|
کدخبر: 213642

جزیره ای عمل کنیم یا فراتر؟

حسن‌علی موبدی - کارشناس روابط عمومی در صنعت نمایشگاهی

در واپسین روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ خبر تشکیل فراکسیون نمایشگاهی در مجلس شورای اسلامی از اهم اخبار صنعت نمایشگاهی بشمار رفت و امید آن می رفت تا این خبر، دورهمی صنعت نمایشگاهی را یکپارچه تر کند و همه انجمن های ذینفع این صنعت را شامل شود و همچنین لزوم ایجاد یک صدای واحد و تعامل بیشتر درون گروهی مسیر را هموارتر و روشن تر کند.

حسن‌-علی-موبدی

از مهم ترین اقدامات برای افزایش سطح تعامل؛ حرکت در مسیری است که همه انجمن ها حتی در شرف تاسیس هم زیر لوای یک مسیر پویا و متحرک قدم بردارند. اگر از تعامل با یکدیگر حرف می زنیم، باید قواعد آن را نیز بپذیریم و از  جزیره ای عمل کردن فاصله بگیریم.

استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل این صنعت، به ویژه نیروی انسانی جوان، زبده و خبرگان؛ اولین قدم زیرساختی محسوب خواهد شد. انتخاب یکی از مراکز نمایشگاهی بعنوان ماخذ جهت هوشمند سازی و دیجیتالیزه کردن آن الگویی برای سایر مراکز اصلی نمایشگاهی محسوب خواهد شد. داشتن منشور اخلاقی و مرامنامه، مقدمه ای برای آماده سازی زیرساخت ها براساس استانداردهای جهانی و استفاده از فرصت هاست. فراموش نکنیم که رشد و توسعه این بخش از صنعت کشور، در گرو پیوند زدن منافع صنفی و اقتصادی جمیع انجمن هاست.

اصلاح در سیاست‌ها و رفتارهای فعلی و حرکت بر مبنای تحقیق علمی مبتنی بر آینده پژوهی، دانش و تکنولوژی روز، مسیر را هموارتر و سریع تر پیش خواهد برد و منافع جمعی بیش از پیش تامین خواهد شد.

می توان عمده مشکلات ناشی در این حوزه را، ناشی از عدم وجود برنامه‌ مدون دانست و کوتاه اینکه: ما نتوانسته ایم از دانش روز دنیا به طور درستی بهره بگیریم و خود را با پیشرفت‌ های این صنعت همگام کنیم.

امید که بتوانیم در یک بازده کوتاه مدت، برنامه ی مدون و منسجمی طراحی و تدوین کنیم، پیگیری تصویب قانون توسعه صنعت نمایشگاهی کشور و تشکیل اتحادیه این صنعت کهن باشیم.

نویسنده: حسن‌علی موبدی

ارسال نظر