|
کدخبر: 99610

آخرین آمار از تعداد پروازها طی فروردین ۹۹

آخرین آمار از تعداد پروازها طی فروردین ۹۹ اعلام شد.

حمل و نقل آخرین آمار از تعداد پروازها طی فروردین ۹۹

بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها طی فروردین امسال نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور نسبت به فروردین سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است.

با وجود آن‌که ۲ ماه از سال ۹۹ می‌گذرد اما سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون آمار مربوط به پروازهای اسفند ۹۸ فرودگاه مهرآباد را منتشر نکرده است. در این بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که بر اساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یکی از مقصران سقوط هواپیمای ATR پرواز تهران-یاسوج در بهمن ۹۶ معرفی شده، آمار مربوط به پروازهای فروردین ۹۹ فرودگاه‌های تحت مالکیت خود را منتشر کرده است.

بر اساس آنچه گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها منتشر کرده در اولین ماه امسال ۹ هزار و ۲۴۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده و ۷۵۲ هزار و۷۶۷ مسافر و حدود ۹ میلیون تن بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند. پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در ماه مورد اشاره نسبت به فروردین ۹۸ در نشست و برخاست ۷۰درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۸۰درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۹ درصد کاهش داشته است.

در این ماه در فرودگاه مهرآباد تهران ۳۵۷۳ نشست و برخاست انجام و ۳۰۲ هزار و ۴۳۱ نفر جابجا شده‌اند که نسبت به ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۶۵ و ۷۵درصد کاهش یافته است. فرودگاه مهرآباد با این تعداد پرواز ۳۶.۱ درصد کل نشست و برخاست‌های کشور و ۳۷.۹۳ درصد از جابجایی مسافران در سطح کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه اول فرودگاه‌های پرتردد کشور ایستاده است.

کاهش ۹۱ درصدی نشست و برخاست در فرودگاه امام

رتبه‌های دوم و سوم فرودگاه‌های پر پرواز کشور در فروردین ماه متعلق به فرودگاه‌های شهید هاشمی‌نژاد مشهد با ۸۴۸ نشست و برخاست و ۸۹هزار و ۹۲۱ مسافر و اهواز با ۷۹۵ نشست و برخاست و ۶۸ هزار و ۸۰۹ مسافر است که به ترتیب ۸.۶۴ درصد و ۸.۰۱ درصد از کل نشست و برخاست‌ها در این فرودگاه‌ها انجام شده و به ترتیب ۱۱.۳۵ درصد و ۸.۶۳ درصد از مسافران در این فرودگاه‌ها جابجا شده اند. فرودگاه‌های شیراز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کرمان، زاهدان و بوشهر در رتبه‌های ۴ تا ۱۰ پر ترددترین فرودگاه‌های کشور قرار دارند.

بر اساس گزارش گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی در فروردین ماه ۱۳۹۹ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، اهواز، شیراز، اصفهان،بندرعباس، تبریز، امام خمینی (ره) و عسلویه انجام پذیرفته است.همچنین ۹۵.۸ درصد کل پروازها داخلی و ۴.۱ درصد خارجی بوده است.

همچنین در فروردین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۸ فرودگاه مهرآباد، مشهد، اهواز، شیراز،اصفهان، بندرعباس، تبریز و عسلویه انجام پذیرفته است.

در این مدت مجموعا ۸هزار و ۸۵۵ نشست و برخاست داخلی در کشور انجام شده که ۷۲۸ هزار و ۸۶۰ نفر با استفاده از این پروازها جابجا شده‌اند. این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب ۶۴ و ۷۵درصد کاهش داشته است. همچنین میزان نشست و برخاست ۴۸ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۵۵ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۴۷ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است.

در این مدت فرودگاه امام خمینی با ۳۴۲ نشست و برخاست و اعزام و پذیرش ۱۹۲۰۰ مسافر را ثبت کرده است. بررسی عملکرد این فرودگاه با فروردین سال گذشته حاکی از کاهش ۹۱ درصدی نشست و برخاست، کاهش ۹۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و کاهش ۷۹ درصدی ارسال و پذیرش بار و پُست است.

در مجموع بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها، طی فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته نشست و برخاست هواپیما ۷۰ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۸۰درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۹ درصد و میانگین ۷۶.۳ درصد کاهش داشته است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها