|
کدخبر: 269223

درباره برجام از ملت همه پرسی شود

علی محمد نمازی _ فعال سیاسی اصلاح طلب

شعار مخالفین و معترضین دولت آقای روحانی این بود که نباید سفره مردم را به برجام گره زد و اوضاع کنونی کشور را ناشی از ضعف مدیریت می دانستند!

حال در نهایت یکپارچگی، شل گرفتن تحریم ها توسط دولت آمریکا و در نتیجه افزایش فروش نفت در یک سال گذشته، نه تنها شاخص های اقتصادی نشانگر بهبود اوضاع نیست، بلکه وضع از این نظر و مخصوصا گرانی و تورم(فقیرتر شدن سفر خانوارها)، رشد نقدینگی، کاهش ارزش پول ایران، نرخ بیکاری و... بدتر شده است.

اوضاع اقتصادی کشور شدیدا متاثر از تحریم هاست. تازه نباید نگاه ما حداقلی به سفره مردم باشد، بلکه لازم بوده مانند اکثر صادر کنندگان نفت و گاز، ما هم نفت و گاز خود را صادر و صرف تهیه زیرساخت، عمران و آبادانی کشور و رفاه مردم نماییم.

نمازی

اگر حاکمیت در رشد و تربیت و همراه نگه داشتن مردم با خود موفق بوده پس این همه نگرانی از حجاب و عفاف چیست؟

اگر هم در چند دهه گذشته موفق نبوده اند اولا مقصر خودشان هستند ثانیا افزایش فشار و سختگیری نه تنها نتیجه لازم را نخواهد داد که موجب رشد نارضایتی، نافرمانی و داشتن حرکت های تفریطی در مقابل افراط مامورین خواهند شد. ثالثا اجبار نتیجه دلخواه بویژه در باره عرصه فرهنگی و ارزشی نداشته و نتیجه معکوس خواهد داد؟

لازم است به امور اقتصادی کشور سامان داده و حریم مردم را حفظ و در تبلیغ ارزش ها که همان احترام به بایدها و نبایدهای مورد علاقه و حرمت جامعه است همانند رسول اکرم عمل نمود.

در یک سال گذشته ثابت شده یکپارچگی حاکمیت از طریق خارج ساختن انتخابات از روند ذاتی و طبیعی که همان آزاد و رقابتی است نتیجه نداده است.

در همین مدت گله مندی خارج از انتظار را از نمایندگان مجلس و در طرف مقابل توسط دولت از مجلس را شاهد بوده ایم و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس افزایش نیز خواهد یافت.

اگر نمی توانند در باره موضوعات مهم مانند برجام تصمیم بگیرند، پیشنهاد می نمایم دولت و مجلس با استفاده از اصل ۵٩ قانون اساسی تصمیم گیری در باره برجام، رابطه با آمریکا و نظارت استصوابی از ملت همه پرسی شود.

 

نویسنده: علی محمد نمازی
  • محمدرضا حميدي ارسالی در

    از دوحال خارج نيست يا امثال نمازي چيزي از سياست نمي دانند،كه نمي دانند اگر مي دانستند اقتصاد كشور را به تباهي سوق نمي دادند
    يا اينكه به راستي پياده نظام دشمن و عامل نفوذي امريكا هستند و قصد فروپاشي نظام را دارند
    مردانه موضع شان را بيان كنند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها