|
کدخبر: 129066

پهلوان اکبر باز هم مرد

ناصر بزرگمهر - مدیر مسئول

به نام او که هر چه بخواهد همان می‌شود

هفته قبل که خبر بیماری را شنیدم، برایش پیامی در موبایل فرستادم:

سلام استاد عزیز دل

خبر بیماری تو را شنیدم، دعامی کنم.

اگر کاری از دست من برمی‌آید بگویید، کوتاهی نخواهم کرد.

ارادتمند، ناصر

سه‌شنبه گذشته که خبر رفتنش را شنیدم، برایش پیامی دیگر در موبایلش فرستادم:

اکبرجان عالمی

که عالمی تو را دوست داشتند؛

نمی‌دانم این تلفن همراه در دستان کیست، اما برای من وداع آخر با رفیق جانی است که جز لبخند مهربانی از او هیچ ندیدم. تو را به خدا می‌سپارم، تا دیداری دوباره.

ناصرـبزرگمهر

اکبرعالمی ۱۸ تیر۱۳۲۴ در اهوازمتولد شد. او مجری، بازیگر، گوینده، کارشناس، استاد، عکاس، کارگردان، اندیشمند، منتقد، نویسنده، مترجم، هنرشناس و انسان بود.

من امشب بسیار غمگینم. از صبح دلم گرفته است. در رثای رفیق، دوست و استاد عزیزم اکبرعالمی غمگینم وسیاه می‌پوشم. سال‌هاست که سیاهی با ماست. رنگ مشکی، رنگ عشق شده است. پیراهن مشکی آوازه‌خوان عاشق را از تن در نیاورده، برای فیلمساز و هنرمندی دیگر می‌پوشیم.

بعضی از آدم‌ها نباید بمیرند؛ نبودنش خیلی سخت است،

خصوصا که چند بار قرار بود، قرار بگذاریم و نگذاشتیم. کرونا آمد و مرگ و زندگی را به هم‌ نزدیک کرد. حالا می‌فهمیم که چقدر ساده می‌توانیم نباشیم.

یادم‌ نمی‌آید که کی و کجا با هم رفیق شدیم، کی با هم پیوند مودت بستیم اما هرچه یادم می‌آید، مهربانی اوست. هر جا که با هم برخورد می‌کردیم با دستان از هم گشوده به سمت من می‌آمد و آغوش به‌رویم می‌گشود.

می‌گفتند یک عکس به رایگان به کسی نمی‌دهد، دروغ می‌گفتند.

من صدها عکس به‌مناسبت‌های گوناگون از عکس‌های عسلویه‌اش تا عکس‌های دیگر را برای این روزنامه و آن مجله با یک پیام ساده و گاهی بی‌پیام از او گرفتم و چاپ کردم و ریالی درخواست نکرد.

اکبرعالمی، عکاس معمولی نبود؛ عاشقی بود که زاویه نگاه را در هنر می‌شناخت.

او دکترای سینما از انگلستان داشت و چند صباحی عضو فرهنگستان هنر وفرهنگستان زبان فارسی بود.

اکبر عالمی ۱۰مهر برای ساخت یک مستند راهی بیمارستانی می‌شود و متاسفانه به اتفاق۳ همکار دیگرش، به کووید ۱۹سرمایه‌داران کمونیست چینی مبتلا شدند.

اردشیرعالمی، فرزند او، بامداد سه‌شنبه، ۲۲مهر۹۹ نوشت که «پدر رفت».

 اکبرعالمی کتا‌ب‌های «قدرت واژگان» فرهنگنامه واژگان تخصصی هنرهای مختلف و کتاب «تمهیدات سینمایی» درباره جلوه‌های ویژه و «فرهنگ جامع انیمیشن» و«ظهور در عکاسی و سینما» را برای ما به یادگار گذاشت.

 

 

نویسنده: ناصر بزرگمهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها