|
کدخبر: 324658

ایران و اسرائیل / پرواز بین المللی / حریم هوایی

۵ فرودگاه کشور در حالت آماده باش / موضوع چیست؟

مدیرکل و رییس ستاد مدیریت بحران فرودگاه های استان کرمان با اشاره به اعلام وضعیت قرمز هواشناسی و لزوم پشتیبانی و امداد رسانی در نقاط بحرانی بیان کرد: به پنج فرودگاه عملیاتی این استان حالت آماده باش کاملا ابلاغ شده است.

اقتصاد ۵ فرودگاه کشور در حالت آماده باش / موضوع چیست؟

علی جزینی زاده روز سه شنبه در حاشیه جلسات هماهنگی استانی و داخلی ادامه داد: همچنین، تمامی فرودگاه‌های استان کرمان نیز برای حضور کارکنان هماهنگ شده‌اند.

بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر کرمان به منظور پوشش امدادی منطقه جنوب استان در فرودگاه شهدای جیرفت مستقر شده است.

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه شهدای بم تصریح کرد: فرودگاه شهدای بم نیز به منظور پشتیبانی شرق استان در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

رفع تعلیق پروازهای مهرآباد / فرودگاه امام به حالت عادی بازگشت

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان یادآور شد: فرودگاه بین المللی کرمان، شهدای سیرجان و رفسنجان نیز پشتیبانی سایر مناطق و فرودگاه های هدف را برعهده دارند و با نیروی انسانی ویژه ،تجهیزات و سامانه های هوانوردی و فرودگاهی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

بارش باران از امروز در برخی از مناطق استان کرمان آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه دارد. سازمان هواشناسی با اعلام هشدار قرمز بر سیل و آبکرفتگی طی این سامانه تاکید کرد.

استان کرمان دارای پنج فرودگاه در شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم است.

 تاثیر قیمت بلیت های حمل و نقل بر سفرهای نوروزی

تنها در حوزه حمل‌ونقل هوایی ۸‌درصد رشد اتفاق افتاده است. به طوری که اگر نوروز سال گذشته ۲میلیون و ۳۶۲‌هزار سفر داشتیم این رقم در سال‌جاری به دو نیم میلیون سفر رسیده است. با این حال گروهی از توریست‌ها که از هواپیما برای سفر به مقاصد گردشگری استفاده می‌کنند معمولا از طبقه بالای جامعه هستند، ضمن آنکه میزان تردد در این بخش نیز محدود است.

صنعت حمل و نقل با چند مشکل مواجه است؛‌ یکی از اصلی‌ترین موارد به قیمت‌های دستوری برمی‌گردد که باعث شده هزینه تردد بین استانی گاه پایین‌تر از جابه‌جایی درون شهری یا سیستم‌های جابه‌جایی به‌وسیله پیک در کلان‌شهری مانند تهران باشد. همین موضوع به کاهش انگیزه فعالان حوزه حمل‌ونقل تمایلی به حضور در این حوزه منجر شده است. فرسوده بودن شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای نیز مزید بر علت شده تا خرید بلیت اتوبوس به مصائب گردشگران بدل شود و بسیاری ناامید از یافتن بلیت، سفر با وسیله نقلیه شخصی را انتخاب کنند.

در حوزه حمل‌ونقل ریلی نیز شرایط مشابه است و بسیاری از توریست‌ها نتوانستند بلیت قطار تهیه کنند، ‌ این گروه نیز به جمع حمل‌ونقل شخصی اضافه و باعث شدند آمار تردد در این بخش روند کاهشی داشته باشد. نتیجه چنین وضعیتی است که سبب شده ما در نوروز امسال با رشد ۲۶درصدی تردد وسایل حمل‌ونقل شخصی در کشور مواجه باشیم.

محمد محمدی بخش گفت: تا رای نهایی دیوان عدالت اداری مشخص شود، سازمان هواپیمایی کشوری موظف است نرخ‌های مصوب را اجرا نماید. بعلاوه، با برگزاری یک بحث کارشناسی، قیمت جدید بلیط برای سال آینده به اطلاع عموم اعلام خواهد شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان ۱۴۰۲ نرخ مصوب شبکه هوایی، همان قیمت‌های اردیبهشت ماه است، اما پرواز‌های خارجی با توجه به دلاری بودن هزینه‌های فرودگاه مقصد، قیمت آن تابع عرضه و تقاضاست و تابع نرخ گذاری نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اقدامات این سازمان برای تعطیلات نوروزی گفت: برنامه ریزی برای مسیر‌های پرتردد صورت گفته و تسهیلات فرودگاهی، کنترل بازرسی، امنیتی و نظارتی در حال انجام است و امسال تقارن سفر‌های نوروزی با ماه رمضان باعث برنامه ریزی متفاوت در ساعات افطار و سحر و نماز صبح شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا در پرواز‌های خارجی در مسیر‌های عتبات عالیات، استانبول و دوبی و در پرواز‌های داخلی مشهد است که با استقبال بیشتری مواجه است افزود: هواپیما‌های پهن پیکر را برای پوشش مسیر‌های پرتقاضایی همانند کیش و مشهد قرار داده ایم.

وی افزود: نرخ بلیت‌های پروازی از سال گذشته بر اساس مصوبه سران قوا باید با ابلاغیه ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و بعد از نرخ گذاری در اردیبهشت ۱۴۰۲، شرکت‌های هواپیمایی به قوه قضاییه مراجعه کرده و تقاضای آزاد سازی و متنوع سازی نرخ را داشتند که فعلا این حکم موقوف الاجرا از سوی دیوان اعلام شد.

منبع: ایرنا
  • سهیل ارسالی در

    شما می‌دونی آماده باشه قطعا باید موضوشم بدونی..

  • ناشناس ارسالی در

    یک‌سوال از استاندار محترم کرمان ایا در استان کرمان هم شهرداری ها مثل استان فارس ملک املاک مردم به ظور صاحب میشوند و این حرکت زشت شهرداری ها شیراز معلوم نیست طبق کدام. قانون انجام میشود

  • ناشناس ارسالی در

    همش دروغ همش تزوير هيجم هوا بد نيست

  • علی ارسالی در

    وضع به حالت عادی برگشته

  • کیان ارسالی در

    این چه تيتر زدنه، چه خبره؟ اینجا کجاست؟ یکی از امضای خودش خبر نداره، یکی از حساب بچه‌ها ی خودش،. خوب بود یه پیغمبر ی بنام نوح هست، که پسرش ناخلف شد، تا سوال میکنی، ميگن پسر نوح با بدان.... حالا هم تیتر موضوع چیه، جالب بود.

  • بهلول ارسالی در

    بسم الله الرحمن الرحیم هو العلیم
    بسم الله القصام الجبارین هو العلیم
    نوبت اراده خداوند شد .الحمدالله رب العالمین
    جنگ جهانی سوم و جنگ اخرالزمان
    علم نور امام زمان عج در کربلای ایران
    اللهم عجل الولیک الفرج یا الله ادرکنی یا مهدی ادرکنی پرچم انقلاب اسلامی شهیدان و آزادگان
    امانت امام زمان عج پرچم یالثارات الحسین قیام امام زمان عج در کربلای ایران پرچم جهانی
    لا اله الا الله محمدا رسول الله علی ولی الله بر مومنین و مسلمین و مستضعفین جهان مبارک

  • احمد ارسالی در

    حزب اله باید ریز پرنده های حاوی پنبه و ن یترات و نفت به تعداد زیاد به طرف اسراییل بفرستد

  • ندا ارسالی در

    هیچ خبری نیست همشون مثل سگ میترسن از ایر ان قوی
    انشاالله نوبت به خائنین دا خلی برسه پدر یَک یَکشوکو درارن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام - عنوان خبرتان به گونه ای نوشته شده که گویا مملکت در حال بمباران شدن است . چرا این طور تیتر می زنید ؟ البته اینگونه ترفند در بعض سایتهای دیگر هم دیده می شود که خدا به همگی شفا دهد و هدایتمان کند .

  • حسن بابایی ارسالی در

    سلام الآن یه سری فرصت طلب ها و یا بهتر بگم وطن فروش ها و یا فراری های قبل از انقلاب ، و بعداز انقلاب ، به هر دلیلی ، سریع تصمیم میگیرند ، که ایران بزرگ در حال فروپاشی است ، یعنی کور دلان ،،
    نگران نباشید ، ایران کشور بزرگی است ، مام همه کشورهای منطقه است ،، زیاد به خودشون ، زحمت ندن ، و جوسازی نکنم ، اگر قرار باشد ، تجاوزی صورت بگیرد ، پس ایران باید در آماده باش مطلق قرار بگیرد ، ویا اگر قرار باشد یه اتفاق خوشحال کننده بیفتد ، پس بازم باید ، آماده باش کامل باشد ، آن روزی ، رهبر کبیر انقلاب ، حضرت امام خمینی ، ( ر ه ) کل ایران با ملت بزرگش آماده باش شدن ،، امروز هم اتفاق خوب خواهد افتاد ، ورود جنگنده های سوخو ۳۵ به کشور عزیزمان خواهند بود ، انشالله ،، و درود به مسئولین دلسوز کشور ، که امنیت را در بدترین ، شرایط به ارتش بزرگ ایران هدیه خواهند داد ،، تا بشود چشم حسودان کور ،،

  • ناشناس ارسالی در

    مطمئنی برای وضعیت هواست

  • ناشناس ارسالی در

    برای بارش شدید..... که امادباشن

  • ناشناس ارسالی در

    کرمان،آخه مثل گیلان،و مازندران بارونی واسه بارون،شدید آماده باشن بارون م و ش ک

  • ناشناس ارسالی در

    مردم نمی فهمن برای چی آماده باش شدن ...ن ترسین خبری نیس

  • ناشناس ارسالی در

    سلام- با این گونه تیترهای خبری
    چه قصدی دارید ؟؟ !! تیتر خبرتان با متن خبرتان ناهمخوان است .
    راحت تر بنویسید . اذیت مردم نکنید
    خدا هست . ان شاءالله شفا دهد بویژه به بعض از سایتها که بهخر خبر رسانی کنند بویژه در انتخاب تیترها و عنوان خبرها ...!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها