|
کدخبر: 324640

اختصاصی گسترش نیوز؛

دم گاو قیمتی شد / رقم های عجیب که باورتان نمی شود!

در این گزارش به بررسی قیمت دم گاو و گوساله پرداخته ایم.

اقتصاد دم گاو قیمتی شد / رقم های عجیب که باورتان نمی شود!

گوشت گوساله و گاو قیمت های متفاوتی پیدا کرده است؛ اما چیزی که این روزها قیمت آن کمی تعجب برانگیز شده، قیمت دم گاو است. دم گاو چربی بسیاری دارد و اصولا با آن خوراک درست می کنند. دم گوساله و گاو در بسیاری از قصابی ها به فروش می رسد و مردم بسیاری آن را خریداری می کنند و انواع غذا ها را درست می کنند.

دم گاو حاوی ویتامین‌های گروه ب، به خصوص ویتامین ب۱۲، و ویتامین D است. ویتامین ب۱۲ برای سلامت سیستم عصبی بدن و تقویت حافظه و ویتامین D برای جذب کلسیم و فسفر، حفظ سلامت استخوان‌ها و بهبود سیستم ایمنی مفید است. پس می توان نتیجه گرفت که دم گاو ارزش غذایی بسیاری است.

دم-گاو

به گزارش گسترش نیوز، بسیاری از قصابی ها و سایت ها اقدام به فروش دم گاو می کنند که قیمت های آن ها متفاوت است. به عنوان مثال، سایت فروش محصولات پروتئینی، دم گاو را با قیمت ۴۸۵ هزار تومان به فروش می رساند که پایین ترین قیمت است. در یکی دیگر از سایت ها، قیمت دم گاو کمی متفاوت بود و با قیمت یک میلیون تومان فروخته می شد. قیمت دم گاو از گوشت خالص گران تر شده است و جالب است بدانید که بعضی از افراد دم گاو را هر چند وقت یک بار در وعده غذایی خود قرار می‌دهند. افرادی که دم گاو و گوساله را مصرف کرده اند، باور دارند که طعم آن بی نظیر بوده و با مزه گوشت تفاوت بسیار دارد.

با بررسی سایت های فروش مواد پروتئینی متوجه شدیم که دم گاو قیمت های دیگری هم دارد و نرخ مشخصی ندارد. در یکی از همین سایت ها، دم گوساله ۶۳۹ هزار تومان قیمت دارد. این سوال مطرح می‌شود که چرا قیمت آن از گوشت بالاتر است و سوال دیگر اینکه چرا نرخ ثابت و مشخصی ندارد.

دم-گوساله

دم گاو

دنبه گاو گوسفند نیز یکی دیگر از مواد غذایی دارای چربی است که کبابی آن طرف داران بسیاری دارد. دنبه خواص بسیاری دارد و البته می توان گفت که قیمت آن نیز تغییرات اساسی پیدا کرده است. در بسیاری از سایت های فروش مواد پروتئینی، هر کیلو دنبه با قیمت ۵۴۰ هزار تومان فروخته می شود. روغن دنبه سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی فراوانی است که برای سلامتی بسیار مفید است. البته ضررهایی هم دارد که در پی مصرف بیش از حد آن، سلامت انسان را به خطر می اندازد.

دنبه-قیمت

مصرف روغن دنبه نیز مانند هر روغن دیگر، در کنار مزایای فراوان، یک سری معایب نیز دارد که نمی‌توان از آن غافل شد. نکته مهم اینکه مصرف این روغن می‌تواند در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار خطرناک باشد. همچنین کسانی که در مصرف این روغن زیاده‌روی می‌کنند ممکن است علائمی چون اسهال، استفراغ، چربی خون، درد معده و ... را تجربه کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود از مصرف زیاد این روغن خودداری کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها