|
کدخبر: 100176

اختصاصی گسترش نیوز:

کدام صندلی هواپیما امن‌تر است؟

مردم مدام در مورد این صحبت می‌کنند که روی کدام صندلی هواپیما باید نشست که اگر سانحه‌ای رخ داد خطر کمتری متوجه آنها باشد.

راه و مسکن کدام صندلی هواپیما امن‌تر است؟

کارمند بازنشسته یکی از ایرلاین های بین‌المللی، دیده‌ها و شنیده‌هایی دارد که بسیاری از مردم از آنها بی‌اطلاع هستند. برای اطلاع از پنج واقعیت عجیب و توصیه‌های وی با گسترش نیوز همراه باشید.

نوشیدن را فراموش کنید

آب شربی که در هواپیماها وجود دارد معمولاً در مخازنی قرار دارد که احتمال آلودگی آنهابه باکتری‌ها و منابع دیگر آلودگی زیاد است چون طراحی آنهابه‌گونه‌ای است که تمیز کردنشان بسیار سخت است. بنابراین از نوشیدن آب و قهوه خودداری کنید و فقط از بطری‌های آب پلمپ شده استفاده کنید.

از صرف غذای بسته‌بندی نشده هم خودداری کنید. شرکت ال اس جی اسکای شف که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پذیرایی به خطوط هوایی مثل لوفتانزاست است بارها به تخطی از اصول بهداشتی متهم شده است. شرایط طبخ محصولات غذایی توسط این شرکت برای ارائه در خطوط هوایی معمولاً استاندارد نیست. بدون شک ممنوعیت تغذیه در همه ایرلاین ها صادق نیست و تعدادی از آنها از این نظر بسیار خوشنام هستند.

اعداد از رده خارج

بیشتر کارکنان و خدمه صنایع هوایی افرادی ماهر و متخصص و واقع‌بین هستند اما در ارتباط با بعضی موضوعات به حدی خرافاتی هستند که باورش برایتان سخت است. به‌عنوان‌مثال اعداد و ارقامی که به‌نوعی با سوانح هوایی ارتباط داشته باشند برای همیشه حذف می‌شوند و دیگر از آنها استفاده نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال ایرلاین های آمریکایی عدد هفتاد و هفت را بازنشسته کرده اند چون به باور مدیران، یازده سپتامبر را تداعی می‌کند. شرکت‌های هواپیمایی مالزی هم عدد سیصد و هفتاد را نحس می‌دانند چون اسم همان پروازی بود که در جریان ان یکی از هواپیماهای این کشور برفراز دریای چین ناپدید شد

قبل از استفاده از سینی پشت صندلی فکر کنید

سینی پشت صندلی که شما مشتاقانه نوشیدنی، خوراکی یا لب تاب خود را روی آن قرار می‌دهید ممکن است حاوی چیزهایی باشد که انتظارش را ندارید. اگر چیز مشمئزکننده‌ای روی آن یافتید تعجب نکنید. مسافران از این سینی‌ها برای همه نوع کاری استفاده می‌کنند. مثلاً مادران از آن برای عوض کردن پوشک کودکان بهره می‌برند. و مطمئن باشید کمتر از آنچه انتظارش را دارید تمیز می‌شوند. دفعه بعد که سوار هواپیما شدید برای لمس کردن آن سینی از دستمال استفاده کنید و ابداً خوراکی‌های خود را روی ان قرار ندهید.

هیچ صندلی امن‌تر از بقیه نیست

مردم مدام در مورد این صحبت می‌کنند که روی کدام صندلی باید نشست که اگر سانحه‌ای رخ داد خطر کمتری متوجه انها باشد. البته مطالعات نشان می‌دهد که درمجموع شانس زنده ماندن انهایی که در عقب هواپیما هستند (ردیف‌های بعد از بال) بیشتر از سایرین است. البته اگر از حرفه‌ای‌های صنعت هواپیمایی سوال کنید جواب کاملاً متفاوتی به شما می‌دهد. وقتی هواپیما سی هزار پا از سطح اقیانوس فاصله می‌گیرد دیگر مهم نیست کجای هواپیما هستید. اگر عقب یا بخش‌های میانی هواپیما به زمین اصابت کند جان آنهایی که در قسمت پشتی هواپیما نشسته‌اند بیشتر درخطر خواهد بود. سوانح هوایی نادر هستند اما احتمال زنده ماندن مسافران به‌شدت سانحه بستگی دارد نه صندلی که روی آن نشسته‌اید.

هیچ هواپیمایی بدون عیب نیست

خودروی شما ممکن است به تعویض روغن نیاز داشته باشد اما شما ترجیح دهید تا هفته بعد دست نگه دارید. این قضیه در مورد بیشتر هواپیماها صادق است. همیشه یک سری عیب و ایراد حل‌نشده و به بعد موکول شده وجود دارد. برخلاف تصور شما بیشتر شرکت‌های هواپیمایی هر مشکلی را جدی و فوری نمی‌دانند و فرمول‌های خاص خود را دارند. البته این مورد جای نگرانی ندارد چون وقتی یک مشکل واقعاً جدی باشد هواپیما متوقف و راهی تعمیرگاه می‌شود.

 منبع: medium.com

نویسنده: شاپور پشابادی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها