرو را مشاهده می کنید.

اقتصاد قیمت کاور بدنه خودرو / هزینه کاور بدنه سدان چقدر است؟

یکی از مواردی که امروزه در کنار مسائل فنی خودرو به آن توجه زیادی می شود و خودرو را به قیمت بهتری از شما خریداری می کنند، زیبایی و تمیزی خودرو است. یکی از راهکارهایی که در بین مردم رایج شده است و باعث می شود رخ خودرو شکیل تر شود و در عین حال دوام و محافظت از رنگ فابریک را افزایش دهد و خودرو شما حتی خط و خش های جزئی نداشته باشد، کاورکردن بدنۀ اتومبیل است. کاوربدنه خودرو با فیلم وینیل انجام می شود و طرف داران زیادی را به خود جذب کرده است.

کاور۲

کاور بدنه خودرو چیست؟

کاور خودرو معمولا از جنس پلی وینیل کلراید و سرامیک است. نوع پوشش این کاورها خاصیتی مانند نانو و واتر پروف (ضدآب) است. این خصوصیت ها باعث می شوند بدنه و رنگ فابریک خودرو در مقابل باران های اسیدی و اشعه فرابنفش که در بلند مدت باعث سوختگی رنگ بدنه و محافظت از آن می شود، در مقابل باران های اسیدی و اشعۀ فرابنفش محافظت شود. کاور های بدنه خودرو در بازار انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت. در این گزارش با ما همراه شوید تا از مزایا و معایب و راه های کاور خودرو آگاه شوید.

کاور های بدنه خودرو در ابتدا در مراکز تیونینگ خودرو ارائه می شد؛ اما بعد از مدتی با توجه به قیمت مناسب آن و استقبال مردم، راه خود را به بازار بافت و در حال حاضر در مراکز ارائه دهندۀ محصولات عرضه می کند. خدمات دیتیلینگ خودرو قابل دسترسی است.این روزها انواع کاور بدنه های خودروی بی رنگ و رنگی در بازار موجود است.

کاور-روکش

جنس کاور بدنه خودرو 

کاورهای خودرو به صورت رول های ۳۰ متری و با ضخامت و رنگ های مختلف در بازار پیدا می‌شود. عموما جنس آن ها سرامیکی، وینیلی، اسپری، مومی، کاور نانو است.

کاورهای رنگی

این کاور برای اضافه کردن رنگ های موقت به خودرو بهترین راه حل است؛ اما باید توجه داشته باشید کاور های رنگی مقاومت کمتری نسبت به بی رنگ مقاومت کتری برخوردار هستند. کاورهای رنگی به سه دسته کاورمات، کاور براق و کاور سفارشی تقسیم می‌شوند. کاورهای مات یا کاورهای بدون انعکاس، نورکاور هایی هستند که نور خورشید را منعکس نمی‌کنند و با محدودیت های راهنمایی و رانندگی مغایرت ندارند. کاورهای براق در مقابل کاور های مات قرار دارند و درصد زیادی از نور خورشید را منعکس می کنند. کاور های سفارشی یا کاستوم را می‌توان به طلایی، هفت‌رنگ، کروم و... اشاره کرد. قیمت این مدل کاور به‌دلیل هزینه‌های طراحی سفارشی، از دیگر انواع کاور بیشتر است.

کاور بدنه بی‌رنگ

مقاومت این کاور ها نسبت به مدل های رنگی که در بالا در مورد آن ها توضیح دادیم، مقاومت بیشتری دارند و تغییرات کمتری روی ظاهر خودرو ایجاد می کنند. این مدل از کاور به دو دسته مات و بی رنگ تقسیم می شود و بیشتر طرف داران این نوع کاور کسانی هستند که به دنبال مقاومت و محافظت بیشتری از خودروی خود هستند.

کاور-بدنه

مزایای کاور بدنه

محافظت از بدنه در برابر خط و خش که اصلی ترین ویژگی کاور بدنه خودروست. این ویژگی است که در میان تمام کاورها یکسان است و فرقی ندارد شما طرف دار کدام هستید. از دیگر مزایای این وسیله این است که نوع رنگ‌بندی و طرح‌های مختلفی دارد و اگر به آن مراجعه کنید، ناامید برنمی‌گردید. اگر از دسته افرادی هستید که به زیبایی و ظاهر خودروی خود اهمیت می‌دهید، این کاورها باعث می شود بدنه ماشینتان دیرتر کثیف شود. بهترین کاربرد این کاورهای محافظت از بدنه خودرو در برابر نور فرابنفش است.

کاور-رنگی

معایب کاور بدنه خودرو

به طور کلی، مزایای این کاور های بدنه نسبت به معایب آن بیشتر است؛ اما اگر بخواهیم به طور کلی آن ها را بگوییم که این کاور ها به صورت غیر اصولی نصب شوند، باعث می شود دمای بدنه خودرو بالا رود یا باعث زنگ زدگی بدنه خودرو شود. این کاور ها بازهم اگر به صورت غیر اصولی نصب شوند، در بلند مدت از بدنه چدا یا باعث جداشدن رنگ فابریک در صورت کندن غیراصولی کاور یا استفاده از چسب نامناسب در زمان اجرا می شوند. بیشتری دارد. قیمت بالا از دیگر معایبی است که می‌توان به آن ها اشاره کرد.

مقایسه کاور بدنه و سرامیک خودرو

همان طور که در بالا گفتیم، کاور بدنه از انواع و رنگ های مختلفی بهره می برد؛ اما سرامیک خودرو باعث براق شدن خودرو می شود و برعکس کاور خودرو که از بدنه در برابر خط و خش های عمیق محافظت می کند، سرامیک خودرو فقط در برابر خراش های سطحی عملکرد بهتری دارد و نسبت به کاور مقاومت کمتری دارد. کاور بدنه خودرو در برابر تصادفات نسبت به سرامیک عملکرد مناسب تری دارد؛ ولی سرامیک ها در برابر آفتاب سوختگی بیشتر کاربرد دارند.

قیمت کاور بدنه خودرو چقدر است؟

نصب کاور بدنه خودرو به‌طور متوسط ۳۷ تا ۸۵ میلیون تومان هزینه دارد. در ادامه لیستی از قیمت کاور خودرو برای شما از سایت های کاور خودرو تهیه شده است.

 

خدمات کاور خودرو ( کاور رنگی ) قیمت ( تومان )
هاچ بک ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۶۵.۰۰۰.۰۰۰
سدان ۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷۵.۰۰۰.۰۰۰
اس یو وی (نیم شاسی) ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸۵.۰۰۰.۰۰۰
بیگ اس یو وی (شاسی بلند) ۹۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۹۵.۰۰۰.۰۰۰

 

بادی فنس خودرو(فرانسوی) هگزیس قیمت (تومان)
هاچ بک ۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰
سدان ۱۳۵.۰۰۰.۰۰۰ تا۱۴۵.۰۰۰.۰۰۰
اس یو وی (نیم شاسی) ۱۴۵.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰
بیگ اس یو وی (شاسی بلند) ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰

 

خدمات بادی فنس ( معمولی ) قیمت ( تومان )
هاچ بک ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ تا ۸۰.۰۰۰.۰۰۰
سدان ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۹۰.۰۰۰.۰۰۰
اس یو وی (نیم شاسی) ۹۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
بیگ اس یو وی (شاسی بلند) ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها