|
کدخبر: 321824

کاهش ارزش لیر؛ سفر به استانبول ارزان‌تر از کیش

نه تنها تور وان ارزان‌تر از برخی پکیج‌های مسافرتی داخلی است بلکه قیمت تور استانبول نیز در مقایسه با تورهای کیش نیز کم‌تر است. البته این قیمت پایین به شرایط خاصی هم بستگی دارد!

هرچند که در روزهای اخیر قیمت دلار در ایران افزایش پیدا کرده است. اما باز هم امکان انجام سفر با قیمت مناسب به ترکیه وجود دارد. دلیل آن هم کاهش ارزش لیر ترکیه نسبت به دلار است. در نتیجه امکان رزرو تور با قیمت مناسب وجود دارد و همچنین هزینه‌های کم‌تری را در ترکیه بابت خورد و خوراک پرداخت می‌کنید. همه‌ی این موارد باعث شده که نه تنها تور وان ارزان‌تر از برخی پکیج‌های مسافرتی داخلی باشد که حتی قیمت تور استانبول نیز در مقایسه با تورهای کیش نیز کم‌تر است. البته این قیمت پایین به شرایط خاصی هم بستگی دارد!

کاهش ارزش لیر؛ سفر به استانبول ارزان‌تر از کیش

افزایش تقاضا برای رزرو تور کیش؛ دلیل قیمت بالای آن

شاید اصلی‌ترین دلیل برای قیمت بالای تور کیش نسبت به استانبول تعداد زیاد تقاضا برای سفر به این شهر و سهولت در امر سفر است. همین موضوع هم باعث شده ظرفیت اکثر هتل‌های کیش در برخی از ایام سال کامل پر شوند و به طبع قیمت تور کیش نیز نسبت به برخی شهرهای ترکیه تفاوت چشمگیری داشته باشد. اما به نظر شما کدام فصول سال، قیمت پکیج‌های مسافرتی این جزیره نسبت به شهرهای ترکیه به خصوص استانبول بالاتر است؟

قیمت تور کیش فقط در نوروز بالاتر از استانبول است؟

این تصور که قیمت تور استانبول نسبت به تور کیش فقط در نوروز پایین‌تر می‌باشد، صحیح نیست! زیرا باتوجه‌به یافتن ایام پیک سفر متفاوت این دو شهر با یکدیگر می‌توانید، زمان‌های ارزان دیگری را هم پیدا کنید. به طور مثال می‌توانید تور استانبول را باتوجه‌به سرمای هوا در نوروز ارزان‌تر از کیش رزرو کنید. چون برخللاف استانبول، آب‌وهوای این شهر در زمستان مناسب سفر است و مسافران می‌توانند به راحتی از تفریحات داخل شهر و حتی تفریحات دریایی هم استفاده کنند. در نوروز اما قضیه کمی متفاوت است. در حالی که هر دو شهر در این ایام شرایط آب‌وهوایی مطلوبی دارند، موضوع دیگری نقش اصلی کاهش قیمت تور استانبول را بازی می‌کند.

پروازهای ارزان ترکی را در نوروز دریابید!

در حالت کلی به نظر می‌رسد که هزینه‌ی تور استانبول با پرواز ایرانی در هر زمانی ارزان‌تر از بلیط هواپیماهای ایرلاین‌های ترکی باشد. اما در عید این قضیه کمی متفاوت است. در نزدیکی نوروز ایرلاین‌های ترکی با اطلاع از وجود تعطیلات در ایران برای جذب مسافر بیشتر اقدام به ارائه‌ی بلیط‌هایی با قیمت مناسب می‌کنند. تا جایی که برخی اوقات هزینه‌ی مسافران تور ترکیه با پروازهای ترکی در این مقطع زمانی دو سوم هزینه‌ی آن‌ها در صورت خرید بلیط پروازهای ایرانی است. البته ایرلاین‌هایی نظیر پگاسوس و ترکیش فقط در صورت وجود ظرفیت خالی برای پروازهای‌شان، به صورت محدود، این دسته از بلیط‌های لحظه آخری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

قبل از عید با پرواز ایرانی سفر کنید

همانطور که گفتیم در طول سال، قیمت بلیط پروازهای ایرانی پایین‌تر بلیط هواپیماهای ایرلاین‌های ترک است. پس در صورتی که قصد رزرو تور استانبول با قیمت ارزان‌تر نسبت به کیش را دارید، باید این دسته از پروازها را در طول سال برای سفر انتخاب کنید. در غیر این صورت هزینه‌های شما به طور قطع بیشتر از پکیج‌های مسافرتی کیش می‌شود.

بیخیال رزرو هتل 5 ستاره در استانبول شوید!

در هیچ زمانی از سال، حتی با وجود پایین آمدن قیمت لیر نسبت به دلار هم نباید قیمت هتل‌های 5 ستاره استانبول را با هتل‌های لوکس کیش مقایسه کنید؛ زیرا در هر حالتی قیمت هتل‌های لوکس استانبول بالا هستند به خصوص اگر قصد اقامت در اطراف میدان تکسیم را داشته باشید. پس اگر بین رزرو تور استانبول و کیش در نوروز مردد هستید، برای کاهش هزینه‌های سفرتان نسبت به کیش چاره‌ای جز انتخاب هتل‌های 4 ستاره به پایین نخواهید داشت. البته اگر شیشلی را به جای تکسیم برای اقامت انتخاب کنید هزینه‌های شما مجددا کاهش پیدا می کند.

از راهنمایی آژانس‌های مسافرتی معتبر بهره ببرید!

آژانس‌های مسافرتی معتبر می‌توانند شما را طوری راهنمایی کنند که به جای هزینه‌ی زیاد، با پایین‌ترین هزینه تور ترکیه را برای خود رزرو کنید. برای همین هم باید قبل از رزرو تور به دنبال آژانس‌های معتبر گردشگری باشید که به فکر بودجه‌ی شما باشند. مثلا برخی از آژانس‌های مسافرتی با معرفی پروازهای رفت و برگشت ارزان‌تر برای تور استانبول 7 شب هزینه‌های شما را کاهش می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم برای یافتن چنین آژانس‌هایی به سایت‌های فروش اینترنتی تور سر بر بزنید. یکی از این سایت‌های معتبر لحظه آخر است.

در سایت‌های معتبر گوش به زنگ آفرهای ویژه باشید!

آژانس‌های مسافرتی معتبر و مختلفی در سایت لحظه آخر فعال هستند که می‌توانند مشاوره‌ی رایگانی را به شما بابت رزرو تور استانبول با قیمت ارزان دهند. معمولا در تمامی طول سال، این آژانس‌های مسافرتی، آفرهای ویژه‌ای را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت و ثبت شماره‌ی تلفن حتی در نزدیکی سال نو نیز از تور استانبول با قیمت ارزان‌تر از کیش با خبر شوید. ضمن اینکه در این سایت امکان مقایسه‌ی قیمت و حتی رزرو تور قسطی هم وجود دارد تا تجربه‌ی سفری ارزان به استانبول اما خاطره‌انگیز را در خاطر شما ثبت کند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها