|
کدخبر: 100787

ضرر ۶ میلیاردی به صنعت نمایشگاهی تبریز

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت: شیوع ویروس کرونا موجب لغو ۶ نمایشگاه و وارد آمدن خسارت ۶ میلیارد تومانی به این مجموعه شد.

نمایشگاه ضرر ۶ میلیاردی به صنعت نمایشگاهی تبریز

حبیب ماهوتی با بیان اینکه از این تعداد، ۳ نمایشگاه در سال گذشته و ۳ نمایشگاه نیز در امسال قرار بود برگزار شود، افزود: این نمایشگاه‌ها شامل کالای ایرانی، تجارت و اقتصاد عمومی، ارزاق عمومی، فروش بهاره، چرم و نمایشگاه لوازم کفش بود.

وی اظهارکرد: از بهمن ماه سال گذشته که احساس شد شیوع کرونا در فعالیت‌های این نمایشگاه تاثیر خواهد گذاشت، تغییراتی در برنامه‌های این نمایشگاه به ویژه برای سال ۹۹ اعمال و در این راستا نمایشگاه‌های مربوط به ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته و فروردین و اردیبهشت امسال لغو شدند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با اشاره به اینکه تعطیلی نمایشگاه‌ها موجب ضرر و زیان مستقیم و غیرمستقیم به برخی از تولید کنندگان، فروشندگان و سایر زیرمجموعه‌های نمایشگاه مانند غرفه داران، غرفه سازان و برق کاران شد، گفت: در اثر لغو هر کدام از نمایشگاه‌های این مجموعه نمایشگاهی حدود ۲ هزار نفر از فعالان این حوزه به صورت مستقیم و غیرمستقیم متضرر شدند.

ماهوتی، ادامه داد: در برخی نمایشگاه‌های بین‌المللی که شرکت‌کنندگان خارجی مشارکت می‌کردند به علت شیوع کرونا ۹۰ درصد آنها از شرکت در نمایشگاه‌ها انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد کشور به نمایشگاه وابسته است و باید کسبه برای تامین درآمد به فعالیت خود ادامه دهند، یادآوری کرد: بعد از عید فطر با اتخاذ تمهیدات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های مربوطه دوباره نمایشگاه‌های مختلف برپا می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت: در برپایی نمایشگاه‌های مختلف در این نمایشگاه تلاش خواهد شد تا ۹۹ درصد از بروز آسیب و انتقال بیماری برای بازدید‌کنندگان و غرفه داران جلوگیری شود و نخستین نمایشگاه در ۱۹ خرداد با عنوان گل و گیاه برگزار می‌شود.

ماهوتی، افزود: علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی از سوی غرفه داران، در بدو ورود بین بازدید‌کنندگان ماسک توزیع، خودروها ضدعفونی، کفش‌ها و لباس‌های بازدیدکنندگان با مواد غیرالکلی و فاقد لک کنندگی، نیمکت ها، خیابان‌ها و کف سالن‌ها و محل‌های تماس افراد ضدعفونی می‌شود و در داخل سالن‌ها چند نفر به صورت مرتب اقدام به ضدعفونی وسایل و محوطه سالن‌ها خواهند کرد.

وی اظهارکرد: در جریان برپایی نمایشگاه‌ها فاصله فیزیکی فروشنده، غرفه گذار، فروشنده و بازدیدکننده رعایت خواهد شد، حایل نایلونی بین غرفه داران و بازدیدکنندگان ایجاد می‌شود و در جریان تبادل هوا در سالن‌ها تلاش می‌شود هوای ورودی را با برخی مواد ضدعفونی‌کننده آغشته کرده و جریان هوا به صورت ممتد در سالن‌ها برقرار و ورودی و خروجی نمایشگاه‌ها از هم منفک خواهد شد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت: در سال ۹۹ برگزاری ۶۰ نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز تدارک دیده شده است و اگر این نمایشگاه‌ها لغو شود ضرری که در پی لغو نمایشگاه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت متحمل نمایشگاه بین‌المللی تبریز شده دوباره بر ۱۵۰ کارمند و ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم تحمیل خواهد شد بنابراین تلاش می‌شود همه این نمایشگاه‌ها با تمهیدات لازم بهداشتی برپا شود.

ماهوتی، با بیان اینکه در جریان شیوع ویروس کرونا با وجود بروز مشکلات اقتصادی هیچ گونه تعدیل نیرو در مجموعه این نمایشگاه روی نداد، ادامه داد: امسال تلاش می‌شود چند نیروی جدید در مجموعه این نمایشگاه بین‌المللی تبریز جذب شود.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی تبریز دارای ۵۰ هزار متر مربع سالن مسقف است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها