|
کدخبر: 313462

اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان به پروژه های گردشگری این استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: توسعه مراکز تفریحی و گردشگری، مکمل گردشگری مذهبی است.

گردشگری اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان به پروژه های گردشگری این استان

علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: ۶۷ پروژه گردشگری به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در این استان در حال احداث است و طی دو سال آینده با بهره‌برداری از این طرح‌ها، حجم خدمات‌دهی به زائران بهبود می‌یابد.

علیرضا ارجمندی بیان داشت: قم یک شهر گردشگرپذیر به خصوص گردشگران مذهبی است که بخش مهمی از آنها را شیعیان کشورهای جهان شامل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه استان قم در افزایش مراکز گردشگری و تفریحی، ادامه داد: توسعه مراکز تفریحی و گردشگری، مکمل گردشگری مذهبی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: گردشگران ورودی به قم نیازمند ارائه خدمات جانبی هستند، مدرسه جهانگیرخان، بازار کهنه، سرای ملاحسین و مسجد جامع بخشی از جاذبه‌های گردشگری قم است.

ارجمندی تصریح کرد: در حال حاضر به‌خاطر وجود برخی موانع، سرمایه‌گذاران تمایل چندانی جهت سرمایه‌گذاری ندارند؛ اما بااین‌وجود در حال حاضر چند طرح سرمایه‌گذاری در بخش مراکز اقامتی و دفاتر خدماتی توسط سرمایه‌گذاران در حال احداث است.

وی با تاکید بر برنامه استان قم در حمایت از بخش سرمایه‌گذاری، یادآور شد: ضریب بازگشت سرمایه در بخش گردشگری قم، با سرعت بالایی انجام می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، گفت: هم اکنون ۱۴ هزار تخت اقامتی در قم وجود دارد که این تعداد دست‌کم باید به ۲۰ هزار تخت افزایش یابد.

وی عنوان کرد: تمام پروژه‌ها با پیشرفت ۲۵ درصد جهت دریافت تسهیلات، به بانک‌های استان معرفی می‌شود و هم‌زمان مجوزهای دیگر نیز به‌صورت رایگان صادر می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها