|
کدخبر: 95871

پنج مقصدی که برای سفرهای تک نفره با هواپیما مناسبند

شاید تصور کنید همه لذت یک سفر به دسته جمعی رفتن آن است و تنهایی سفر کردن هیچ لطفی ندارد.

خب باید بگوییم که انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است بنابراین تعجبی ندارد که بخواهد مسافرت را هم به صورت گروهی یا چند نفره تجربه نماید. اما گاه دلایل متعددی نظیر تلاش برای بهبود روحیه و خود سازی، کاهش هزینه­های سفر، اهداف تجاری و یا تحصیلی موجب می‌شود که در مواقعی هم مجبور باشیم تا سفرهای تک نفره را تجربه کنیم. البته باید بگوییم که هر مقصدی مناسب مسافران تنها نیست و سفر تک نفره نیز مقدماتی دارد که حتماً باید قبل از تهیه بلیط سفر در درست به انجام رساندن آنها دقت کافی را به کار بگیرید.

به طور مثال شما نباید به هیچ عنوان بدون برنامه و اطلاع قبلی به خانواده­تان به سفر بروید. بی برنامگی ممکن است موجب شود تا در طول سفر با مشکل مالی مواجه شوید و عدم اطلاع خانواده یا دوستانتان از سفر شما ممکن است موجب نگرانی آنها شود. در حالی که مطلع بودن آنها از مقصد سفر شما سبب می‌شود تا اگر حادثه غیر مترقبه­ای برای شما در طول سفر رخ داد، آنها بتوانند در زمان کمتری شما را بیابند یا برایتان کمک بفرستند. فراموش نکنید این مورد به ویژه برای مسافرانی که طبیعت گردی را برای سفرهای تک خود انتخاب می‌کنند بیش از سایر مسافرین حائز اهمیت است بنابراین این دسته از مسافران باید آن را جدی­تر بگیرند.

نکته بعدی که از جمله نکات اصلی سفرهای تک نفره می‌باشد، انتخاب مقصد است. مقصدی که شما برای یک سفر تک نفره انتخاب می‌کنید بهتر است تا حد ممکن شناخته شده و ایمن باشد. چرا که تنهایی سفر کردن شما را آسیب پذیرتر کرده و در معرض مشکلات بیشتری قرار می‌دهد. به همین جهت نیز تصمیم گرفته­ایم تا در مطلبی با عنوان " پنج مقصدی که برای سفرهای تک نفره با هواپیما مناسبند " شما را بیشتر با مقاصد مناسب سفرهای تک نفره آشنا کنیم؛ با قاصدک 24 همراه باشید.

ایران

هر چند که سفر به بسیاری از شهرهای ایران به راحتی و با خرید یک بلیط قطار یا اتوبوس نیز ممکن است اما توصیه ما این است که برای کاهش زمان رسیدن از مبدا به مقصد، از هواپیما استفاده نمایید. بدین ترتیب فرصت بیشتری را برای گشت و گذار در مقصد در اختیار دارید و می‌توانید از اماکن گردشگری بیشتری بازدید کنید. در این بین فراموش نکنید که ایران یک کشور تاریخی است و برخی از شهرهای آن نظیر یزد، اصفهان و شیراز مملو از آثار باستانی می‌باشند. از این رو بهتر است سفر به این مقاصد را نیز در برنامه سفر خود جای دهید. البته اگر یک مقصد طبیعی را برای سفر انتخاب کرده­اید می‌توانید برای طی مسافت­های کوتاه،  از بلیط اتوبوس نیز استفاده نمایید و اگر دچار اضطراب نمی‌شوید، سفر در پیچ و خم جاده چالوس را نیز تجربه کنید.

safarnw1.jpg

مراکش

مراکش از جمله کشورهایی است که دارای امنیت و زیبایی­های فراوانی است از این رو سفر به آن حتی برای مسافران زن تنها نیز توصیه می‌شود. بنابراین اگر این کشور را به عنوان مقصد سفر خود در نظر گرفته­اید تنها کافی است تا در زمان مقتضی برنامه سفر به آن را بچینید و بلیط هواپیما خود را به مقصد یکی از شهرهای فز، رابات یا کازابلانکا خریداری کنید. البته بهتر است قبل از تهیه بلیط سفر برای آشنایی بیشتر با این کشور مقاله " «فِز»؛ شهر خوشمزه مراکش " را نیز در قاصدک 24 بخوانید.

هند

هند، کشوری مملو از ادیان و فرهنگ­های گوناگون است که در طرح و رنگ و نقش غرق شده است. بنابراین اگر بودجه زیادی برای سفر به یک کشور دور دست را در اختیار ندارید و ترجیح می‌دهید به یکی از مقاصد آسیایی سفر کرده و در عین حال سفر لذت بخشی را تجربه کنید، حتماً هند را نیز در فهرست مقاصد برتر خود جای دهید. فراموش نکنید که بلیط هواپیما هند خود را در قاصدک 24 می‌توانید به یکی از مقاصد بوج، ناگپور، الله آباد، بمبئی، دهلی و دیگر شهرهای زیبای هندوستان خریداری نمایید و سفری متفاوت را تجربه کنید. 

safarnw2.jpg

ویتنام

ویتنام کشوری است که شاید بسیاری از ما نام آن تنها در کنار واژه جنگ شنیده باشیم! اما بد نیست بدانید که این کشور از جمله بهترین مقاصد برای سفر مسافران تنها در جهان به شمار می‌رود و به ویژه برای ماجراجوترین آنها، مقصدی پر از تازگی و شگفتی است. مردم در اغلب شهرهای ویتنام به انگلیسی مسلط هستند و به جهت خونگرمی ذاتی­ای که دارند همواره خواهان برقراری ارتباط و کمک به شما در سفرتان می‌باشند. بنابراین اگر نخستین بار است که تنها سفر می‌کنید و یا هنوز برای انجام این کار، شک و تردید دارید می‌توانید با انتخاب ویتنام به عنوان مقصد سفرتان، لذت بخش­ترین سفر تک نفره دنیا را تجربه کنید.

هلند

آمستردام در هلند جزو ده مقصد برتر سفر برای مسافران تنها است. جالب است بدانید این شهر نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. بنابراین با خرید بلیط هواپیما  به مقصد آمستردام ممکن است در گشت و گذار روزانه خود حتی به ایرانیان مقیم این شهر نیز برخورد کنید و یا حتی بتوانید از معدود فروشگاه­های دارای اجناس ایرانی در پایتخت هلند نیز خرید نمایید.

safarnw3.jpg

در پایان یادآور می‌شویم که برای فراهم ساختن مقدمات سفرهای تک نفره خود یعنی خرید بلیط هواپیما خارجی و بیمه مسافرتی تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک 24 بزنید. در قاصدک 24 شما می‌توانید انواع بلیط قطار و اتوبوس را نیز خریداری کرده و حتی مقدمات سفر با هواپیما به شهرهای داخلی ایران را نیز فراهم سازید. شایان ذکر است با دانلود و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 از کافه بازار نیز می‌توانید به تمامی این خدمات با سهولت بیشتر و در مدت زمان کوتاهتری دست یابید.

اقتباس شده از:

 بلیط هواپیما داخلی https://ghasedak24.com/

 بلیط هواپیما خارجی https://ghasedak24.com/پروازهای-خارجی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها