|
کدخبر: 101013

صنعت نمایشگاهی و دوران پسا کرونا

سعید قربانی - کارشناس نمایشگاه‌های بین‌المللی

دوران پسا کرونا بهترین فرصت برای معرفی هرچه بهتر و تخصصی‌تر ظرفیت‌های صنعت نمایشگاهی در دوران رکود اقتصادی و نقش آن در خروج دولت‌ها و ملت‌ها از رکود و بازگشت رونق به تجارت و اقتصاد جهانی خواهد بود.

قربانی

پس از شیوع ویروس کرونا و پاندمی گسترده ناشی از آن، اقدامات بین‌المللی زیادی برای به حداقل رساندن تاثیرات سوء این بحران، جلوگیری از تعطیل شدن بیشتر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و کمک به بقا کسب و کارهای بزرگ و کوچک صورت گرفت. ولی به‌رغم تلاش‌های انجام شده بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که پاندمی کرونا اقتصاد جهانی را به رکود عمیقی فرو خواهد برد و حداقل ۵ درصد آن را کوچک تر خواهد نمود و در بهترین حالت حدود ۵۰ میلیون نفر را به فقر مطلق با زندگی کمتر از ۲ دلار در روز مبتلا خواهد کرد.

در این میان چابک ترین، به روزترین و ملموس‌ترین صنعتی که می‌تواند سریع تر از هر اقدام دیگری به اقتصاد جهانی کمک کند و از رکود بیشتر آن جلوگیری نماید صنعت نمایشگاه خواهد بود. صنعت نمایشگاه به دلیل جامع بودن و پوشش صنایع بزرگ و کوچک و اتصال بدون واسطه تولید به مصرف و همچنین اطلاع رسانی عمومی و تخصصی خود، بهتر از هر صنعت و تفکر دیگری می‌تواند به رونق دوباره فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان کمک کند.

ویرس کرونا با شیوع خود سبک زندگی، فعالیت‌های روزمره مردم و جوامع، طرز نگرش به آینده، سلایق و حتی نیازهای مردم را دچار تغییر کرد و هیچ صنعتی مانند نمایشگاه نمی‌تواند ضمن کسب اطلاع از تغییرات ایجاد شده و انتقال آن به بخش تولید و پردازش اطلاعات و تولید محصولات و ارائه خدمات مطابق با آن عمل نماید.

بر اساس همین دلایل کلیه فعالان عرصه نمایشگاه از انجمن‌ها و اتحادیه‌های بین‌المللی تا نهادهای دولتی و غیردولتی داخلی می‌بایست علاوه بر حمایت از برگزار‌کنندگان و متولیان نمایشگاهی با برپایی هرچه سریع تر نمایشگاه‌ها روحی دوباره به کالبد بیمار اقتصاد جهانی بدمنند.

نویسنده: سعید قربانی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها